Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut LaneKit » 15.10.2011 14:57

Joo, on mullaki se rako jotai 2mm tai päälleeki. Sillo huolestusin jos ois yhessä :lol:
EpZa
Pyörä:
Aerox '03
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
23.7.2011 2:42
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut EpZa » 30.10.2011 21:04

Nyt kysymys koskee MBK Nitro merkkisen skootterin magneettoa.
Tänää alotin purkaa kaverin kanssa moottoria, koko variaattori auki, öljyt ulos jne.
Ku aloitin avaamaan magneettoa niin huomasin ettei magneeton ulosvetäjä lähde kierteille, kun katsoin niin huomasin ettei ole kierteitä ollenkaan.. Kuka tietäisi millainen ulosvetäjä vaaditaan, että saisin vauhtipyörän irti. Mopo on vuosimallia 2003.
Dont be a pussy, that guy looks legit.
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut LaneKit » 31.10.2011 19:58

Ite ostin biltemasta sellase jalkaulosvetäjän ja hioin vähä dremellilla ohkasemmaks.

Jus 2vk sitte roxista otin ja sitä enne jogista tolla :)
Ludixmies
Pyörä:
Aeon Cobra (S6 Racing 70cc), Suzuki EPO PV50 '79, KTM EXC 125
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.7.2009 18:48
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Ludixmies » 6.12.2011 14:05

Terve kaikille.
Ostin tuollaiseen mönkijään Stage6 Racing 70cc:n kaveriksi motoforcen racing kampuran, kiekkoja kestää 16k. Ajelen vakiosähköillä toistaiseksi. C3 laakerit varmaan hyvät? En viitsisi C4 sinne laittaa ettei tarvitsisi alakertaa ottaa auki vähän väliä.
Samppa1993
Pyörä:
Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
6.12.2009 14:14
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Samppa1993 » 6.12.2011 15:30

Ois varmaan kannattanu vaihtaa siin kampiakselin kanssa samassa...
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Shape » 6.12.2011 16:07

^ Ja mitenköhän tämä viesti vastaa Ludixmiehen kysymykseen? Jotain tasoa näihin viesteihin!

C4 kannattaa laittaa, jos kone on kovassa kierroskäytössä. Sallii enemmän lämmöstä johtuvan lämpölaajenemisen ja eikä narahda kiinni. Tuo vähän kiinnostaa, että miten muka C4:n takia joutuisi käyttämään alakertaa auki useammin?
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Gogge » 6.12.2011 16:10

Eikös ne kulu vähän nopeammin tai jotai :p Mutta ei kai niissä niin kauheaa eroa ole..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Sami L
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
1.5.2010 14:50
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Sami L » 6.12.2011 16:13

C4 kuluu nopeammin pienemmän välyksen takia.
Koneremontteja Derbi / AM6
http://www.motot.net/talli/osat/id29620/
Samppa1993
Pyörä:
Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
6.12.2009 14:14
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Samppa1993 » 6.12.2011 16:35

Tuli pien moka, käsitin asian niin, että sinne ois laitettu jo uus kampiakseli ja sen jälkeen vasta alettu miettimään laakereita siihen. Siellä ois kiinni c3 laakerit ja tilalle oltais vahtamassa c4 laakereita, vasta jälkikätee, tämän takia pitäis avata uudestaan.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Shape » 6.12.2011 16:51

Sami L kirjoitti:C4 kuluu nopeammin pienemmän välyksen takia.
Itseasiassa C4:ssä on 20μm suurempi välys, koska on se tehty korkeampiin lämpötiloihin. Miksi se kuluisi nopeammin, jos sitä käytetään oikeissa lämpötiloissa.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Sami L
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
1.5.2010 14:50
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Sami L » 6.12.2011 16:54

Diipadaa, piti laittaa että kuluvat nopeasti, jos niitä ei käytetä just niissä oikeissa lämpötiloissa / kierroksilla. Esim johonkin vakio derpiin laitat, joka kiertää ajossa sen hikisen 8 tuhatta niin miten niille loppujen lopuksi käy..
Koneremontteja Derbi / AM6
http://www.motot.net/talli/osat/id29620/
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut LaneKit » 6.12.2011 17:29

Ite änkisin c3, koska halvemmat ja sulla on vakiosähkötki vielä, ei noita saa niillä loppuun, sähköt hyytyy enne laakereita. Aika harva vehe oikeesti tarttii ne c4, varsinki jos viel kaupungissa ajat.
Sami L
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
1.5.2010 14:50
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Sami L » 6.12.2011 17:33

Kenestä tässä nyt puhutaan?
Koneremontteja Derbi / AM6
http://www.motot.net/talli/osat/id29620/
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut LaneKit » 6.12.2011 17:36

Ite tarkotin ton ainaki ludixmiehelle, eihä täs kukaa muu oo laakereita ostaas, enkä muitte vireistä tiiä. :lol:
jerryjee
Liittynyt:
13.11.2011 13:33
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut jerryjee » 7.12.2011 20:24

Moi. Mun buusteriin pitäs asentaa uus kampiakseli että mistä sais tehari virejä kestävän mahdollisimman halvalla. Oon kattonu stormilta (75e) ja sparelta (69e) tekiskö kummallakaan yhtää mitään? Jos ei mitä suosittelette? :)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista