Virityspaketin spekulointi

Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Shape » 27.10.2011 7:35

Kieltämättä tämäkin riippuu taas muusta setupista, oletko vaihtanut pelkän sylinterin vai onko kone laitettu vimpan päälle. Viimeisessä tapauksessa kyllä vaihtasin männän viimeistään 2000 kilometrin kohdalla. Pitää ottaa huomioon, että kyseessä on yhdellä männänrenkaalla oleva mäntä, joten huoltoväli on lyhyempi. Periaatteessa m-rengasta pitäisi vaihdella tiuhempaan.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut LaneKit » 27.10.2011 17:37

Pakko kysyä että mihi nämä skootterien männänvaihtovälit perustuu, ku toi pytty ei pääse lähellekää esim. kotarin litratehoja ja kanavatki miedot siihe nähe ja vaihtoväli ois viel lyhyempi :eek:

Ja omassa piikissäki pakoaukko noin 100% ja huuhtelutki saanu muokkausta stan stephensin käsittelyssä, ajotyyli on niin race ku katu antaa myöten, 1- renkainen yz:n proxi sisällä. 9k ajettu ja vielä menee ainaki pari tonnia, ohipuhallusta ei ole havaittavissa.

Enskamopopuolellaki tollane noin 16hp 70c pata menee aivan hyvi sen 6-8k männänvaiholla.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Shape » 27.10.2011 18:00

Skootteri käy koko ajan suurilla kierroksilla ja kierrokset ovat siinä parhaan tehon kohdalla. Kiihdytyksessäkin kierrosluku pysyy samana, kun taas vaihteellisissa peleissä kierrokset muuttuu koko ajan.

Koska mäntä on koko ajan vaihtelevassa kuormituksessa, väsyy metalli. Metalli kestää tietyn määrän tietun suuruista jännitysamplitudia. Jokaisella materiaalilla on oma Wöhlerin käyrä ja siitä näkee miten eri jännitysamplitudien kestoluvut vaihtelevat. Staattiseen jännitykseen verrattuna väsymismurtumaan ei liity plastista muodonmuutosta, joka varottaisi etukäteen mahdollisesta murtumasta. Koska mäntää rasitetaan lähestulkoon samalla kierrosluvulla, tulee jännitysamplitudin kestoluku täyteen ja syntyy väsymismurtuma, eli yleensä männän helma menee poikki.

Siinä on selitetty miksi skootterin tai yleensäkin minkä tahansa variaattorivetoisen vehkeen moottorin männänvaihtoväli on pienempi. Sitä mäntää ei vaihdeta sen takia, että se olisi väljä, vaan yksinkertaisesti mäntä tulee kestoikänsä päähän. Ohipuhallus ja väljyys johtuu taas kuluneista/löystyneistä männänrenkaista.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut LaneKit » 27.10.2011 18:03

Hyvä kun selvensit tätä, ku ite oon aina miettiny että miksi jossaki 12hp/70cc skodessa on niin tajuttoman lyhyet männävaihtovälit huomattavasti kireämpiin vaihdevehkeisiin nähden.

Tosin omat sähköasentajan koulutukset ei riitäneet ihan kaikkien sanojen "suomentamiseen", mutta pointti tuossa tulikin hyvin selville :)
droni
Liittynyt:
24.5.2011 23:27
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut droni » 1.11.2011 2:02

Millä tehoputkella sais eniten irti aika perus aeroxista, ainoat "virit" tulis olemaan malossin multivari + joku näppärä putki? Ehotuksia putkista, ja jos jotain halpaa siihen kylkeen kannattais ostaa nii ottakaa seki mukaa, hinta mieluite ehotuksen mukana sitte :E

ps. putken hintahaarukka 100-200e
jjerE__
Pyörä:
Yamaha Aerox -04
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
26.9.2009 21:34
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut jjerE__ » 1.11.2011 8:01

Putkeksi: Stage6 Pro Replica, Variaattoriksi: joko Stage6 Sport Pro tai Malossi Multivari. Suutinta n. 10 numeroa vakiota suuremaksi, ja n. 1gr kevyemmät rullat.
Sitten ostat vielä Malossin punasen vastapainejousen sekä Malossin punaset kytkinjouset. :roll:
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 1.11.2011 10:25

^^+1. Stage6 Pro Replica tai Giannelli Reverse on parhaat putket vakiopytylle.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
kabuu
Pyörä:
Yamaha Slider, 2x Suzuki pv
Liittynyt:
10.9.2010 23:02
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut kabuu » 1.11.2011 15:12

Eli olis tarkotus laittaa yamaha slderiin 70cc malossi sport, ja sit mul o tecnigasi tehari, dellorto 17.5mm phbn, niin kyselisin et mikä suutin olis sopiva toho kaasariin ? Ja minkä painoset rullat olis hyvät ja vp jousi sais olla varmaa 50% ?
Éki
Pyörä:
Ex. Aerox -10 Ex. Nitro -00 Ex. Aerox -02 Ex. Aerox -06 Nyt. Aerox -03 orange projekt
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
18.7.2009 20:45
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Éki » 1.11.2011 15:28

Mikäköhän teininoxi sulla on? Ei kai mikää next-r tai vastaava?
Kaasarin kokoa kannattas nostaa, 19mm - 21mm nii saisit pytystäs enemmän irti. Vp jousi tosiaan 50%, itellä toimii 50% hyvin. Rullat tulee löytymään 4gr - 5.5gr väliltä voisin kuvitella ja suutin pitää vain kokeilla, ehkä 90->
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 1.11.2011 15:35

Ja ehdottomasti parempi vari.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
kabuu
Pyörä:
Yamaha Slider, 2x Suzuki pv
Liittynyt:
10.9.2010 23:02
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut kabuu » 1.11.2011 16:25

Hmmh en oikee tiä mikä toi pputki on :D en löydä mitään merkkei muutko et teinikaaaassi on :s mut joo siis mul on malossin multivari ;) ja viel sen verra et tarkotus olis tehdä tost temppuiluu sopiva vehje ;) ja rahaa ei olis kauheesti pistää ko pari muutakin mopoa tallissa..
kabuu
Pyörä:
Yamaha Slider, 2x Suzuki pv
Liittynyt:
10.9.2010 23:02
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut kabuu » 1.11.2011 16:55

veikkaisin että on next-r.. :s Mutta onk kyse isoistaki teho eroista ko vertaa tota 17.5mm kaasarii siihen vaikkapa 19mm.. Ja voiskoha olla iha toimiva setti jos Löisin sen 70cc pytyn ja 17.5mm kaasari ja tecnigas next-r ?
Éki
Pyörä:
Ex. Aerox -10 Ex. Nitro -00 Ex. Aerox -02 Ex. Aerox -06 Nyt. Aerox -03 orange projekt
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
18.7.2009 20:45
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Éki » 1.11.2011 17:30

No laita vaihtoo se teininoxi, et tee sillä mitään 70cc kanssa ja ei ole todellakaan mikään temppuilu putki.
Ja tosta kaasarista en osaa sanoo että onko kovinkin isoista eroista kyse, kun itselläni ei ole ollut tuota 17.5mm, vaan 19mm kiinni tällä hetkellä. Mutta 17.5mm ja 21mm kaasareilla on varmasti jo tuntuva ero jos kaikki muu rupee olla kunnossa.
kabuu
Pyörä:
Yamaha Slider, 2x Suzuki pv
Liittynyt:
10.9.2010 23:02
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut kabuu » 1.11.2011 19:16

Eikös stage 6 pro replica olis ihan hyvä vaihtoehto ? :)
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 1.11.2011 19:22

No ainakin paljon parempi. Mutta mielummin Pro tai sitet Tecnigas RSII. Siin on laaja vääntöalue.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista