Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

Samppa1993
Pyörä:
Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
6.12.2009 14:14
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Samppa1993 » 7.12.2011 20:30

Sanotko merkkiä? Suunnilleen kaikki kampiakselit kestää tehari virit, mutta elä osta mitään step2/forte kiinan valmistetta.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 7.12.2011 20:33

Vielä kerran....
[quote="Shape"]Motoforce Racing, midrace-tason korkeapuristus kampura. Ei voi muuta kuin suositella, se on laadukas, sen saa yleisesti alle 100 eurolla, itse maksoin 79€. Lisää alakerran puristuksia ja lisää täten kierrosherkkyyttä.

Klikkaamalla isoksi. Alemmassa alkuperäinen vs. Motoforce.

http://www.motot.net/galleria/kuvat/kay ... G_2540.jpg

http://www.motot.net/galleria/kuvat/kay ... G_2541.jpg
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
jerryjee
Liittynyt:
13.11.2011 13:33
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut jerryjee » 7.12.2011 20:39

Samppa1993 kirjoitti:Sanotko merkkiä? Suunnilleen kaikki kampiakselit kestää tehari virit, mutta elä osta mitään step2/forte kiinan valmistetta.


Justii hoksasin kattoo merkin niin molemmat onki RMS ja muutenki samanlaisia :nolo: https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... ts_id/2506 http://www.storm-motor.fi/osat/mopot/mb ... minarelli/ tommone se ois. Ainut vaa että ois halvempi sparelta
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Sudee » 8.12.2011 20:23

Kysyppäs Larzulta Scootzoresta, uskoisin ,että sieltä löytyy sopivat osat.
Aerox/Nitro osia
Ludixmies
Pyörä:
Aeon Cobra (S6 Racing 70cc), Suzuki EPO PV50 '79, KTM EXC 125
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.7.2009 18:48
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Ludixmies » 8.12.2011 22:52

Shape kirjoitti:
Sami L kirjoitti:C4 kuluu nopeammin pienemmän välyksen takia.
Itseasiassa C4:ssä on 20μm suurempi välys, koska on se tehty korkeampiin lämpötiloihin. Miksi se kuluisi nopeammin, jos sitä käytetään oikeissa lämpötiloissa.

Suurempi välys = "väljempi" laakeri. C2 on kirein ja C4 väljin mitä noihin alakertoihin saa. Tietenkin väljempi laakeri kuluu nopeammin, ei tuota olla kokoajan tapissa vinguttamassa, myös kevyillä kiekoilla taitetaan matkaa kun käyttöpeliin tulee. Variaattorissa dr.pulley rullat, eli vaihtelee kierroksia kaasun asennon mukaan ja "kelaa" vaihteita, vähän kuin vaihteellinen mopo. Eli matka-ajossa kierrokset n. 8-9k rpm tällä setupilla, urut auki n. 13k. Näiden päätelmien perusteella laittaisin C3 laakerit mieluiten.
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Zoneri » 9.12.2011 14:45

Olenko ensimmäinen henkilö, jolla on alkanut stefa pyörimäån ja kuluttanut lohkoja?
Nyt on väliaikaisesti korjattu kemiallisella metallilla. Luuletteko, että kestää?
Mopo on kiinalainen 4-tahti.
Paska mikä paska.
J__L
Pyörä:
Niitä on liikaa...
Liittynyt:
3.6.2010 22:24
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut J__L » 9.12.2011 18:33

http://www.vsmotoparts.com/brands/yamah ... rankshafts

Paljonkohan tuollanen dopplerin 86,5e maksava kampura kestää kierroksia?
Olisiko motorforcen racing/evolution parempi?
70cc valuraudan tai stage6 sport pron kaveriks tulossa boosteriin.
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Sudee » 10.12.2011 16:25

Itse hommaisin Motoforcen racingin, koska ei ole paljoa kalliimpi ja kestää varmasti.
Aerox/Nitro osia
strmix
Pyörä:
EX Gilera Runner -07 & Gilera Stalker 70cc
Paikkakunta:
Hesa
Liittynyt:
21.3.2009 11:28
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut strmix » 12.1.2012 21:38

Mitä eroa on vakio kampuralla, joka on sellainen puolikkaan näköinen. Ja sitten ns. täyskiertokampuralla?

Eikös tuo viri kampura ole kuitenkin painavempi, joten vaikuttaako se huonompaan kierrosherkyyteen?


Virit. Stage6 sport Mk2..
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut LaneKit » 13.1.2012 19:23

Ei oo painavempi yleensä. Ja toi viri on kiekkaherkempi ja teorias nostaa tehoaluetta, koska kampikammion tilavuus pienenee ;) Tätä selvitin itekki tuolla mopopuolen Pro- viritopiceissa, kun ton full circle mopovorsen ostin.
jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut jnd » 14.1.2012 19:41

Huomasin tossa kun avasin ditechin varikopan että kampiakselissa on väljää. Mimmonen homma tossa on kampuran laakereiden vaihto? Sitten vois laittaa vielä perusteluja koko kampuran vaihdolle, ainakin vaakaminarellin vakikampura näytti kestävän 16k vakipytyllä :D
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Shape » 14.1.2012 19:46

Tietopankista löytyy loistava artikkeli aiheesta.

http://www.motot.net/wiki/Kampiakselin_vaihtaminen
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut jnd » 14.1.2012 20:15

Tuolta en tajunnut katsoa, hieno juttu. Mutta miksi suositaan koko kampiakselin vaihtoa tai ainakin tasapainotusta, eikö akseli ole kummiskin tehtaan toleransseissa? Ainakin auton kampiakseleiden tasapainotus on heikkoa monessa paikkassa suomessa, että voi mennä pahimmillaan huonompaan suuntaan.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Shape » 14.1.2012 20:30

Noissa saattaa olla heittoa useita kymmenesosamillejä, joka sitten näkyy tärinänä ja petilaakerien kulumisena. Näiden 2-tahtisten kampiakseleiden suoristaminen/tasapainoitus on hyvin yleistä ja se ei ole loppupeleissä vaikeakaan homma ammattimieheltä. Huonompaan suuntaan tuskin kukaan saa menemään, etenkään yksipyttyisen kampiakselia.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut jnd » 14.1.2012 20:35

Yhen neloskoneen kampiakseli oli tasapainotuksessa, sitten kun se vietiin toiseen paikkaan, niin heittoa oli ollu peräti 20 grammaa, ja tehtaan toleranssi oli taas 5g

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista