Katteiden korjaus

Karvapöpö
Pyörä:
Yamaha DT 125 RE
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
25.7.2007 12:36

ViestiKirjoittanut Karvapöpö » 10.11.2007 13:37

arizaka kirjoitti:Levität ihan normaalia, hiottavaa polyesterikittiä siihen naarmujen päälle, annat kuivua ja hiot tasaiseksi. Sitten vain maali päälle.
Kuinka hieno siitä tuloksesta sitten tulee? Varmaa näkyy jonkun verran naarmua siinä alla? Nimittäin ne naarmut on aika syvät ja ku se on just semmonen rosonen se pinta. Pitääks ensin jollain vesihiomapaperil vai iha suoraa vaa sitä kittiä päälle?
sasu` Moderaattori
Pyörä:
Cb 350
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
24.2.2005 20:15

ViestiKirjoittanut sasu` » 10.11.2007 13:53

Kuva auttais -.-
vildur
Paikkakunta:
vantaa
Liittynyt:
21.3.2005 15:59

ViestiKirjoittanut vildur » 10.11.2007 14:15

Karvapöpö kirjoitti:Vaikka tässä keskustelussa on jo paljon puhuttu naarmujen ja reikien paikkaamisesta niin voisiko joku vielä vähä valasta mua et mite saisin korjattuu ku kaaduin pyörällä tossa loppukesästä niin lokari raahautu aika pahasti maata pitkin ja nyt siin on semmonen 10x10cm kokonen naarmuläjä mikä on iha rosonen ja tällee, nii oisko kellään vinkkiä siihen, että miten sais vähä siistimmäks sen kun ei uutta lokarii haluis alkaa hommailee, eli hiomista, kittiä vai mitä ehotatte? :)


mä tein oman skootterin syville naarmuille silleen et ihan rohkeesti vaan hiomakoneella ja 120 karkeel paperil hion aika reilusti siitä. Sen avulla hävis suurin osa naarmuista ja sit vaan pakkelii loppujen naarmujen päälle ja ihan tavallista hiontaa niin hävis kaikki naarmut eikä tullu semmosta 1kilon pakkeli kasaa siihen.
Axll
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
27.10.2007 16:50

ViestiKirjoittanut Axll » 10.11.2007 22:33

Minkä nimisiä noi kitit on kaupassa ja mistä niitä saa?
tomì
Pyörä:
ei ole
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
21.5.2006 12:06

ViestiKirjoittanut tomì » 10.11.2007 22:49

Axll kirjoitti:Minkä nimisiä noi kitit on kaupassa ja mistä niitä saa?


Honkkaristakin löytyy ihan kelvollista kittiä, joku paklan tuote se tais olla. Löytyy lasikuitutarvikkeiden vierestä täällä päin ;) Myös carlsonilta löytyy hyvää wurthin kittiä.
peteja
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
22.3.2006 20:46

ViestiKirjoittanut peteja » 13.11.2007 13:08

En oo oikeen perillä viä katteiden korjauksesta. Kuinka toi kovetin kannattais levittää? Mitä mun kannattaa ottaa huomioon ku alan paikkaan halkeamia ja naarmuja? :)
hanss
Pyörä:
Piaggio Nrg -97
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
28.1.2006 21:02

ViestiKirjoittanut hanss » 13.11.2007 13:18

peteja kirjoitti:En oo oikeen perillä viä katteiden korjauksesta. Kuinka toi kovetin kannattais levittää? Mitä mun kannattaa ottaa huomioon ku alan paikkaan halkeamia ja naarmuja? :)

Halkeamiin kuitua vaikka takapuolelle, pinnan pitää olla puhdas ja hiottu/karhennettu. Sekotat hartsin ja kovetteen purkin ohjeiden mukaan.
Naarmut kannattaa esim. yllämainitulla kitillä paikata, kovete purkin ohjeen mukaan. Myös siinä karhennat pinnan ja katsot että pinta on puhdas. Mahdollisimman ohut kerros kittiä.
sasu` Moderaattori
Pyörä:
Cb 350
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
24.2.2005 20:15

ViestiKirjoittanut sasu` » 13.11.2007 18:32

peteja kirjoitti:Kuinka toi kovetin kannattais levittää?


Itse olen tehnyt talouspaperista sellasen tupon, johon teipistä tehnyt kädensijan. Sillä sitten "tuputtelee" sitä kovetinta siihen.
Axll
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
27.10.2007 16:50

ViestiKirjoittanut Axll » 18.11.2007 19:45

Äsken kävin paikkaamassa pari reikää pelkällä kitillä, ja hyvää jälkeä näyttäs tulevan.Se oli jotain Paklan lasikuitukittiä, eikös se kovetin pitäisi sekottaa sinne aineen sekaan jossain kupissa ja sit siitä vetää pintaan? Suositteletteko tätä kun aattelin takakatteet kuiduttaa yhteen, ni oisko mahdollista suorittaa tämä operaatio pelkällä kitillä? Laittaisin ensin teippiä siihen uraan, vetäisin kittiä teipin reunojen yli katteitten päälle ja sitten teipin päälle?
-JeSu-
Liittynyt:
24.8.2006 18:51

ViestiKirjoittanut -JeSu- » 18.11.2007 19:54

Axll kirjoitti:oisko mahdollista suorittaa tämä operaatio pelkällä kitillä?

En suosittele, ei tule kestämään.
Axll
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
27.10.2007 16:50

ViestiKirjoittanut Axll » 20.11.2007 15:56

Meneekö toi kitti pilalle jos laittaa enemmän sitä kovetinta kuin käskettiin? Vai kovettuuks se sit vaan nopeemmi?
hanss
Pyörä:
Piaggio Nrg -97
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
28.1.2006 21:02

ViestiKirjoittanut hanss » 20.11.2007 16:38

Axll kirjoitti:Meneekö toi kitti pilalle jos laittaa enemmän sitä kovetinta kuin käskettiin? Vai kovettuuks se sit vaan nopeemmi?

Turhaa
sasu` Moderaattori
Pyörä:
Cb 350
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
24.2.2005 20:15

ViestiKirjoittanut sasu` » 20.11.2007 18:46

Axll kirjoitti:Meneekö toi kitti pilalle jos laittaa enemmän sitä kovetinta kuin käskettiin? Vai kovettuuks se sit vaan nopeemmi?


Menee pilalle, kovettuu nopeammin.
Axll
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
27.10.2007 16:50

ViestiKirjoittanut Axll » 20.11.2007 18:58

No onko sillä mitään tekemistä kestävyyden kannalta?
sasu` Moderaattori
Pyörä:
Cb 350
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
24.2.2005 20:15

ViestiKirjoittanut sasu` » 20.11.2007 19:22

Axll kirjoitti:No onko sillä mitään tekemistä kestävyyden kannalta?

On.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista