Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Shape » 14.1.2012 20:44

Niin,

En puhunut autojen tai nelitahtikoneiden kampiakseleista. :)

Tosiaan, ei se suoristaminen ole mikään pakollinen toimenpide, vaan pelkkä suositus. Yleensä perivät siitä 5-20€.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut jnd » 14.1.2012 21:03

Se koneistus jää väliin, kai se laakereiden vaihdon jälkeen kestää toiset 18tkm, kun vaan kunnon laakerit laittaa. Onko muuten järkeä pienentää kampikammiota suth vakiossa koneessa?
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Shape » 14.1.2012 22:20

Ei kyllä kannata alkaa pienentämään vakiossa, korkeimmilla kierroksilla saattaa alkaa pätkimään satunnaisesti.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut jnd » 1.2.2012 0:40

Miten tosta ditechin kampurasta saa ton kiertokangen irti?
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Shape » 1.2.2012 0:49

Prässillä painamalla akselin pois.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Zoneri » 1.2.2012 15:32

Miten kannattaa suojata/voidella kampura+ laakerit, kun lohkot menee lojuumaan varastoon X vuodeksi?
Minne nuo lohkot menee on traktoritalli, mikä on kylmä paikka, mutta muuten katon suojassa.
Paska mikä paska.
jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut jnd » 1.2.2012 21:49

Vaseliini vois olla hyvä, on vaan aika sotkevaa tököttiä
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut jkoljo » 1.2.2012 21:59

Itse laittaisin kampikammioon reilusti 2t öljyä ja pyörittelisin koko alakerran märäksi, sen jälkeen joku rätti kampikammion suulle ja lohkot tiiviisti suljettuun muovipussiin / roskasäkkiin.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Zoneri » 3.2.2012 16:36

Miten saa puslat saa irti? Puoli tuntia hakkasin puslia irti ja ainuut mitä tuli on parit perrkeleet ja 1mm puslaa etiäpäin.
Kyll tiiän että ei kuulu tänne, mutta kuuluuhan puslatkin alakertaan.
Paska mikä paska.
jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut jnd » 16.2.2012 21:49

Tuli sitten oltua huolimaton, ja jäi huomaamatta että olin saanu liian paksun runkolaakerin ja kun kiristelin innokkaana jo lohkojen pultteja kiinni päin niin huomasin ettei kiertokanki liiku. Kun purin paketin niin pyöritellessä kampiakselia heittoa muutama milli kampiakselin päästä katottuna (siitä ei taida enää kalua saada?).
Tekeekö tuommosella mitään (Onko huonompi/heikompi kun orkkis)? Ja tuo siis käy morinin ditechiin? http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... orini.html Entä mitä laakerisarjaa tommoseen kannattaa laittaa?
[^lollero^]
Liittynyt:
19.7.2010 23:46
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut [^lollero^] » 16.2.2012 23:51

Iltoo,

Aikoinaan kun tuon suzukini(morini) hommasin, oli siitä kietari kulahtanut ja meni se vaihtoon, kone avattiin ja vaihdettiin kanki, laakerit ja stefat. Kun kone niputettiin niin laakeri tuntuivat menneen hyvin pesiinsä ja laitettiin lohkot kasaan.
Noh eipä kone pyörinyt(vaiko pyöri todella todella niheästi, ei muistikuvaa :lol: ) Noh oli kiirus saada ajoon ja laitettiin paksu tiiviste väliin ja eiku menoksi. Nytte ajattelin selvitellä asiaa ja hankkiutua eroon tuosta yli määräisestä tiivarista.
Mutta missä vika kun kerta ei kone meinaa pyöriä?!? Laakerit oem osia joten ei pitäisi olla vikaa sen suhteen.
Ja nytkun avaan koneen niin onkos se niin suuri synti jos laittaa samat laakerit takasin. Ei huvittais uudelleen ostaa kun orkkikset ja alle 1tkm ajetut

tanke
-lollero
Samppa1993
Pyörä:
Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
6.12.2009 14:14
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Samppa1993 » 17.2.2012 0:18

Jos oikein muistan lukeneeni niin syntyy jännitettä kampiakseliin ja laakereihin kun laitat lohkot kiinni ja siihen auttaa kun pari kertaa kopauttaa kumivasaralla kytkimen ja magneeton puolen päihin. Pitäis taas pyörähtää nätisti sen jälkeen.
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Zoneri » 21.2.2012 13:16

Ajattelin hajonneen variaattorin puoleisen lohkon vaihtaa uuteen käytettyyn. Tarviaako vaihdella laakereita ja meneekö samat stefat? Ei huvita ostaa stefojax kun ne maksaa 30€ postikuluineen...
Paska mikä paska.
jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut jnd » 22.2.2012 17:56

Stefat luulis menevän jos vaan saa ehjänä irti ja ne saa vaihdettua alakerta kasassa ilmeisesti ditecissä jotenkin, mutta ite ainakin vaihdan laakerit taas uusiin koska ne on saanu nyt senverran iskuja sivusuunnassa ja tota lohkoakaan ei ihan joka viikko viitti purkaa. Missä ootte käyny tasapainottamassa paljon kiertäviä 2t koneen akseleita? Tulossa barikitin akseli ja en oikeen luota noihin tarvikeakseleiden tasapainoon tehtaan jäljiltä
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Shape » 22.2.2012 18:29

Siis tarkoitatko kampiakselin suoristamista vai ihan oikeasti tasapainottamista. Suoristamista hoitaa moottorikoneistamot yms. ja myös jotkut nyrkkipajat ja huoltofirmat.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista