Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 3.4.2010 15:47

Riippuu vähän missä kunnossa alapään laakeri on, toisinsanoen onko siinä klappia. Kokeile klappi nytkyttämällä kiertokankea ylös-alas kampiakselin ollessa paikoillaan, jos tuntuu väljää, osta uusi. Itse ostaisin uuden koska se on noin paljon ajettu, mutta mikäs siinä vanhalla ajellessa jos se on kunnossa.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 3.4.2010 15:57

jkoljo kirjoitti:Riippuu vähän missä kunnossa alapään laakeri on, toisinsanoen onko siinä klappia. Kokeile klappi nytkyttämällä kiertokankea ylös-alas kampiakselin ollessa paikoillaan, jos tuntuu väljää, osta uusi. Itse ostaisin uuden koska se on noin paljon ajettu, mutta mikäs siinä vanhalla ajellessa jos se on kunnossa.

selvä, kiitos ohjeista ;)
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 4.4.2010 0:59

kalleppi3 kirjoitti:ei kuvissa näytä vaikealta, toivottavasti ei oikeastikkaan.liike varmaan ottaa ylihintaa tosta hommasta.
Onko kampuran vaihto välttämätön jos mopolla on ajettu 21tkm, kun vaihtaisin vaan laakerit ja stefat.

No itelle toho boosterii sen eka omistaja teetättäny kone rempan korjaamolla. Kuitin mukaan purkaminen, osien vaihto ja kasaus maksanut 420e + osakulut päälle. Koko huollon loppusumma lähenteli tonnia :eek:

Edit: Niin siis kampiakselin vaihto + kasaukset yms. Työtunteja kuitin mukaan mennyt 7.
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 4.4.2010 18:11

Nyt on kyllä pientä rahastuksen makua :lol:

Jos kampiakselin vaihto hermostuttaa, voi sentään ottaa koneen itse irti, ja purkaa kaiken mitä osaa. Sillä säästää huomattavasti, veikkasin että liike veloittaa pelkästä kampuran vaihdosta (lohkot irti, kampuran vaihto ja taas kasaan) jotain 50-150e riippuen paikasta.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 4.4.2010 20:13

jkoljo kirjoitti:Nyt on kyllä pientä rahastuksen makua :lol:

Jos kampiakselin vaihto hermostuttaa, voi sentään ottaa koneen itse irti, ja purkaa kaiken mitä osaa. Sillä säästää huomattavasti, veikkasin että liike veloittaa pelkästä kampuran vaihdosta (lohkot irti, kampuran vaihto ja taas kasaan) jotain 50-150e riippuen paikasta.

Kyllä ne kovasti laskuttavat. Huolto oli tietenkin MBK:n valtuutettu huolto. Tämä menee hieman ohi aiheen, mutta löytyi kuitti "kaasutin putsattu 30e"...
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35

ViestiKirjoittanut Sudee » 4.4.2010 20:17

Kallis huolto kyllä ollu. Kaveri teetätti paikallisella Yamahan jälleenmyyjällä konerempan (sylkkä, mäntä, tiivisteet, kampiakseli, öljyt ym) tarvittavat + työt niin makso 600€...
Aerox/Nitro osia
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 15.4.2010 22:19

Eli ostattelin tossa lohkoa käytettynä boosteriin varinpuolelle. Kyselin useemmalta yksityiseltä purkuosana pelkkää varipuolen lohoa ja löyty, mutta eräs toinen myyjä sano, ettei sais laittaa kaksia erilohkoja, että ne on vähän erimuotoset.

Eli voinko ostaa jostai random pystyminarellistä pelkän varinpuoleisen lohkon vanhan oman boosterini magneeton lohkon pariksi ja sopiiko ne toisiinsa ja onko tiiviit yms?
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
Nimetön
Pyörä:
77cc & 250cc
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
19.10.2004 16:45

ViestiKirjoittanut Nimetön » 15.4.2010 22:42

Kyllähän ne lohkot yleensä "pari" on mut olen itsekki sekotellu niitä ilman ongelmia. Kynnyksiä voi joihinki kohtiin tulla mut voi tarvittaessa viilata pois...
If speed kills, prepare to die!
hjklöä|
Pyörä:
Cpi Oliver City -06 70cc, Piaggio NRG 70cc
Liittynyt:
16.3.2010 21:17

ViestiKirjoittanut hjklöä| » 26.4.2010 20:58

osaisko joku neuvoo cpi oliver cityn lohkojen avauksen.? oon vähän ulapalla hommassa. :nolo:
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 27.4.2010 8:01

hjklöä| kirjoitti:osaisko joku neuvoo cpi oliver cityn lohkojen avauksen.? oon vähän ulapalla hommassa. :nolo:

Irrotat eka vauhtipyörän ja sähköt. Sitte otat öjlypumpun irti ja avaat lohkoja kiinni pitävät pultit. Naputtelet kumivasaralla lohkoja poispäin toisistaan ja lopulta toinen lohko irtoaa. Toisen saa kampiakselista irti, kun laittaa kampuran päähän mutterin ja naputtelee siihen vasaralla.
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13

ViestiKirjoittanut jonik1 » 27.4.2010 12:46

Itse tein tuohon tarkoitukseen "ulosvetäjän". Tarttee lattarautaa ja M8 tankoa. Muttereita kiristelee, niin lohkot aukeaa. Lohkoissa molemmilla puolilla M8 kierteet. Pari kuvaa:
http://s254.photobucket.com/albums/hh97 ... 010353.jpg
http://s254.photobucket.com/albums/hh97 ... 010356.jpg
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi
hjklöä|
Pyörä:
Cpi Oliver City -06 70cc, Piaggio NRG 70cc
Liittynyt:
16.3.2010 21:17

ViestiKirjoittanut hjklöä| » 27.4.2010 20:07

eikös siihen vauhtipyörän irroitukseen tarvi jotain ihme työkalua?
byrde
Pyörä:
80cc Rx -06
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
20.3.2008 8:31

ViestiKirjoittanut byrde » 27.4.2010 21:19

hjklöä| kirjoitti:eikös siihen vauhtipyörän irroitukseen tarvi jotain ihme työkalua?

Pulttipyssyllä oon ainakin itse irrottanut ja hyvin on lähtenyt.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 27.4.2010 21:57

Varmaan meinaa kampiakselilta irroittamista, ja kyllä, siihen tarvitsee mallikohtaisen ulosvetäjän.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Mivoo
Pyörä:
Piaggio Zip *Project*
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
9.8.2006 20:59

ViestiKirjoittanut Mivoo » 28.4.2010 6:10

yksi ruuvari+vasarakin riittää irrotukseen ;)
Piaggio Zip Mid-Race/High-End *Project* more @ gallery!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista