4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Tojaa
Pyörä:
Ex. Baotian milansportti imuri -07, VARASTETTU : skyteam monkey -06, Ex kiinanimuri baotian -08, Ex imuri nimeltään Sanili -04, toinen ex Sanili imuri -04
Paikkakunta:
Pirkanmaalta jostakin.
Liittynyt:
7.5.2010 17:40
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Tojaa » 13.4.2014 22:16

niin lujaa kun kalliolta tiputtaa... yksilöitä nämä ovat. omani meni kevyemmillä rullilla ja ilman rajoitinta 65km/h suoralla myötätuuleen hirveen vingutuksen jälkeen.
Skyteam on ongelmajätettä.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 14.4.2014 3:48

Olen hei itte saman tilanteen käyny. Ku käyn koulussa logistiikkaa niin aluksi verot pelotti, mutta asia on vaan niin että jos tämmösen haluu yhtään kulkemaan niin pyttyä on vaan pakko vaihtaa. Ei niissä oo mitään merkintöjä eikä suorituskyky niin dramaattisesti muutu että poliisi huomais, mutta itte kyllä huomaat kuinka vetää ilosemmin.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 14.4.2014 4:26

Retroilija on asian ytimessä, juuri näin. Ja jos miettii kahden sylinterin välillä että ottaako isomman vai pienemmän, niin ota isompi, sillä pienemmän ostanut ajattelee takuulla että olisi pitänyt ostaa vaan se isompi. Ei nämä mitään ohjuksia ole. Ei edes sillä 90cc pytyllä ja isovenakannellakaan.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Akilrl
Liittynyt:
1.10.2013 8:22
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Akilrl » 14.4.2014 4:48

Ite asensin jo tuon 72 pytyn super kasiin koeajamattakaan vakiota. (Oli vakio leikannu ja uus piti joka tapaukses hankkia) muutenhan tuo on vakio... Tai no näyttäis cdi boxille menevästä johtonipusta olevan yksi johto pätkitty.

Milläs suuttimella lähettäs kokeilemaan?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 14.4.2014 7:35

Siellä 90-100 ne yleensä on riippuen yksilöstä. Järkevintä on ostaa 4mm Suutinlajitelma. Se on pidemmällä tähtäimellä viisaampi kun viritykset kumminkin muuttuu ja kun talvellakin tarvii isompaa suutinta. snellmanstore.fi ja varaosahakuun ylhäällä pistät Naraku Suutinlaji. CVK (näin siksi kun enää ei suoria linkkejä sallita täällä)
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
TreeRide
Liittynyt:
25.12.2013 14:19
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut TreeRide » 15.4.2014 15:50

Eli laite baotian bt49qt-12 ja tilaukseen lähtee 72cc sylinterisarja, 2-4pääsuutinta, varin jousi 1000rpm, kytkimenjouset 1000rpm. Muutakin tavaraa tulee, mut ehottakaa oikean painosia rullia!

Onko kyseisessä mallissa mitä kureja?
Variaattorista johto ja koko laite otettu pois mikä pätki sytytystä.
Mikä johto tuo on ja mihin loput johot vaikuttaa
Kuva
ja mikä tuo on?
Kuva
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 15.4.2014 16:17

Vakiot kytkinjouset olen todennut parhaimmiksi. Kireemmillä kytkin kuluu ja luistaa vaan aivan turhaa lähdöissä. Malossin violetti jousi osoittautui mulla vakiookin löysemmäksi, eli vakiojousikin on melkoisen kireä. Siitä kyllä kielii vakiorulloien suuri painokin (mulla 8,5g). Kannattaa varmistua ennen kiinniruuvaamista. Jousia saa verrattua kun laittaa ne päällekäin ja painaa kasaan esim puolet jousien yhteispituudesta. Se kumpi menee enemmän kasaan on löysempi. Kierretangolla+2mutterilla ja isolla prikallakin niitä voi myöskin painaa kasaan, niin on helpompi mitata pituus.

82cc satsilla pidän 6,5g rullia ja 72cc pytyllä käytössä mulla oli 5g. Mikäli omaa semmosen pienen tarkkuusvaakan, niin vakiorullista voi dremelillä ottaa ainesta sisältä pois ja tehdä niistä kevyempiä testaukseen. Näin vältyy tilailemasta turhaan eripainoisia rullia kun vakiota voi keventää ja testata niillä mikä olisi omaan mopoon hyvä rullapaino. 0,5g on sopiva määrä ottaa kerralla joka rullasta ja testata.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
TreeRide
Liittynyt:
25.12.2013 14:19
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut TreeRide » 15.4.2014 16:48

Tilaan osat viristä ja varasta niin ei ole näkynyt sillä sivulla vakio jousia. Skootteri kiihtyi aikasemmin (ennen männänmenoa) 1km matkalla vaivoin viiteenkymppiin et tuntus olevan vähän pakko varin osia vaihella. Tilaan varmaan parit painot, vp.n voisin jättää pois ja katella jotain muuta tilalle. Ei tuo projekti kovin kalliiksi tule verrattuna kelkkailuun (mitä en harrasta halvimman kautta vaikka vanha laite onkin) et ei vanhemmatkaan valita, kun osia pitää tilata :)
Noihin kuviin kaipaisin edelleen vastausta.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 15.4.2014 17:12

Ensimmäinen kuva on hälyttimen ohitin. Se ei oikeesti kyllä tee mitään. Kerroppa toisesta kuvasta mihin tuon mötikän johdot menee, en ole kyl ennen nähnyt. Pinkki johto, voi olla tekemistä rajottimen kanssa, koita piruuttas irrottaa johto.
Niin, ja variaattoriasiaan, kannattaa ostaa virijavarasta ne liukurullat, todella hyviä.
TreeRide
Liittynyt:
25.12.2013 14:19
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut TreeRide » 15.4.2014 17:40

Mäntä siinä kunnossa etten mieluusti käynnissä käyttele..ja viikon päästä uudet osat niin sitten voin testata mitä vaikutusta kun käytän johtoja irti. Niin ja alkuperäinen kysymys uudelleen et mitä kureja laitteessa on. Cdi, kaasuttimessa vai muualla?
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 15.4.2014 18:28

Lue alotusviesti. Moottoris mallilla ei ole mitään väliä, luet vaan ja tarkistat kaikki.
TreeRide
Liittynyt:
25.12.2013 14:19
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut TreeRide » 17.4.2014 16:39

Järkyttävä hinta baotian jälleenmyyjällä ohjausakselin laakerista...40e. Pitää selailla eri laakerikauppoja tilata vastaava.

Edittiä: eikö siihen voi tilata normaalin laakerin kunhan koko oikea?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 17.4.2014 17:37

Urakuulalaakeri ei käy kun sitä ei ole tarkoitettu painelaakeriksi, mutta esim fillarin tai jonkun muun mopon ohjauslaakeri käy jos koko vaan sopii.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
TreeRide
Liittynyt:
25.12.2013 14:19
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut TreeRide » 21.4.2014 20:56

Eli osien tilaaminen siirty keskiviikolle, mut hyvä vain. Otin kannen juuri irti ja tarkotuksena suunnitella miten sais paremmin virtaavaksi. No imuventtiilihän oli elämänsä elänyt, tilaan uuden sitten samalla. Imuaukko oli 17mm ja ei todellakaan hyvin viimeistelty ja pakoaukko 16mm eikä yhtään paremman näkönen niin näytän kummallekin dremeliä. Eikö se niin ollut et imupuoli ei saa kiiltää?

Edittiä. imuventtiilihän tais mennä syksyllä koneen leikkoessa, kun naputus kävi kotia ajaessa
Viimeksi muokannut TreeRide päivämäärä 21.4.2014 21:47, muokattu yhteensä 1 kerran
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 21.4.2014 20:59

Jeps, kiillotus aiheuttaa seoksen pisaroitumista kanavan seinille. Itse huomasin että Baotianin kantta kannattaa viilata sieltä seetien ja ventiilinohjurien alueelta sekä muutenkin tasoitella valua, aika karseaa jälkeä oli omassani.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista