4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

J00N4
Pyörä:
[EX] Aprilia Sx 50 '10, [EX] Kymco Vitality 50 '05, Tunturi Super Sport 50 '82
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.11.2009 15:40
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut J00N4 » 3.6.2012 21:05

Kyllähän tuo putki melkeen suoraan käy ;)

Vähän on putken takaosan kiinnitys ruuvinreikä eri kohalla, mutta sen saa modailtua. Äänet on kanssa ihan kivat! :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Galleria KLIKK!
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut ramba__ » 3.6.2012 21:07

Ota tuosta alusta tuo lisäilmahötikkä pois.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 3.6.2012 21:19

Antaa olla vaan, se on hienommalta nimeltään EGR (eli pakokaasunkierrätyspaska jolla ei ole mitään virkaa).
Itekin saan jonkunnäköset murinat kun repäsee putken päähän hitsatun pellinpalan irti, suht hiljaset mutta möreämmät äänet. Samapa tuo on pitää vakion kuulosena niin eipähän poliiseitakaan kiinnosta.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
J00N4
Pyörä:
[EX] Aprilia Sx 50 '10, [EX] Kymco Vitality 50 '05, Tunturi Super Sport 50 '82
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.11.2009 15:40
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut J00N4 » 3.6.2012 21:20

ramba__ kirjoitti:Ota tuosta alusta tuo lisäilmahötikkä pois.

Jep, siitä kohtaa pistän putken poikki ja lyhennän samalla putkea yhden senttimetrin verran niin saa sopimaan kunnolla :)

radon-: Kyl toi lähtee koska se pakokaasunkierrätyssyteemi on poistettu ja kun putkea pitää lyhentää, niin lyhentää tosta ja samalla nappaa ton pois. Äänet myös hiljenee kun ton tukkii/poistaa :D
Galleria KLIKK!
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut L_rppa » 4.6.2012 18:33

Alko skootteri kulkea entistä lujempaa venttiilien säädön jälkeen, se olikin odotettua helpompi homma :) löi 60km/h tauluun että helähti, hirveää kyytiä :D sormivaralla tuntu että pakoventtiilissä oli hirveä välys, säädin molemmat 0.10, imu hitusen kireämmälle. Booaa vähän kun lähtee liikkeelle, mutta pienemmällä kaasulla lähtee ihan normaalisti.

Ite tukin tuon kemiskillä ja lyhyellä pultilla, mulla siis just tuollanen putki.
_T3_
Pyörä:
kolaroitu Mbk Ovetto -99 ¤Red Fighter¤ ja EX Kymco agility 50
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
26.2.2010 21:02
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut _T3_ » 4.6.2012 20:05

nonnih kymco kotona ja vanha staattori kädessä.Voiks tossa silti olla vikaa vaik ei päällisin puolin näy et mikään olis palanu tai huonosti? noh sit sen näkee auttoko ku uus staattori tulee postissa
Kattokaa galleria ja kommentoikaa
sanili72
Liittynyt:
7.1.2011 18:29
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut sanili72 » 4.6.2012 21:23

Usein staattorin viat on näkymättömiä. Kone oirelee välillä välillä ei. Johtuu siitä, että pöly tai kiven isku kuluttaa eriste lakan käämien päältä ja kosteus oikosulkee. Lisäksi tuo impulssikäämi on muovi valussa, joten sen vikaisuuden voi todeta vain korvaamalla uudella tai ottamalla yleismittari käteen.
J00N4
Pyörä:
[EX] Aprilia Sx 50 '10, [EX] Kymco Vitality 50 '05, Tunturi Super Sport 50 '82
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.11.2009 15:40
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut J00N4 » 4.6.2012 22:41

Tänään asentelin nuo 05' Agilityn sähköt tuohon siinä toivossa, että ois töötti alkanu toimia..
Noh, eihän se kuitenkaan alkanut :D

Nyt kun aion saada sen toimimaan niin mitä teen? Joku sanoi, että virtalukolta virtaa ja plääplää, voisiko se joku tai joku muu antaa mahdollisimman selkeät ohjeet? :)

Tässä on vielä kuva kuinka paljon tuo putken kiinnitys heittää. Huomenna pitäis päästä rälläköimään ja hitsailemaan, niin saa putkenkin kunnolla kiinni :)

Ps. Jotenkin tuntuu pirteämmältä tolla putkella, lähtee myös paljon paremmin käyntiin :eek:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Galleria KLIKK!
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 4.6.2012 23:11

Jaa... et sitten oo googlettanu asiaa?
Töötti toimii 12V tasavirralla, eli toisin sanoen toiseen nastaan laitat plusjohdon (esimerkiksi akusta, tai virtalukon johdosta tai vaikka etuvalosta) ja toiseen miinusjohdon.

Ja eihän tota putkee tartte rälläköidä, pitkä sopivankokonen läpipultti vaan tohon niin se kyllä pysyy.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
J00N4
Pyörä:
[EX] Aprilia Sx 50 '10, [EX] Kymco Vitality 50 '05, Tunturi Super Sport 50 '82
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.11.2009 15:40
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut J00N4 » 4.6.2012 23:32

radon- kirjoitti:Jaa... et sitten oo googlettanu asiaa?
Töötti toimii 12V tasavirralla, eli toisin sanoen toiseen nastaan laitat plusjohdon (esimerkiksi akusta, tai virtalukon johdosta tai vaikka etuvalosta) ja toiseen miinusjohdon.

Ja eihän tota putkee tartte rälläköidä, pitkä sopivankokonen läpipultti vaan tohon niin se kyllä pysyy.

Kyllä mä ton verran tiedän :D Ja kyllä tarvii, ei oo oikeilla kohillaan tuo kiinnike, vaikka laittais metrin mittasen pultin niin ei auta :D Huono kuva, vääristää nimittäin.

Mutta homma on se, että kaverin mopossa tuo töötti toimi. Katkasijassa tuskin on vikaa kun toisella katkasijalla myös testattu. Uusi johtosarja asennettiin tänään, eikä siltikään alkanut vinkua.

Mietin vaan, että voiko olla mitään muuta syytä miksi töötti ei toimisi kuin virta/maadotus kun kerta johdotkin uudet?

Tulipahan muuten myös yks juttu mieleen, mikä saattaapi olla ratkaseva tekijä, tossa uudessa johtosarjassa taitaa mennä tuo töötin johto erilailla, silleen että nyt mun katkasijasta tuleva töötin (+) johto ei välttämättä oo kiinni missään :D Damn, ku en pääse heti tarkistamaan, mutta teen huomenna vähän virityksiäni ja toivon että saan toimimaan! Sori että vaivasin, taitaa olla omasta tyhmyydestä tällä kertaa kiinni :D

Mutta joo, huomenna katellaan.
Galleria KLIKK!
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut L_rppa » 5.6.2012 10:49

Mittaile yleismittarilla tuleeko sinne töötille virtaa kun painat nappulaa, jos ei vieläkään tule ääntä.

Mistä tohon omaan saa katteita, ainakin osa Vivacityn katteista taitaa käydä, mutta tuntuu olevan kaikki erittäin kiven alla. Uutena noita ei kai saa mistään? Tai ainakaan ei huvittaisi maksaa pienestä palasesta päälle viittäkytä euroa, kyseessä siis oikeanpuoleinen, pakoputken yläpuolella oleva kate.
J00N4
Pyörä:
[EX] Aprilia Sx 50 '10, [EX] Kymco Vitality 50 '05, Tunturi Super Sport 50 '82
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.11.2009 15:40
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut J00N4 » 5.6.2012 20:54

L_rppa kirjoitti:Mittaile yleismittarilla tuleeko sinne töötille virtaa kun painat nappulaa, jos ei vieläkään tule ääntä.

Noin täytyy tehdä, mutta jos ei sekään avaa mitään syitä, niin täytyypi vetää vaan akun (+) navasta johdon töötille ja laittaa katkasija väliin :) Töötti kun ottaa maadotuksen suoraan rungosta.
Galleria KLIKK!
-Heikkis-
Liittynyt:
25.4.2011 18:25
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Heikkis- » 5.6.2012 23:13

Moro.
Olisi pieni kysymys baotian skootteriin liittyen.
Elikkä, kipinää saa, venttiilit on säädetty oikein, bensa alkaa haista kun konetta pyörittää, mutta jotenkin tuntuu että bensa ja kipinä eivät kohtaa.
Eli olisiko mahdollista, että männän renkaat olisivat menneet jolloin kone ei pyöriessään tuota riittävää alipainetta avatakseen alipaine hanaa riittävästi? Letkuissa ei ole tukoksia.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 5.6.2012 23:57

Männänrenkaat ei alipainehanaa avaa, vaan kun kone lähtee käymään ja imee kaasarista tavaraa, niin tulee alipaine joka avaa hanan. Kaasarissa kun on bensaa niin lähtee. Paljonkos vehkeellä on ajettu? Onko puristuksia?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Palezu » 6.6.2012 1:20

No kyllähän ne männänrenkaat siihen epäsuorasti tai oikeastaan aika suorasti vaikuttaa, alipainehanan avaa imukanavaan syntyvä alipaine, ja alipaineen synnyttää alaspäin liikkuva mäntä ja jos renkaat falskaa ei paine-eroakaan muodostu jolloinka hana ei avaudu. Mutta jos renkaat vuotavat niin paljon, alipainehanan avautuminen on ongelmista pienin, silloin se ei kyllä lähde mitenkään käyntiin vaikka bensaa tulisikin. Jos bensa haisee ja tulppa kastuu selvästi niin bensansaannissa ei pitäisi olla vikaa. Onko venttiilien ajoitukset oikein?
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista