Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Reetuhai2 kirjoitti:Shape kirjoitti:Motoforce Racing, midrace-tason korkeapuristus kampura. Ei voi muuta kuin suositella, se on laadukas, sen saa yleisesti alle 100 eurolla, itse maksoin 79€. Lisää alakerran puristuksia ja lisää täten kierrosherkkyyttä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Zoneri
- Pyörä:
- Aina palasina..
- Paikkakunta:
- Porvoo
- Liittynyt:
- 10.9.2011 18:07
Mittailin rakotulkilla kampuran ja lohkon välisiä etäisyyksiä. Nuo välit ei ole ihan tasan. Magneeton puolella välys on 0.85 ja varin puolella 0.75. Tarviaako alkaa lohkoja alkaa aukaisemaan pikkusen tuommosen välin takia? 0.1mm on kampura vinossa.
Paska mikä paska.
jkoljo
Moderaattori
- Pyörä:
- Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 9.2.2008 20:02
Ei se kampura vinossa ole, se ei vaan ole aivan keskellä. Ja tuollainen heitto on täysin normaali, itseasiassa se on erittäin hyvä. Ei siis mitään ongelmaa, kovaa ajoa vaan
Zoneri
- Pyörä:
- Aina palasina..
- Paikkakunta:
- Porvoo
- Liittynyt:
- 10.9.2011 18:07
Juu, kiitos vastauksesta.
Sanavalinnat kushahti. Eihän se tietenkään vinossa ole.
Paska mikä paska.
johku
- Liittynyt:
- 23.4.2010 14:42
Onko kellään tietoa paljon on aeroxin vakio kampiakselin kierre koko variaattori päässä? ekun vähän huonona kierteet niin pitäs puhistaa. kiitos jo etukäteen
johku
- Liittynyt:
- 23.4.2010 14:42
Ostin yamaha aeroxiin kampiakselin ja laakerit ja minulla on siitä moottori irti. Eilen laitoin kaverin kansssa kun kampura ja laakerit olivat olleet pakasteessa 24h. no me lämmitimme lohkot ja laitoimme eka laakerit lohkoihin ja sitten kampiakselin lohkoihin kiinni. kun kiristimme lohkon ruuvit kiinni niin kampiakseli ei pyörinyt??? miksi? ja kun aukaisee ruuvveja niin sitten pyörii jotenkin?? mikä mätää??
jkoljo
Moderaattori
- Pyörä:
- Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 9.2.2008 20:02
Osat ovat kerenneet lämmetä/jäähtyä ja napata kiinni ennen kuin kerkesitte kiristämään lohkot. Ei hätää, tilanne on aivan normaali. Kiristäkää lohkot momenttiin, ja laittakaa kampuran kumpaankin päähän mutterit siten että mutteri ei ole aivan täysin kierteillä (mutteri ulompana kuin kampuran kierteet). Sitten napauttakaa terävästi normi vasaralla kampuran kumpaankin päähän vuorotellen, välillä kokeillen miten se pyörii. Jossain vaiheessa tulee vastaan ns sweet spot, kohta jossa kampura pyörii oikein mukavasti tahmaamatta.
qksu
- Pyörä:
- KTM EXC 125
- Liittynyt:
- 31.7.2010 0:55
joo eli ei voi siis olla mistään muusta kiinni? kun vein jo sen yhelle liikkeelle niin ne sano et kattoo vasta ens viikolla niin vois hakea maanantaina poies
johku
- Liittynyt:
- 23.4.2010 14:42
oho toi edellinen tuli kaverin käyttiksel mut ihan sama
jkoljo
Moderaattori
- Pyörä:
- Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 9.2.2008 20:02
No eipä oikeestaan ainakaan tule mitään muuta mieleen. Kannattaa kysyä myös Shapen mielipidettä asiaan.
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
Kumpi olis kannattavampaa ja halvempaa vaihtaa koko kampiakseli atlantikseen vai pelkkä kiertokanki?
Zoneri
- Pyörä:
- Aina palasina..
- Paikkakunta:
- Porvoo
- Liittynyt:
- 10.9.2011 18:07
Piaggio vai morinin moottorilla?
Paska mikä paska.
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
Zoneri
- Pyörä:
- Aina palasina..
- Paikkakunta:
- Porvoo
- Liittynyt:
- 10.9.2011 18:07
Koko kampura maksaa noin 70-80€, kiertokanki noin 30-40€ + tietenkin vielä kietarin asennus. Veikkaan, että maksaa noin 20€. Nopeasti laskettuna kietarin vaihdolla voittaa kokonaiset 20€. Ite laittaisin vaan suoraan uuden kampuran vaan siksi, että olen laiska.
Mutta voi muut olla eri mieltä. Toi on vaan mun mielipide.
Paska mikä paska.
Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
Kiertokangen vaihto maksaa 40€ ja uusi kiertokanki 25€ Spare Wheelillä. Uusi kampiakseli maksaa 79€. Suosittelen hommaamaan uuden kampiakselin, sillä ei tarvitse odotella kone levällään kierokangen vaihtoa, missä menee noin viikko-pari. Lisäksi uusi on aina uusi.
jkoljo kirjoitti:No eipä oikeestaan ainakaan tule mitään muuta mieleen. Kannattaa kysyä myös Shapen mielipidettä asiaan.
Eipä mullakaan lisättävää, napauttamalla se jännitys saadaan pois.
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista