Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 2.5.2012 12:31

Reetuhai2 kirjoitti:
Shape kirjoitti:Motoforce Racing, midrace-tason korkeapuristus kampura. Ei voi muuta kuin suositella, se on laadukas, sen saa yleisesti alle 100 eurolla, itse maksoin 79€. Lisää alakerran puristuksia ja lisää täten kierrosherkkyyttä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Zoneri » 9.5.2012 17:38

Mittailin rakotulkilla kampuran ja lohkon välisiä etäisyyksiä. Nuo välit ei ole ihan tasan. Magneeton puolella välys on 0.85 ja varin puolella 0.75. Tarviaako alkaa lohkoja alkaa aukaisemaan pikkusen tuommosen välin takia? 0.1mm on kampura vinossa.
Paska mikä paska.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut jkoljo » 9.5.2012 19:32

Ei se kampura vinossa ole, se ei vaan ole aivan keskellä. Ja tuollainen heitto on täysin normaali, itseasiassa se on erittäin hyvä. Ei siis mitään ongelmaa, kovaa ajoa vaan :)
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Zoneri » 9.5.2012 19:37

Juu, kiitos vastauksesta. :) Sanavalinnat kushahti. Eihän se tietenkään vinossa ole.
Paska mikä paska.
johku
Liittynyt:
23.4.2010 14:42
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut johku » 22.5.2012 14:28

Onko kellään tietoa paljon on aeroxin vakio kampiakselin kierre koko variaattori päässä? ekun vähän huonona kierteet niin pitäs puhistaa. kiitos jo etukäteen
johku
Liittynyt:
23.4.2010 14:42
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut johku » 8.6.2012 18:15

Ostin yamaha aeroxiin kampiakselin ja laakerit ja minulla on siitä moottori irti. Eilen laitoin kaverin kansssa kun kampura ja laakerit olivat olleet pakasteessa 24h. no me lämmitimme lohkot ja laitoimme eka laakerit lohkoihin ja sitten kampiakselin lohkoihin kiinni. kun kiristimme lohkon ruuvit kiinni niin kampiakseli ei pyörinyt??? miksi? ja kun aukaisee ruuvveja niin sitten pyörii jotenkin?? mikä mätää??
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut jkoljo » 8.6.2012 23:23

Osat ovat kerenneet lämmetä/jäähtyä ja napata kiinni ennen kuin kerkesitte kiristämään lohkot. Ei hätää, tilanne on aivan normaali. Kiristäkää lohkot momenttiin, ja laittakaa kampuran kumpaankin päähän mutterit siten että mutteri ei ole aivan täysin kierteillä (mutteri ulompana kuin kampuran kierteet). Sitten napauttakaa terävästi normi vasaralla kampuran kumpaankin päähän vuorotellen, välillä kokeillen miten se pyörii. Jossain vaiheessa tulee vastaan ns sweet spot, kohta jossa kampura pyörii oikein mukavasti tahmaamatta.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
qksu
Pyörä:
KTM EXC 125
Liittynyt:
31.7.2010 0:55
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut qksu » 10.6.2012 4:48

joo eli ei voi siis olla mistään muusta kiinni? kun vein jo sen yhelle liikkeelle niin ne sano et kattoo vasta ens viikolla niin vois hakea maanantaina poies :D
johku
Liittynyt:
23.4.2010 14:42
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut johku » 10.6.2012 5:26

oho toi edellinen tuli kaverin käyttiksel mut ihan sama :D
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut jkoljo » 10.6.2012 17:42

No eipä oikeestaan ainakaan tule mitään muuta mieleen. Kannattaa kysyä myös Shapen mielipidettä asiaan.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 10.6.2012 21:29

Kumpi olis kannattavampaa ja halvempaa vaihtaa koko kampiakseli atlantikseen vai pelkkä kiertokanki? :)
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Zoneri » 10.6.2012 21:29

Piaggio vai morinin moottorilla?
Paska mikä paska.
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 10.6.2012 21:33

Piaggion.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Zoneri » 10.6.2012 21:37

Koko kampura maksaa noin 70-80€, kiertokanki noin 30-40€ + tietenkin vielä kietarin asennus. Veikkaan, että maksaa noin 20€. Nopeasti laskettuna kietarin vaihdolla voittaa kokonaiset 20€. Ite laittaisin vaan suoraan uuden kampuran vaan siksi, että olen laiska. :D

Mutta voi muut olla eri mieltä. Toi on vaan mun mielipide.
Paska mikä paska.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Shape » 10.6.2012 21:46

Kiertokangen vaihto maksaa 40€ ja uusi kiertokanki 25€ Spare Wheelillä. Uusi kampiakseli maksaa 79€. Suosittelen hommaamaan uuden kampiakselin, sillä ei tarvitse odotella kone levällään kierokangen vaihtoa, missä menee noin viikko-pari. Lisäksi uusi on aina uusi.

jkoljo kirjoitti:No eipä oikeestaan ainakaan tule mitään muuta mieleen. Kannattaa kysyä myös Shapen mielipidettä asiaan.
Eipä mullakaan lisättävää, napauttamalla se jännitys saadaan pois.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista