4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 11.6.2012 0:04

72cc. Huiput jää kuitenki johonki 65 paikkeille, jos on muut vakio-osia. Prikalla voit sitte vähä vielä nipistää huippuja jos veroja pelkäät.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
jertsu9
Liittynyt:
16.3.2012 22:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut jertsu9 » 11.6.2012 0:13

oisko tommone 72cc vaikee asentaa ku en oo mikää truebensa ;D ja emmä ny mitää veroi pelkää ku ei vaa kortti lähtis..
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 11.6.2012 0:24

Kortti lähtee kun verot tulee. Eikä se pytyn vaihtaiminen niin vaikeeta oo, mutta jos et ite osaa niin pyydä vaikka osaavalta kaverilta apua.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
jertsu9
Liittynyt:
16.3.2012 22:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut jertsu9 » 11.6.2012 0:49

eiku oho nii lähteeki.. Sori mun moka :D
J00N4
Pyörä:
[EX] Aprilia Sx 50 '10, [EX] Kymco Vitality 50 '05, Tunturi Super Sport 50 '82
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.11.2009 15:40
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut J00N4 » 11.6.2012 0:50

Reetuhai2 kirjoitti:Kortti lähtee kun verot tulee. Eikä se pytyn vaihtaiminen niin vaikeeta oo, mutta jos et ite osaa niin pyydä vaikka osaavalta kaverilta apua.

Ja Jore1961 Youtube videoista löytyy asennusvideoita :)
Galleria KLIKK!
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 11.6.2012 1:03

No älä perseile sillä skootterilla nii ei poliiseja nää kiinnosta, varmaan autossaki nauravat vaan et "vitut tota o turha testaa ku kulje kuitenkaa"..
Ja tuskin menee edes 65km/h vaikka ois 72cc, tarviit muutakin kun isomman pytyn isompaan vauhtiin.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
jertsu9
Liittynyt:
16.3.2012 22:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut jertsu9 » 11.6.2012 2:21

emmä mitää vauhtii kaipaa enempää vaa vääntöö ja kiihtyvyyt..
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 11.6.2012 2:31

sitten laitat isomman pytyn, sillä saat juuri noita kaipaamiasi ominaisuuksia.
Joren kanavalta löydät asennusvideot: http://www.youtube.com/jore1961
jos et ole ennen vaihtanut niin kannattaa joku osaavampi kaveri ottaa mukaan, seuraavalla kerralla homma onnistuukin sitten yksin.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
Solikka_69
Liittynyt:
30.4.2010 23:53
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Solikka_69 » 11.6.2012 3:04

Ei tossa pytyn vaihtamisessa mitään vaikeeta oo. Kunhan vain muistat ennen nokka-akselin irrotusta laittaa männän ylimpään kohtaan, niin lähtee käymäänkin vielä. sekä nokka-akselin saamine. Takasin paikalleen, oikeessa asennossa :D

Kannattaa muuten laittaa se mäntä sinne sylkkään ennen kuin asennat sen pytyn koneeseen. Vakio 50cc männän saa heitetty sisään, mutta isommissa 70cc varsinkin 90cc pytyissä on vituttavaa saada se mäntä sylkän sisälle..

Ekaa kertaa, kun vaihdoinn pytyn, niin jouduin sen tekeen kolmeen kertaan. Ekaks unohtu tiivisteet, sitte kohdistusholkit. Kolmantena kertana sokka oli hukassa. Pelkäsin sen olevan kampikammiossa, niin jouduin koneen avaamaan. Sokka löyty sitten taskusta :roll:


PS: multa saisit 30e sylkkäsetin. Kanavat käyty läpi, keulasee lähtiessä 8)
Suomen hienoin ★ Solifer XTR ★ / kiinanihme?
Aerox vanteiden sovitus, Speedfight 2 takakatteilla, 72cc, DIY putkisto. ym!
jertsu9
Liittynyt:
16.3.2012 22:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut jertsu9 » 11.6.2012 3:54

kiitos neuvoist ! Ilmottelen sul yv:n jos ostan sult ton sylkkä sarja. Onks se 72cc vai mikä ?
Solikka_69
Liittynyt:
30.4.2010 23:53
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Solikka_69 » 11.6.2012 20:06

72cc juu ;)
Suomen hienoin ★ Solifer XTR ★ / kiinanihme?
Aerox vanteiden sovitus, Speedfight 2 takakatteilla, 72cc, DIY putkisto. ym!
1iron
Liittynyt:
12.6.2012 0:51
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut 1iron » 12.6.2012 1:31

Kysymys! Mallasin V-Cliciin 139QMA/B koneeseen 80cc pyttyä, mäntää ja kohtasin hieman ristiriitoja kasatessani sitä. Männästä puuttui ventiileiden tehdas valmiit kolot :D , mikä ilmeisesti oli tarkoitus kompensoida 1,7mm paksulla kannentiivisteellä, mistä taasen seuraa se, että nokkaketju ja nokan etu-laakeri joutuu liian tiukalle (1,7X halkaisija x 3,14 = kehä ). Eli pitäisi lisätä ketjuun kaksi lenkkiä, mutta miten saan ajotuksen siten "kohilleen", sitä paitsi ei maksa vaivaa. Miten te olette ratkaisseet tämän ongelman, kun itse en ole löytänyt esim. noita ohuita kannentiivisteitä ja sopivaa mäntää (alle 100€) mistään. Ajattelin laittaa vakikannen missä on alkuperäinen joku 0,5 paksu kannentiiviste, venttiilin koloilla varustettu mäntä, mutta mistähän sellaisen löytäis ja vielä 80cc pyttyyn, sekä, myykö Suomessa joku ohjuriholkkeja?
FlatLander
Pyörä:
Kymco Agility 90cc 2007
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
26.5.2008 21:50
4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut FlatLander » 12.6.2012 5:36

Semmoista asiaa tiedustelisin(ja kun aiemmat sivut plärättynä ei osunut haluamani vastaus silmään) että mikä mahtaisi olla vikana kun skode on käytetty käyntilämpöiseksi(eli ryyppy on poissa päältä) ja kahvaa vääntää pikkuisen niin meinaa tukehtua (tai tukehtuu ja sammuu), mutta parin kaasun pumpauksen jälkeen toimii moitteetta. Vika ilmenee silloin kun skode on ollut tyhjäkäynnillä jonkin aikaa.
Setuppi: 72cc sylkkä vakio kannella ja normikaasari 0,90 suuttimella ja neula on toiseksi alimmassa lovessa.

P.S. Voisko joku laittaa linkkiä tuohon kiinalaisen sopivaa dellorton kaasaria? Ja minkä kokoinen suutin sopisi siihen minun setupillani.
Iso kiitos jo etukäteen!!!
-DILLIGAF-
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 12.6.2012 9:17

1iron, oikeasti, 80cc ja vakiokansi? Ei mitään järkeä, jos siitä pytystä haluut tehoaki pihalle. ohjureita saa viri ja varalta, just eile näin viimeks.

FlarLander, mikä tahansa kaasari menee, kun teet sille holkin, tai sitte ostat kaasarin jossa on samanlainen kiinnitys kun vakiokaasarissa. Ainakin Delluje PHBN ja PHVA kaasareissa on samanlainen kiinnitys.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
1iron
Liittynyt:
12.6.2012 0:51
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut 1iron » 12.6.2012 10:43

Reetuhai2 kirjoitti:1iron, oikeasti, 80cc ja vakiokansi? Ei mitään järkeä, jos siitä pytystä haluut tehoaki pihalle. ohjureita saa viri ja varalta, just eile näin viimeks.

FlarLander, mikä tahansa kaasari menee, kun teet sille holkin, tai sitte ostat kaasarin jossa on samanlainen kiinnitys kun vakiokaasarissa. Ainakin Delluje PHBN ja PHVA kaasareissa on samanlainen kiinnitys.


Jep Jep! Ja kiitos, ohjurit ViriVarasta, pistetään muistiin. Vakiokannessa on yhtä paljon järkeä kuin turbossa jos en saa ohuita 80cc kannentiivisteitä mistään, koska se on nyt broplema #1. Ja kakkonen on mäntä missä yläpinnassa on tila mihin venttiililautanen mahtuu aukeamaan kun kone on kasassa ja käy. Haluan vielä täsmentää sen, että jos haluan ajaa kovaa, niin teen sen jollain muulla laitteella "Ninja" "BMW" ja moottoritiellä Saksassa. Ensi siaisesti haluan vääntöä hieman lisää ja pienillä kustannuksilla, saattamatta kuskia juridisesti vastuuseen.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista