vildur
- Paikkakunta:
- vantaa
- Liittynyt:
- 21.3.2005 15:59
cpipaska kirjoitti:Mitenkähän kannattaa kiinnittää nuo jalkatilasta halkeamat palaset ja halkeamat?
Käytä jesusta!
här
pennywise]
- Pyörä:
- Husqvarna 450cc & husqvarna 300cc (molemmat myynnissä)
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 14.5.2007 13:11
En tiä kuuluuko tää tänne mut ei löytyny muutakaan... Niin meneekö toi lasikuitu vaikka foliosta läpi että uskaltaako kuiduttaa volion päälle? tarvis jonku muotiks
hanss
- Pyörä:
- Piaggio Nrg -97
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 28.1.2006 21:02
pennywise] kirjoitti:En tiä kuuluuko tää tänne mut ei löytyny muutakaan... Niin meneekö toi lasikuitu vaikka foliosta läpi että uskaltaako kuiduttaa volion päälle? tarvis jonku muotiks
Folio on hyvää siihen, on myös muita kuten maalarinteippi, jesari, pakkauskelmu...
ale\\
- Pyörä:
- KTM 690 SMCR
- Paikkakunta:
- Haukipudas/Oulu
- Liittynyt:
- 18.6.2007 21:22
Mites teen ku ankan katteittein kiinnikkeet paskana?
EP:stä aattelin tilata ainaki sisä-katteen.
pennywise]
- Pyörä:
- Husqvarna 450cc & husqvarna 300cc (molemmat myynnissä)
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 14.5.2007 13:11
niin ettei se mee sitä folista läpi tai mitään?
hanss
- Pyörä:
- Piaggio Nrg -97
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 28.1.2006 21:02
pennywise] kirjoitti:niin ettei se mee sitä folista läpi tai mitään?
Ei mee jos ei oo reikää.
-za
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 11.10.2007 22:47
Joo, Eli sisäkatteet, ne katteet jotka ovat yleensä matta mustat,niin niitä ei saa kuidulla ja maalilla HYVIKSI.Niitten tilalle on ostettava uudet.Jos maalaat näitä kyseisiä katteita niin TÄYTYY olla hyvät astin laudat,sillä maalipinta vaurioituu todella helposti.Nämä katteet ovat kuiteskin aina jalkojen lähellä.
Katteiden korjaamiseen lienee paras tapa Lasikuidutus ,sekä kittaus.Homma ei ole sinäänsä vaikeaa ,mutta muutamat seikat on hyvä ottaa huomioon ,kuten tilassa jossa näitä töitä tehdään täytyy olla hyvä ilmastointi ja käytettävä henggitys suojaimia.
Homma etenee niin , että otat katteen irti ja hiot katteen kääntöpuolelta paikattavan alueen hiomapaperilla ( paras tähän on 80 ).Tämän jälkeen putsaat korjattavan pinnan hiomapölystä.Sekoitat hartsin ja kovetteen yhteen ja Laitat pensselillä REILUSTI hartsia katteeseen joka täytyy korjata , jonka jälkeen laitat lasikuitumattoa päälle ja tuputtelet pensselillä lisää hartsia siihen.Tämän jalkeen annat katteen kuivua.Normaalissa autotallissa kuivuminen vie noin 8 tuntia, kuuma ilma puhaltimella VÄHÄN lämmittäen noin 40min.ÄLÄ lämmitä liikaa , sillä hartsi sekoite on HELPOSTI syttyvää, sama on kovetteen ja hartsin sekoittamisessa laita kovetetta vain 2%.
Tämän jälkeen Hiot katteen VAIN korjattavasta kohtaa 150 hiomapaperilla ,Hio vain katteelle muoto , tämä ei tule olemaan lopullinen muoto vaan loput tehdään kittaamalla.Kittiä saa lähes jokaisesta autotarvike kaupasta esim AD , Siellä Kreikkalainen BodySoft kitti maksaa n5¤ kilo.
Kittaat katteen niin moneen kertaan kuin olet tyytyväinen loppu tulokseen, tässä välissä on aina hiominen 150.
Sen jälkeen hiot katteesta kaiken kiillon pois, siten että kate on matta.Vaikeimpiin paikkohoin oi käyttää hioma huopaa (Karhunkieli).
Sitten laitetaan katteeseen muovitartunta (spray)
Pohjamaali
Väri
lakka
Tämän jälkeen katsotaan ja mietitään tuliko katteesta hyvä ja mitä ensikerralla voi tehdä paremmin.
Kiitos.
bullet_
- Liittynyt:
- 29.10.2005 19:18
Joo ku otin "underista" sen rekkaritelineen pois ja nyt siin on semmone reikä.
Oon täs nyt miettiny/kyselly eri vaihtoehtoja mite saisin sen paikattua. Onnistuuko iha vaa sillee et laitan toiselle puolella vaik jonku pellin palasen ja sit toiselle puolellelasikuitukittii? Sit ku se on kuivunu nii toiselle puolelle sama juttu?
Sanokaa joku mahd. halpa tapa mite saisin sen korjattua, ku rahatilanne on mikä on.
-za
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 11.10.2007 22:47
Teippaa ensin se reikä umpeen näkyvältä puolelta , sitten laitat toiselle puolelle hartsia ja lasikuitumattoa , sen jälkeen ostat kittiä ja kittaat sen tasaiseksi näkyvältä puolelta ,jonka jälkeen pohjien hionta ja maalaus.
huliblus
- Liittynyt:
- 15.8.2007 17:19
Morjens!
Ois tossa itellä kesällä tarkotuksena ruveta projektoimaan tuota stalkkeria ja aattelin kysäistä sellaista asiaa, että miten tuo underin kuidutteleminen?
Eli siis se, että mistä se "muotti" siihen kannattaa tehä, jonka päälle siis se lasikuitu sitten laitetaan? Pahvista muotti? Ja jääkö se pahvi sitten siihen alle vahvistamaan sitä, vai jääkö oisko jokin kovempi muovi parempi tähän hommaan?
Acerbis
- Pyörä:
- oiski.
- Paikkakunta:
- Mikkeli
- Liittynyt:
- 3.9.2005 8:42
Uretaani on hyvä vaihtoehto, helppo muokata mieleisen muotoseks muotiks.
Maalailen skoottereiden ja mopojen osia, kysy lisää YV:llä!
petéé
- Pyörä:
- Honda FMX650
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 13.3.2007 16:23
kyllä pahvista tai muovista saa hyviä jos underis on suora, eikä siihen tuu mitään kuperia yms. muotoja.
Ite tein pahvista underin, saa sitte ainaki kitata
Kaveri teki tollaseen muovimuottiin ducktailin, ni ei tarvinnu oikestaan yhtään kitata ku kuidust tuli niin suora.
RymisRacing
- Liittynyt:
- 13.2.2008 17:08
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... =&sortdir=
Mistäs tollaasen etukatteen saa? voiko ostaa jostai vai vanhasta muokkaamalla?
huliblus
- Liittynyt:
- 15.8.2007 17:19
Selvä, kiitoksia vastauksista
Ja siis se muotti vissiin jää siihen kuidun alle? Näin olen ymmärtänyt.
petéé
- Pyörä:
- Honda FMX650
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 13.3.2007 16:23
huliblus kirjoitti:Selvä, kiitoksia vastauksista
Ja siis se muotti vissiin jää siihen kuidun alle? Näin olen ymmärtänyt.
pahvin saa revittyä veke, ja jos muoviin laittaa jotain ihmevahaa ni siit sitte kuitu irtoo helpolla.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista