Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

jonssi
Pyörä:
MBK nitro
Liittynyt:
10.6.2011 20:39
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut jonssi » 17.7.2012 20:50

eli mitkä laakerit olis sitte hyvät?
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut jkoljo » 17.7.2012 20:54

Ihan perus C3 laakerit, periaatteessa jos löydät C3 TN9 malliset niin aina parempi, kunhan sulla ei ole katalysaattorilla varustettu putki kiinni.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
jonssi
Pyörä:
MBK nitro
Liittynyt:
10.6.2011 20:39
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut jonssi » 17.7.2012 20:56

on vaan teharivirit ja putkena giannelli extra

edit: onkos niistä c4 haittaa jos laittaa sellaset??
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Shape » 17.7.2012 21:16

On haittaa, sillä siinä on liian suuri säteittäysvälys. Koska kone ei kierrä mahdottomia, ei myöskään laakerit lämpene "riittävästi", jolloin välys on liian suuri johtuen maltillisemmasta lämpölaajenemisesta. Tämä tarkoittaa sitten laakerin nopeampaa kulumista.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
sahe
Liittynyt:
26.12.2011 12:44
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut sahe » 24.7.2012 21:32

Tuli vaan tuossa mieleen että kestääkö (vähän ajettu/hyväkuntoinen) vakio kampura 70cc pyttyä vaikka jotakin malossi sporttia tai vastaavaa? Koska olen kuullut semmoisia huhuja että joku olisi ajellut 70cc pytyllä vakiokammpura sisällä ja pelitti oiken hyvin.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 24.7.2012 21:37

Vakiokampura kestää kyllä perus Sportti 70cc-setin, kunhan ei oo mikään +15tkm ajettu kampura.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut jkoljo » 24.7.2012 22:03

Jep. Pösössäni vakiokampura kesti hyvin laitetun (pakoa viilattu, huuhtelut siistitty, kansi laskettu ym. perusvirit) Stage6 Sport Pron kanssa, mikä on kuitenkin sporttitasoisten tehoikkaimmasta päästä oleva pytty. Stage6 Racingin, MidRace-sylinterin kanssa alapään laakeri alkoi pitää ääntä.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Zoneri » 26.7.2012 13:41

Zoneria "pikkusen" ois tarkoitus virittää jossain välissä. Ja kampuraksi tulee täyden ympyrän hpc kampura jossa on vaihdettu pidempi kampi. (Saa parempia sylkkiä kiinni) sylkäksi tulee sylkkä x jossa on kaksosanen pakoaukko. Nyt vaan tulee kysymykseen kampiakselin laakerit. Tähän zoneriin saa vaan skf c3 laakerit.. Ei löydy c4 laakereita. Koneen huipputeho tulee sinne 13k kohille. Kestääkös nuo c3 laakerit tuommosia kierroksia?
Ja tietenkin tulee kisasähköt yms.
Paska mikä paska.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut jkoljo » 26.7.2012 16:04

Ei kestä. Kannattaa kysyä jostain laakeriliikkeestä C4 tai C4 TN9 -laakereita. Ota laakerista tarkat mitat tai lue sen kyljessä oleva koodi, hyvällä tuurilla laakeri on jotain standardisarjaa. Esimerkiksi Tamperelainen JokiLaakeri on hyvä paikka aloittaa etsinnät.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
JamppaT
Pyörä:
HVA SM -09 (Ostakee!)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.12.2010 20:33
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut JamppaT » 30.7.2012 22:15

Onkos kuinka tarkkaa olla kampiakselissa just oikeen kokoset stefat? Tarkalleen oikee olis kooltaan 15.6x25.5x7 niin meniskö vaikka 15x26x6 ? Alkuperäsen kokoset jos haluaa niin pitää ostaa koko koneen tiivistesarja 18e, kun yksittäisenä ton korvaavan sais parilla eurolla.
M: Osina Speedfight 2 skootteri!
M: Husqvarna SM 125
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Rajis- » 30.7.2012 22:18

Kyllä tollaset erot näkyy varmasti ja epäilen että pysyykö ne stefat siellä paikoillaan.. Eipä tuo 18e(ainakaan minulle) kovin hirvee summa olis.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut jkoljo » 30.7.2012 22:34

Kyllä ne stefat pitää olla ihan tarkalleen oikean kokoiset. Paksuus voi heittää hieman.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Juunish » 31.7.2012 16:45

Mitenkäs kun pesin tota konetta, niin kampikammioon meni vettä ja liotinpesuainetta. Meni siis ihan täyteen. No mä sitte kaadoin ne vedet sieltä pois ja annoin kuivata, mutta onko tosta nyt jotain haittaa? Osat varmaan ainaki kannattaa öljytä hyvin siellä kampikammiossa? :s
Midrace Aerox projekti
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 31.7.2012 16:52

Jepp, Ensiksi vaikka bensalla huuhtelee sen hyvin ja sitten laittaa öljyä sinne kunnolla ja hölskyttelee, että laakereihin menee kunnolla sitä öljyä.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Juunish » 31.7.2012 17:04

Ookoo, kiitokset nopeesta vastauksesta!
Midrace Aerox projekti

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista