4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Joonasd9
Liittynyt:
20.9.2011 18:49
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Joonasd9 » 1.6.2014 23:59

Kymco Agility
Setup: 72cc, +1500rpm kytkinjouset, +35% vastapainejousi, 6,5g rullat, suora variaattorin holkki ja rajoittamaton cdi-boxi, 98 suutin ja pipercross

Vaihdon ja parinsadan kilometrin sisäänajon jälkeen mentiin noilla osilla 70km/h. Nyt 2 vuotta myöhemmin mennään sen 42km/h, vaikka mitään ei ole muutettu, vain ajettu n. 1000km. Voiko variaattorin hihna olla venynyt (muuten kyllä hyvässä kunnossa) vai mikä tossa voi olla vikana.. Ois kiva et sais kuntoon ennen myyntiä.

Kone käytiin läpi jossa kampiakseli oli hieman käyrä ja se vaihdettiin uuteen, myös etuvariaattori on uusittu koska vanha oli kulunut. Hihnalla ajettu noin 1500km.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 4.6.2014 18:53

Onko kukaan käyttänyt näitä paineentasaushilavitkuttimia? Teoriassa kuulostaa melkein toimivalta, sehän on parin millin reikä josta alunperin pääsee kaikki se ison männän liikuttama ilma pois. Kokemuksia, lisääkö menohaluja?
Kuva
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 4.6.2014 20:21

Tämä "paineentasausjärjestelmä" on kampikammion huohotin joka moottorista jo löytyy (*). Jos haluat kokeilla mitä hyötyä saat lisähuohottimella, koita ajaa ilman öljykorkkia jolloin näet.

E:(*) Kampikammio huohottaa kuvan aukon kautta nokkaketjukoteloon ja siitä edelleen venttiilikoppaan ja venttiilikopasta huohottimen kautta huohotinletkuun. http://munkuvat.net/k/2014/06/04/Image1.jpg
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
sendas
Liittynyt:
21.2.2007 18:28
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut sendas » 5.6.2014 0:38

Hei, terveppä terve.

Hankittiin tyttöystävälle tuollanen kiinaskootteri kun halvalla sai (180km ajettu solifer sfr). Ensitöikseen vaihdoin siihen paremman tulpan ja hatun sekä öljyt valvolainin parhaimmistoon.

Mikäköhän vika tai ominaisuus sellanen, kun täydellä kaasulla ajaessa pätkii säännöllisesti, ehkä noin 15 kertaa 2km matkalla. Ja vain täydellä kaasulla, ei booaa eikä tee mitään muutakaan ylimääräistä. Mistä vikaa lähtisi etsiskelemään.

Minkäslaista kaasaria tuohon voisi etsiskellä, mitä olette asentaneet onnistuneesti?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 5.6.2014 0:53

Pätkiminen voisi viitata kipinän ajoittaiseen katoamiseen. Tekikö sitä vanhalla tulpanhatulla ja tulpalla?
Muita mieleen tulevia mahdollisia on huono liitos sytytyspuolella. Käyppä liittimet läpi ja onko siinä rajoitinta? Joissain on rajoitettu cdi ja jos se toimii täysiä ajaessa juuri ja juuri siinä rajoituskierroksilla niin se saattaa pätkiä sitä vain ajoittain eikä kokoajan. Samaten kysyisin että onko siinä nopeusrajoitin? (jossa johto tulee ulos variaattorista)
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
sendas
Liittynyt:
21.2.2007 18:28
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut sendas » 5.6.2014 1:28

Teki tosiaan vanhoilla vermeillä samaa. Pitänee huomenissa tutkia enempi, että mitä rajotuksia tuossa on. Outoa vaan, kun nuoruudessani olen tottunut vain ns. "enduromaisiin" rajoittimiin, että alamäkeen se "räpättää" jatkuvalla syötöllä rajotinta vasten. Taas tuo käyttäytyy ihan eri tavalla, eikä pätki esimerkiksi tärinän vaikutuksesta ja pätkiminen tosiaan on aina ja vain yksi pätkäsy kerrallaan ja se kestää sekunnin sadasosan eikä esimerkiksi monta peräkkäin.

Öljyjen seassakin oli aimoannos bensaa. Täytyy nyt seurata, että onko kaasari rikki vai johtuuko vain ajamattomuudesta. Viimeiset 2v ajamattomana ja 3v sisään 180km on aika vähän ja kerkee kerääntymään jo korroosiota yms.
Joonasd9
Liittynyt:
20.9.2011 18:49
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Joonasd9 » 5.6.2014 16:30

Kymco Agility
Setup: 72cc, +1500rpm kytkinjouset, +35% vastapainejousi, 6,5g rullat, suora variaattorin holkki ja rajoittamaton cdi-boxi, 98 suutin ja pipercross

Vaihdon ja parinsadan kilometrin sisäänajon jälkeen mentiin noilla osilla 70km/h. Nyt 2 vuotta myöhemmin mennään sen 42km/h, vaikka mitään ei ole muutettu, vain ajettu n. 1000km. Voiko variaattorin hihna olla venynyt (muuten kyllä hyvässä kunnossa) vai mikä tossa voi olla vikana.. Ois kiva et sais kuntoon ennen myyntiä.

Kone käytiin läpi jossa kampiakseli oli hieman käyrä ja se vaihdettiin uuteen, myös etuvariaattori on uusittu koska vanha oli kulunut. Hihnalla ajettu noin 1500km.
suzukipv82
Liittynyt:
2.1.2011 19:18
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut suzukipv82 » 5.6.2014 17:40

MIkä vika, ¨Baotian ei lähe käymään millää, ei edes bensaa tulpanreijästä kikalla. Ei yritä, venat säädetty. Kipinä tulee. Seiso yön eikä lähe enää käymään millään.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 5.6.2014 18:07

Tarkista puristukset ja vaihda tulppa.
kloklok
Liittynyt:
6.6.2014 18:52
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut kloklok » 6.6.2014 18:57

Eli mikäköhän mahtaa vaivata,kyseessä fude san remo josta poljin rikki.
Kun yrittää startata kuuluu vain naks ääni.. tulppa vai mikä lie kyseessä??
Niin ja kerrottaneen että ennen kuin ei enää käynistynyt, sammuihetikun päästi kaasun.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 6.6.2014 19:27

Rele kilahtaa mutta virta ei mee startille asti, startti on jumissa tai maadoitus on huono. Tarkista kaikki maajohdot ja virtajohto releeltä startille, jos virtaa tulee niin käytä varikoppa auki ja pistä bendix-rattaan molempiin päihin pikkasen vaseliinia ja koita samalla pyöriikö startti ilman ratasta ja pyöriikö kone. Jos startti ei pyöri niin uutta starttia ostamaan Virijavaralta ja samalla uusi kikstartti.
kloklok
Liittynyt:
6.6.2014 18:52
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut kloklok » 6.6.2014 20:53

Nyt kun tarpeeksi rämpläili starttia, yritti käynnistää mutta ei.. Mikäköhän mahtaa vaivata? Tietäjät/arvaajat veikkauksia kehiin!
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 6.6.2014 21:22

Tee nyt noi mitä mä sanoin. Ja mitä tarkottaa "yritti käynnistää," pyörikö kone hitaasti, pyörikö normaalisti eikä startannut vai hörähtelikö?
kloklok
Liittynyt:
6.6.2014 18:52
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut kloklok » 6.6.2014 21:35

Retroilija kirjoitti:Tee nyt noi mitä mä sanoin. Ja mitä tarkottaa "yritti käynnistää," pyörikö kone hitaasti, pyörikö normaalisti eikä startannut vai hörähtelikö?

Uusi strtti on vaihdettu, ja muutaman kerran lähinnä hörähteli..
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 6.6.2014 22:31

Tarkista venojen välykset, ohjeet löytyy aloitusviestistä. Puhdista ilmanputsari ja kaasari, varmista alipainehanan toiminta imemällä alipaineletkusta ja vaihda tulppa.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista