Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Juunish » 2.8.2012 21:17

Onkos tää nyt sitte vahvistettu/hopeoitu kiertokangen yläpään neulalaakeri?

https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... aggio.html
Midrace Aerox projekti
Tommi6
Paikkakunta:
Soini
Liittynyt:
13.12.2002 13:30
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Tommi6 » 3.8.2012 9:03

Kyllähän tuon pitäisi olla se vahvistettu versio kiertokangen yläpään neulalaakerista, joten kyllä tuo näyttäisi olevan hopeioitu, jos otsikon tekstiin on uskominen. :)
JamppaT
Pyörä:
HVA SM -09 (Ostakee!)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.12.2010 20:33
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut JamppaT » 4.8.2012 15:43

Miten lähtis kampiakseli irti lohkosta? :D
M: Osina Speedfight 2 skootteri!
M: Husqvarna SM 125
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Shape » 4.8.2012 15:53

Tietopankki on POP!

http://www.motot.net/wiki/Kampiakselin_vaihtaminen
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
JamppaT
Pyörä:
HVA SM -09 (Ostakee!)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.12.2010 20:33
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut JamppaT » 4.8.2012 22:26

Näin on! :D
Seuraava kysymys: Haittaako tollaset jäljet kampiakselissa mitään?
http://www.motot.net/galleria/kuvat/kayttaja/12/114275/IMG_23631280x853.jpg
M: Osina Speedfight 2 skootteri!
M: Husqvarna SM 125
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Shape » 4.8.2012 22:47

Jos se osuu stefan tai laakerin kohdalle, kuten siltä vähän vaikuttaisi, niin kyllä haittaa. Stefa alkaa vuotamaan aika nopeasti, sillä nuo jäljet rikkovat siitä huulipinnan.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Mr. Jog
Pyörä:
Yamaha jog r 2008 70 cc lower sport
Liittynyt:
27.5.2012 14:54
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Mr. Jog » 8.8.2012 0:44

Ostin Scooter-Attackilta kampiakselin ylälaakerin kokoa 10x14x13, mutta koska se oli ilmeisesti loppu, he lähettivät minulle toisen joka oli kokoa 10x14x15. Siis wot? Miksi lähettivät eri kokoisen. Haittaako jos on pidempi, mutta mahtuu kaikki hyvin paikalleen?
theroksimies
Pyörä:
yamaha aerox (50 polini sport)
Liittynyt:
10.4.2012 23:24
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut theroksimies » 8.8.2012 21:41

Morrjees. Rupesin kysyyn että kestääkö noita tn9 laakereita lämmittää ihan kunnolla tolla kuumailma puhaltimella... Luulis semmosen lämmön kestävän? Ja onko kokemuksia noista rms tai motoforcen full circle kampuroista. En oo kyllä pahaa noista kuullu ja onko ne jotenkin normaaleita kestävempiä, kun kulkee nimellä super racing yms :) kiitos tietäville
Ei kaahata saa ei virittää saa, voi poliisit tulla ikkunan taa :)
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Zoneri » 8.8.2012 21:56

Miksi lämmittää laakereita? Jos haluat laakerit paikoilleen niin niitä pitää jäähdyttää jollain. Esim. pakastimessa tai jos olet laiska niin kylmäspräyllä saa myös tajuttoman hyvin. Nuo Rms, motoforce tms kampurat on ihan laadukkaita.
Paska mikä paska.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Shape » 8.8.2012 22:38

Kyllä laakereita pitää lämmittää myös sen jälkeen, kun on laittanut ne lohkoon kiinni. Nimittäin kampiakselin laittamista varten.

Tosin TN9 laakereita ei saa missään nimessä lämmittää kuumailmapuhaltimella, vaan ainoat keinot sen laakerin lämmittämiseen ovat kuumassa moottoriöljyssä "keittäminen" ja laakerien lämmittämiseen tarkoitetulla induktiolevyllä. Tosin mikään näistä ei onnistu, kun laakeri on kiinni jo lohkossa.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Zoneri » 8.8.2012 22:44

Njaha. Mä oon tehty silleen, että laakerit toholla kuumennettuun pesään ja sitten kampura paikoilleen. Tuolloin se laakerit lämpenee ja kampura menee helposti paikoilleen.
Paska mikä paska.
theroksimies
Pyörä:
yamaha aerox (50 polini sport)
Liittynyt:
10.4.2012 23:24
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut theroksimies » 8.8.2012 23:13

No voi gagga. :/ pitäsköhän vaa laittaa iha perus laakerit sitte... vähä hankalalta kuulostaa nuo keittämiset sun muut... Mielipiteenne tähän ?
Ei kaahata saa ei virittää saa, voi poliisit tulla ikkunan taa :)
theroksimies
Pyörä:
yamaha aerox (50 polini sport)
Liittynyt:
10.4.2012 23:24
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut theroksimies » 9.8.2012 0:05

Onkohan muuten mitään haittaa jos ihan 50 cc sportille tommosen full circlen laittaa. käsittääkseni sehän vain nostaa kierrosherkkyyttä. Eikö? ja eihän se vaikuta muuten mopon toimintaan? Jos vaikuttaa nii miten? oon vähä uus vielä näissä alakerran hommissa nii siksi kyselen. :)
Ei kaahata saa ei virittää saa, voi poliisit tulla ikkunan taa :)
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut jkoljo » 9.8.2012 16:33

Ei niitä käytännössä keittää tarvi, itse tein seuraavasti:

- Lohkon lämmitys kuumailmapuhaltimella, vie paljon aikaa
- Laakerit pakkasesta lohkoon
- Lisää lämpöä kuumailmapuhaltimella, varo sohimasta suoraan laakerin muoviosiin
- Kampura pakkasesta ja lohkot kiinni

Ei ehkä ideaalein keino, mutta laakerit selvisivät toimenpiteestä hienosti. Yleensäkkin kannattaa ensin laittaa laakerit lohkoon ensin, ja sitten vasta kampura paikalleen.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
theroksimies
Pyörä:
yamaha aerox (50 polini sport)
Liittynyt:
10.4.2012 23:24
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut theroksimies » 9.8.2012 17:35

Okei. Kiitos. Voisko joku kertoo tarkemmin että lämmitänkö siis lohkoa siitä laakerin vierestä jolloin lämpö siirtyy laakeriin, jolloin laakerihäkki ei vahongoitu kun en puhalla sitä kuumaa suoraan siihen? Vai miten. Ja kysymys 2. Voiko tai kannattaako tomoosee melkei vakioon on kuitenki tehari ja polinin 50 cc valurautapannu(normaalia sporttisempi) laittaa full circle kampura? Kiitos suuresti jo etukäteen :)
Ei kaahata saa ei virittää saa, voi poliisit tulla ikkunan taa :)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista