Keskustelua sylintereistä

Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Shape » 9.8.2011 21:44

Ottakaa huomioon, että puristustilavuus muuttuu koneesta, jos laitatte silikonimassan. Yleensä se pahvitiiviste on oikean paksuinen (luokkaa 0,5-0,8mm), jotta tekijät pysyvät muuttumattomina.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 9.8.2011 22:39

No joo, hyvin se tossa kesti 10km lenkin.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut LaneKit » 10.8.2011 14:48

Ainaki vaakaminarellis on kyl varaa laskea, et hätää ei pitäs olla. Ja itel on ainaki lohkoje välis jotai 180cc kestävää moottorisilikonia muistaakseni, mikä on iha toho tarkotettu, ja jos se siel kestää ni eiköhä se mee alatiivisteenäki, ku tossa am6 mihi tota laitoin on vielä lohkot "halki" pytyn alta.

Ja tiivisteethä tulee vaihtaa kumpaaki päähä aina ku ottaa pytyn auki ;)

Paitsi esim. toi airsalin vanhempi t6, missä on samal viisii ku isos osas piikeistä, eli kansi omil pulteilla.
swEEp
Pyörä:
Rieju spike 08, Kymco cobra. Aprilia rs 125
Paikkakunta:
ristiina
Liittynyt:
3.7.2008 22:54
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut swEEp » 14.8.2011 18:53

Kumpi olisi parempi pytty jokapäiväiseen ajoon pösöön http://www.tmi-janikaasalainen.fi/sylin ... -4275.html vaiko http://www.mc-scatter.com/sylinterisarj ... 24439.html Kaveriks suunnittelin 16mm kaasuttajaa näin aluksi ja turbokit teharia. Ja variaattoriin toki jouset rullat yms. Mitkäs kannattaisi muuten laittaa tarkoituksena olisi saada lähtemään ei niinkään kulkemaan?
NukkuMatti
Pyörä:
Aprilia SR Factory 08
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
26.6.2008 11:16
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut NukkuMatti » 14.8.2011 19:35

Tarkotus olis männänvaihdon yhteydessä vaihtaa suoraan 70cc ja kaksi sylinteriä olisi mielessä, kumpi olisi parempi 17,5mm dellorton ja leovince zx:n kaveriksi? DR 70cc vai Top Performancen perus 70cc sportti? (tiedän että putki on nuhanen mutta sillä mennään) Kyseessä siis piaggion nestejäähy motti.

edit: yks vaihto ehto olis vielä s6 sport pro
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Sudee » 15.8.2011 9:03

S6 SP pn ehdottomasti tehokkain ja muutenkin parhain, mutta et noilla osilla tule saamaan siitä lähellekkään kaikki tehoja irti. Hommaa Top Performancen pytty, perus varma ja melko tehokas.
Aerox/Nitro osia
s4mU
Pyörä:
2 x faitti
Paikkakunta:
Iiden
Liittynyt:
27.5.2008 16:20
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut s4mU » 24.8.2011 17:58

Nyt tuli tuo Motorforcen 50cc pytty. Aukkojen reunoja ajattelin kevyesti pyöristää ja pieniä valujälkien poistoa yms... Kun on aika karua tuo kiinanpyty valujälki.

Mutta mites tuota kannatais viilailla. Ei ole aikomus viilata mitenkään "tappiin asti" mutta jos vähän pirteyttä saisi tuolla lisää. Kannenlasku tapahtuu myös luultavasti.

Eli vinkkejä pösön ilmajäähy pytyn ja männän viilaukseen kaivataan. ;)
Projektia
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut jkoljo » 24.8.2011 18:17

Tsekkaappa kirjoittamani artikkeli http://www.motot.net/wiki/Viritt%C3%A4m ... A4lt%C3%A4, sekä galleriani :)
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Éki
Pyörä:
Ex. Aerox -10 Ex. Nitro -00 Ex. Aerox -02 Ex. Aerox -06 Nyt. Aerox -03 orange projekt
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
18.7.2009 20:45
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Éki » 24.8.2011 18:48

Tarviiko s6 street racelle vahvistaa alakertaa?
Ja mikä oisi sopiva kaasari tuolle
(Aeroxista kyse)
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 24.8.2011 18:55

Ei tarvii vahvistaa, mutta kannattaa kampura vaihtaa jos on yli 15tkm ajettu. Ja kaasari olis joku 19-21mm.

Muttan onkos toi kannen laskeminen lasin päällä hyvä tapa? Vai meneekö helposti vinoon, ja kuluuko ne laakerit oikeesti hirveesti nopeemmin?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut LaneKit » 24.8.2011 19:27

Ei ne laakerit sellai nopeemmi kulu, ku et kummiskaa ns. "tappii" laske, eikä sillokaa ihmeellisemmi.

Omast mielestä oli nii perseestä piikissä, kansi oli valmiiksi vino ja vuoti kyllä ton hiomise jälkeeki, ite en jaksais laskea, ku ei se ny nii älyttömästi auta.
s4mU
Pyörä:
2 x faitti
Paikkakunta:
Iiden
Liittynyt:
27.5.2008 16:20
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut s4mU » 24.8.2011 20:46

jkoljo kirjoitti:Tsekkaappa kirjoittamani artikkeli http://www.motot.net/wiki/Viritt%C3%A4m ... A4lt%C3%A4, sekä galleriani :)

Joo noita on tullut katsottua ja lueskeltua ihan urakalla. :)

Tuon tiivisteiden siistimisen ainakin teen, lohkon ja pytyn välillä ei hirveetä rappua näyttäs olevan. Voi olla että senkin otan pois.

Lohkojen imupuolen olen viilannut jo, en ihan samanlaiseksi kun sinulla mutta onse jonkinverran avarampi kuin vakio. Eikä tämmösellä setillä varmaan tuota tarvitsekkaan ihan tappiin asti viilata.

Kannenlasku homma onkin jo tiedossa.

Mutta mites tuo pytyn viilaus, siitä mulla ei ole ollenkaan aikasempaa kokemusta. Paljonko tuota voisi ottaa sivuille ja paljonko ylös/alas, että saisi pientä tehonlisäystä aikaiseksi?
Projektia
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut LaneKit » 24.8.2011 20:58

Jos ei ole kuria mitenkää pytyssä, ni ite ottasin vaikkapa 1,5mm ylös ja milli sivuille, vaikuttaa jo vähäse.

Mut sit jos on tehari kiinni ja haluat enemmi ni samantie 2mm sivuille ja 2-3mm ylös ja kanava siistiksi ettei jää portaita. Ite olen kummatki minarellii tehny ja kyllä se vaa paremmi veti ;) En sitte tiedä miten kireä tuo on tehtaalta. Alaspäi älä puutu ollenkaa.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Rajis- » 24.8.2011 22:09

Osaiskos joku täällä kertoa yamaha aeroxin kannen kiristys momentin? Vm. on -09 jos vaikuttaa jotenkin
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Sudee » 25.8.2011 11:40

14 nm.
Aerox/Nitro osia

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista