jkoljo
Moderaattori
- Pyörä:
- Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 9.2.2008 20:02
Vaikka C3 on kestänyt sinulla hyvin, ei se poista faktaa, että C4 on parempi valinta. Mieluiten vielä TN9-malli.
Sudee
- Pyörä:
- -tön
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 7.11.2008 20:35
Niin mä vähän meinasinkin noita C4:sia, koska täällä päässä on vähän huonojo kokemuksia noista C3:ta, mutta kiitokset näistä!
JaniH96
- Pyörä:
- Honda NSR 125
- Paikkakunta:
- Iisalmi
- Liittynyt:
- 19.12.2011 17:11
Moro!
Mulla meni kampiakselin variaattorin puoleisesta päästä kierteet paskaks.. Mitä vaihtoehtoja mulla nyt tässä ois. Onko mahdollista tehä uudet kierteet, ei yhtään kiinnostas vaihtaa 5tkm ajettuun moottoriin uutta kampuraa..
Onko ketään, kelle ois käyny samallailla?
jkoljo
Moderaattori
- Pyörä:
- Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 9.2.2008 20:02
Joissain tapauksissa "hajonneet" kampuran kierteet ovat todellisuudessa hajonneet mutterin kierteet, jotka ovat vaan jääneet kampiakselin kierteiden päälle. Varmistu asiasta.
Taas joissain tapauksissa kierteet on mahdollista korjata entisessä koossaan kierrepakalla. Mikäli kierteet ovat täysin korkanneet, ammattilainen pystyy tekemään millin/kaksi pienemmät kierteet siihen. Miten sitten päädytkään korjaamaan ne, ole hyvin varovainen kiristämisen kanssa. Suosittelen variaattorin lukitustyökalun käyttöä, unohda pulttipyssy.
JaniH96
- Pyörä:
- Honda NSR 125
- Paikkakunta:
- Iisalmi
- Liittynyt:
- 19.12.2011 17:11
Jos kierrepakalle ei onnistu ja joudun viemään 'ammattilaiselle' niin ensinäkin, minkä alan ammattilainen olisi paras..?
Ja sen lisäksi luuletko että homma onnistuu kun skootteri on kasassa vai joudunko purkamaan koneen ja viemään pelkän irrallisen kampiakselin?
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 9.9.2012 11:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
jkoljo
Moderaattori
- Pyörä:
- Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 9.2.2008 20:02
Itse veisin jollekkin koneistamolle, hyvin varustettuun moottoripyörähuoltoon tai paikalliselle tekniikkahörhölle/amiskaverille. Kyllä se homma onnistuu ihan kasassa olevaan koneeseen.
JaniH96
- Pyörä:
- Honda NSR 125
- Paikkakunta:
- Iisalmi
- Liittynyt:
- 19.12.2011 17:11
Jeps, näin aattelinkin. Kiitti vastauksesta!
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 9.9.2012 11:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
Juunish
- Pyörä:
- Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 15.8.2011 17:21
Mistähän löytäisi vahvistettua kiertokangen alapään laakeria?
Tarvis tohon artekkiin uudet kun edelliseltä omistajalta menny jotain hiekkaa sinne väliin. Kampiakselilla itellään on ajettu tasan nolla kilometriä.
edit. Kellään tietoa? Vai pitääkö mennä laakerikeskukseen ko. laakerin kanssa kyselemään?
Sudee
- Pyörä:
- -tön
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 7.11.2008 20:35
Suosittelen menemään laakerikeskuskukseen kyselemään, koska sieltä saat varmasti halvemmilla.
Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
Jos kiertokangen alapään laakeria olet vaihtamassa, niin samalla pitää vaihtaa itse kiertokanki ja myöskin limppujen välinen tappi, eli käytännössä uusi kiertokankisarja.
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
Zoneri
- Pyörä:
- Aina palasina..
- Paikkakunta:
- Porvoo
- Liittynyt:
- 10.9.2011 18:07
Laitetaan tämä nyt tänne. Skf c3 laakerien max kierrokset mitä tuo kestää on 12- 13k rpm
T: kysäsin etrasta tuon.
Paska mikä paska.
jkoljo
Moderaattori
- Pyörä:
- Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 9.2.2008 20:02
Ja eri asia on sitten kestävyys pitemmän päälle vs C4, sekä C3 laakerin suurempi kitka ja lämpö.
Zoneri
- Pyörä:
- Aina palasina..
- Paikkakunta:
- Porvoo
- Liittynyt:
- 10.9.2011 18:07
Nojuu ohan tuo totta.
Tuossa huvikseen kattelin mitkäs laakerit ostin tuohon morinin koneeseen. Toinen laakereista on C4 ja toinen C3.
Ihmettelin miksi toinen laakereista on paljon herkempi kuin toinen. Nooh, eipä tuo haittaa.
Paska mikä paska.
Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
No ei ole ollut Etrassa asiantuntijat kyseessä, sillä laakerien koko melko iso tekijä kierrosten kestämisessä.
Mitä isompi laakeri, sitä vähemmän kestää kierroksia, joten ihan pelkän välyksen perusteella ei valitettavasti voida laakerin kierrostenkestävyyttä määrittää.
Kannattaa tsekata SKF:n
laguluettelo.
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
Juunish
- Pyörä:
- Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 15.8.2011 17:21
Noh, mites kun tolla kampiakselilla ja kiertokangella ei ole ajettu metriäkään, laakerit siis kiinni ja sinne mennyt jotain hiekkaa väliin. Pystyykö niitä laakereita puhdistamaan hiekasta jotenkin?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista