Sarjassamme taas epäyhteensopivat osat. Kiinanskopan 10" etuvanteet. Äkkiseltään eroa ei huomaa, mutta selvin ero on että vanteen puolien kaarevuus on peilikuvana. Nämä vanteet ei molemmat siis sovi samaan etuhaarukkaan. Vanteen kiinnitysleveys on eri. Tuossa puhtaammassa se on pidempi.
Nopeusmittarinpyörittimen kohta vanteessa on erilainen joten pyöritin pitää olla se joka vanteeseen kuuluu ja niiden paksuus on eri. Jarrulevyn puolella holkin pituus on myöskin eri. Pidemmän tilalle ei voi laittaa lyhyemmän vanteen sillä se uppoaa liian syvälle koska laakerit on eri kohdassa vanteen sisällä. Tästä johtuen jarrulevy ei sovi satulaan.
Likaisempi vanne on siis akselin suuntaan kapeampi ja sen ehkä saa holkittamalla leveämmän tilalle, mutta leveämpää mallia ei saa mahtumaan kapeamman mallin etuhaarukkaan muutoin kuin jättämällä mittarinpyörittimen kokonaan pois + pistämällä sopivan mittaisen holkin sekä korvaamalla levynkin puoleisen holkin pidemmällä jotta jarrulevy sopii satulaan.
Olkaa siis tarkkana jos ostatte 10" etuvannetta, että puolissa kaarevuus on samaan suuntaan.
E: Aikani asiaa tutkittuani että saisiko sen modailtua toimiin alkuperäisellä mittarinpyörittimellä päätin hylätä koko vanteen. Jarrulevyn ja laakerit nyppäsin siitä vielä talteen kun olin ensin vaihtanut kumin vanhaan vanteeseen. Metallinkeräykseen lähti mokoma peilikuvavanne.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein