Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Shape » 12.7.2011 19:50

Vauhtiviivatarra kirjoitti:Olettaen että putki ei ole saanut reilummin runtua ja katti heilu sisällä irrallisena, en keksi yhtäkään positiivista seurausta sen poistamiselle.
Tuossa meikäläisen tapauksessa katalysaattori oli irronnut ja kolisi siellä välillä putken tukkien. Kulkuhaluja ei ollut enään kuin 35 km/h asti. Hyvin mielenkiintoista oli tuossa, että sisäosat olivat sulaneet kuprulle. Äänenvaimentimelle menevä putkikin oli katalysaattorin kohdalta sulanut lyttyyn ja mutkalle, joten pakokaasut eivät päässeet juurikaan kunnolla tulemaan ulos.

Mulla on ollut kolme uutta katalysaattorillista pakoputkea tuossa 4 vuoden aikana. Jokainen niistä on mennyt samalla tavalla rikki. Pahimmillaan putki on kestänyt 2 kuukautta, jolloin tuli töihin kuljettua 30 km yhteen suuntaan. Omasta mielestäni tuo katalysaattori on turha, sillä se ei vain kestä. Viimeistään palamaton bensa tai öljy tekee siitä jossain vaiheessa toimintakyvyttömän, vaikka se ei irtoaisikaan.

Mutta eipä siitä katalysaattorin postamisesta hyötyä olekkaan, jos se on tukevasti siellä kiinni, tehoa sillä poistamisella ei saa.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 12.7.2011 19:51

Sekin auttaa että ottaa änkästä villat pois, ja imuääniä saat vaparilla.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Shape » 12.7.2011 19:53

Sampsu kirjoitti:Ei varmaan liity aiheeseen mut miten sais kunnon pärinä äänet mopoon?!? Kyseessä on "Yamaha dt" vakioputkella.
Saanko kysyä mitä hyötyä niistä kovemmista äänistä on? Itse en tiedä kuin haittoja
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut LaneKit » 13.7.2011 17:21

Nyt ku kysyttii ni saa enemmi -99, ku ne on iha kikseissä ku mopo pärisee iha sikana, ei oo omakohtasta kokemusta :lol: Itekkää en tajua noita jonneja ku pitää lähtee kauheat äänet vaikka ei oo tehoa, sen ymmärän että esim. tk:n putkissa on kauheat äänet, mutta on niissä tehoakin.

Oikeastan haluaisin ite tota pro replicaa hiljasemmaks, kauheat kilkatukset ja paukkeet. Onkoha toi joku vanhempi malli ku ei oo e- hyäksytty ja ääntä lähtee vaik villat kunnos ja 100% varmasti ei vuodakkaa?
hökä
Pyörä:
MBK X-limit -03
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
29.9.2009 21:48
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut hökä » 14.7.2011 6:54

Shape kirjoitti:Suorasuihkutusmalleissa ei ole laisinkaan katalysaattoria, sillä moottori alittaa päästönormit ilman sitä.


Noku kun korjaamolla sanoivat että olisi??
Ja kyse ei ole virittämisestä vaan et skoban saisi ajoon.
On ronkittu suuttimien tiivisteitä ,uus ilmakompura ,bensapumppua ,tulppia vaihettu ,sähköpiuhoja tarkistettu yms.
Käy tyhjäkäyntiä mut kun rupee ajaan niin toimii noin 500m ,jonka jälkeen ei ota kierroksia vaan röpöttää tai pätkii/aivastelee.
Noista oireista vaan toi korjaaja päättelis et katti olis rikki ku moottori lämpii?
Tuol merkkikohtas piaggio purejet tarkemmin selvitetty mit tehty.
J__L
Pyörä:
Niitä on liikaa...
Liittynyt:
3.6.2010 22:24
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut J__L » 14.7.2011 14:39

http://www.easyparts.nl/showarticles/0- ... utket.html
Kellään tietoa ovatko hyviä putkia? Ei ainakaan pahan hintasia ole.
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Sudee » 14.7.2011 14:42

Hintasa väärtejä ehdottomasti, mutta eivät niin tehokkaita kuin kilpailijoiden kalliimmat putket.
Aerox/Nitro osia
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 14.7.2011 18:28

hökä kirjoitti:
Shape kirjoitti:Suorasuihkutusmalleissa ei ole laisinkaan katalysaattoria, sillä moottori alittaa päästönormit ilman sitä.


Noku kun korjaamolla sanoivat että olisi??
Ja kyse ei ole virittämisestä vaan et skoban saisi ajoon.
On ronkittu suuttimien tiivisteitä ,uus ilmakompura ,bensapumppua ,tulppia vaihettu ,sähköpiuhoja tarkistettu yms.
Käy tyhjäkäyntiä mut kun rupee ajaan niin toimii noin 500m ,jonka jälkeen ei ota kierroksia vaan röpöttää tai pätkii/aivastelee.
Noista oireista vaan toi korjaaja päättelis et katti olis rikki ku moottori lämpii?
Tuol merkkikohtas piaggio purejet tarkemmin selvitetty mit tehty.

Liian iso suutin. Koitappa vaikka 5 numeroo pienemmällä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
CemBalo
Pyörä:
Piaggio NRG Power DD
Liittynyt:
22.12.2010 0:25
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut CemBalo » 14.7.2011 18:51

Purejetti on ruiskupeli...
Myynnissä Piaggio NRG Power DD -10!
Sampsu
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
9.9.2010 16:13
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Sampsu » 14.7.2011 23:26

.
Viimeksi muokannut Sampsu päivämäärä 28.10.2011 16:53, muokattu yhteensä 1 kerran
Pikkumyy007
Pyörä:
Typhoon -98
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
11.11.2008 9:42
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Pikkumyy007 » 15.7.2011 16:47

Moikka!

Olisikos täällä kellään tietoa sopivimmasta suuttimesta hukkaputken poiston yhteydessä. Ja myös vakiosuuttimesta. Mopo siis Piaggio Typhoon vm98 jolloin kaasarina tietojeni mukaan on 12mm lortto. Käykö siis 6mm kierteiset suuttimet. En ole tuota jaksanut käydä turhia aukomaan joten aattelin kysyä josko joku sattuisi omaamaan esimerkiksi kokemukseen perustuvaa tietoa. ;D

Kiitoksii vastauksista etukäteen :)
Vauhti ei tapa vaan ajovirhe!
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 15.7.2011 17:59

Joku n. 5 numeroo isompi vois olla hyvä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Pikkumyy007
Pyörä:
Typhoon -98
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
11.11.2008 9:42
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Pikkumyy007 » 15.7.2011 19:30

Kuullostaa joo tutulta, no, siintä vois lähtee liikenteeseen.
Vauhti ei tapa vaan ajovirhe!
yply
Pyörä:
Yamaha WR 125x, Piaggio NRG
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
26.4.2011 20:51
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut yply » 23.7.2011 15:14

onks toi leovincen tt tai zx hyvä putki tohon piaggio nrg ja paljo menis ja kiihtyiskö hyvin tolla
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Sudee » 24.7.2011 18:12

ZX on parempi, hyvä ja tehokas putki vakioon.
Aerox/Nitro osia

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista