TemeM kirjoitti:Mikäs toho nyt vaihteeks tuli? Oli seissy pariviikko pihalla, vesisatees välil. Sitte ku lähin ajamaan, toimi ihan täydellisesti, laakista käyntii, eikä mitää vikaa. Hetken ku kerkis ajella, alko hyytymään, ja sammu. Sitten ku käynnisti, sammu aina kun väänti kaasua sen verra että oli kierrokset mittarin mukaan 4000.
Tässä vaiheessa epäilin ryyppyä, mutta myöhemmin ei kylmänäkään pysynyt tyhjäkäynnillä. Kaasarin otin irti ja puhistin, tulpan vaihdoin, ei vaikutusta.
Huomasin siinä sitte, että tulpan johosta se suojakumi, mikä menee sen langan ympärillä oli halki, eli paljasta kuparilankaa näky yhest kohtaa, Onko tossa vika? Vai ventiillivälykset? Vai onko vettä päässyt bensan sekaan, tosin sitä epäilen, kun tyhjäkäynti toimii ihan hyvin hetken kunnes sammuu, eikä savuta.
Ekana kannattaa aloittaa siitä, että ottaa kaasarista bensaletkun irti ja myös imukaulan puolelta letku irti. Imaisee vaikka ihan suulla siitä imuletkusta ja testaa että bensa tulee tankilta oikeasta bensahanan ja suodattimen läpi.
Sitten jos lähtee käyntiin hetkeksikään, niin heti seuraavan sammumisen jälkeen sytytystulppa irti, jos se on märkä, niin kipinän puutetta/heikkoutta ja jos kuiva niin ei saa yksin kertaisesti polttoainetta --> katse kaasuttimen puolelle.
Anna kun arvaan, niin oletettavasti originelli kaasutin käytössä?
Itse sain taistella tovin tuon kiinan valmiste kaasuttimen kanssa, kunnes ostin Keihin tekeleen, katosi monta ongelmaa siinä vaiheessa...
Eihän näistä härveleistä koskaan pääse lopullisesti eroon...
Suzuki DR650RSE /ex-kymco agility.