Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
Zoneri kirjoitti:C4-laakerien ongelmahan on liian vähän kiertävissä koneissa se, että niihin jää välystä, jolloin rasitus, joka kuulille kohdistuu on huomattavasti suurempi,
Hmm. Ainahan noissa laakereissa on välystä?? C4 laakerit on paljon väljempiä, kuin c3 laakerit. C4 laakerit on väljiä verrattuna c3:iin.
Siis tuon viestin pointti oli varmasti, että matalakierroksisissa koneissa laakeri ei lämpene "riittävästi", eli C4 laakeri jää liian väljäksi, kun taas C3 pienemmän säteittäisvälyksen takia toimii kuten pitääkin.
Hmm. Mitäs nyt oikeasti on eroa C3 ja C4 laakereilla? C4 laakerit liikkuu pikkusen herkemmin ja kestää enempi lämpöä. eli toisella tavalla ajateltuna kitkakerroin on pikkusien pienempi c4 laakereissa, kuin c3 laakereissa. Eli, kun mopo kiertää sen vaikka 14000rpm ajossa, c3 laakerit tuottaa enempi lämpöä kiitos kitkan.'
Kitkakertoimia ei kannata alkaa edes miettimään C3 ja C4 laakereiden välillä, sillä ne ovat joka tapauksessa käytännössä samat, kun kumpikin laakeri toimii sille suunnitelluissa olosuhteissa.
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
Juunish
- Pyörä:
- Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 15.8.2011 17:21
Shape täydensi juuri kuten piti sanoa, hieman epäselvästi ehkä ilmaisin.
Eli C4-laakereilla välys jää liian suureksi, liian pienillä kierroksilla liian pienen lämpölaajenemisen takia -> suurempi rasitus -> todennäköisesti rikkoutuu herkemmin.
C3-laakereilla välys menee turhan pieneksi, tai poistuu kokonaan (?) joten ei kestä isompia kierroksia.
Emmä tarkemmin osaa selittää mutta noin se mun mielestä menee.
Juunish
- Pyörä:
- Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 15.8.2011 17:21
Alko tässä hieman pelottamaan kun luki noita tarinoita ulkomailta. Eli kampurana Artek K1 10mm männäntapilla ja pytyksi tulossa S6 Racing MK2, miten nuo 10mm neulalaakerit kestää noita kierroksia? Tuon kampuran pitäisi kestää 14k. Pitäisikö suosiolla myydä pois ja ostaa tilalle esim. Motoforcen Evolutioni 12millin laakereilla?
jkoljo
Moderaattori
- Pyörä:
- Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 9.2.2008 20:02
Oletan että MKII on 12 mm tapilla, ajattelit varmaankin käyttää adapterineulista? Itse hommaisin suosiolla 12 mm kampuran. 10 mm:n kesto on vähän niin ja näin, sama juttu kun joku meinaisi laittaa viilatun 70cc sportin kiinni vakiokampuraan. Se joko kestää tai sitten se ei kestä.
S6R:stäkin saa irti niin monenlaista teholuokkaa, laita putkeksi joku vakiokoneelle tarkoitettu niin neulalaakerin kanssa ei tule ongelmaa. Jos taas laitat koko setin viimeisen päälle ja viilaat kaikki mehut koneesta irti, veikkaisin että neulis (ja kampuran laakeripesä/pinta) joutuu koville.
Juunish
- Pyörä:
- Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 15.8.2011 17:21
Roksiinhan tuon saa myös 10mm tapilla. Mutta taitaa olla pakko myydä tuo ja ostaa se motoforce. Tulossa kuitenkin aika lailla maksimeihin vedetty setiltään. Ainoastaan viilaus jätetään pois ja tulee sille sopiva kaasari. Eli kisasähköistä ja vforceista lähtien kaikki tulee viimisen päälle.
alz-
- Liittynyt:
- 6.4.2012 23:36
Kuuluuko uuden kampiakselin kiertokangen liikkua sivuttain hieman vai onko kyseessä jonkinsortin valmistusvirhe?
OSTETAAN VAAKA-MINARELLIIN STAGE6 PRO
Juunish
- Pyörä:
- Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 15.8.2011 17:21
Ihan normaalia. Jos klappia on pystysuuntaan, niin sitten kannattaa huolestua
LuumuCPI
- Pyörä:
- CPI Aragon GP 50
- Paikkakunta:
- Mikkeli
- Liittynyt:
- 6.10.2012 23:09
Tosiaan tosta skootterista variaattorin molemmista tapeista on kierteet huonossa kunnossa toinen on vielä toistaiseksi onnistuttu saamaan pultilla kierteille mutta toinen on ollut välillä liimalla ja välillä kemiallisella metallilla kiinni. Onko mitään mahollisuutta tehdä uudet kierteet? Paljonko tettääminen maksaa? Pitääkö purkaa osiin?
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Siis kampuran päästä ja perävälien akselin päästä? Voi niihin teettää uudet kierteen, mee jostain koneistamolta kysyy. Ei ne siittä varmaan kovin montaa kymppiä ota.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
LuumuCPI
- Pyörä:
- CPI Aragon GP 50
- Paikkakunta:
- Mikkeli
- Liittynyt:
- 6.10.2012 23:09
jees no pitää käydä kysäsee. Joo just ne perävälien ja kampiakselin kierteet.
-Tomi
- Pyörä:
- Mbk Nitro -04 70cc
- Paikkakunta:
- Tornio
- Liittynyt:
- 19.7.2012 17:40
Käykö bws:n läpät roxiin?
--JogR--
- Pyörä:
- Yamaha jog-r
- Liittynyt:
- 16.11.2011 21:19
Ai koko läppäkehikko vai pelkät läpät?
Kehikko ei ainakaan käy,sen näkee vaikka kun vertaa näitä:
https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/14858https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/14857Pelkät läpät näyttää silmämääräsesti kuvasta katottuna samalta,mutta kun niitä erikseen myydään pysty ja vaaka minarellille niin ei taida käydä.
Jos nissan motorsport on nismo niin mikäs silloin on honda motorsport?
murmeli speed
- Liittynyt:
- 29.6.2012 21:28
mikäs kampura olis sellainen kuin männän tappi 10mm ja variaatorin akseli 16mm?
jonik1
- Pyörä:
- CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
- Paikkakunta:
- Ähtäri/Seinäjoki
- Liittynyt:
- 4.4.2006 15:13
Tuollaisia ei juuri enää myydä, on -03 ja vanhemmassa CPI:ssä. Multa löytyy yksi vahvistettu täysympyrä, ajettu 4000km.
murmeli speed
- Liittynyt:
- 29.6.2012 21:28
joo mulla on tässä benzhoussa tuollainen kampura. Ajattelin et ois kiva olla vahvistettu alakerta 70cc pytyn kanssa
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista