Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 18.6.2012 23:15

Riippuu siitä mikä skootteri? Mutta veikkaisin, että se löytyy rungosta. :lol:
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
TurboYhZ
Pyörä:
Yamaha WR 125 -11

ViestiKirjoittanut TurboYhZ » 18.6.2012 23:22

No siis tottakai löytyy rungosta, mutta pitääkö alkaa purkaan katteita tms. että sen löytää? Kyseessä Yamaha Jog skootteri.
Solikka_69

ViestiKirjoittanut Solikka_69 » 18.6.2012 23:42

Onkos näissä runko alumiinia vai rautaa? Ja missäs asteessa tuo kone pehmenemään? meinaan kun ei alu-hitsiä ole, niin pitäs "techno-hitsata" ( googleen: Techno-Weld ) ja epäilyttää, että kestääkö tuo Roxin silumiini lohko 400*C lämpöä kuinka?

Pitäs meinaan takajarrun kiinnityskorvake kiinnittää..
Suomen hienoin ★ Solifer XTR ★ / kiinanihme?
Aerox vanteiden sovitus, Speedfight 2 takakatteilla, 72cc, DIY putkisto. ym!
DaNoNe
Pyörä:
Derbi Senda X-treme -05

ViestiKirjoittanut DaNoNe » 19.6.2012 9:25

Terve! Olisko kellään näyttää kuvaa minkälainen käynnistyspolkimen palautinjousen paikallaan pitävä sokka on? Mulla on se joskus purkaessa jonnekkin hävinnyt ja nyt ei pysy jousi paikoillaan.. Ja jos joku tietää mistä voi sellaisen tilata niin voisko kertoa, ite en ole löytänyt mistään netistä. :|
Kymco Super 9 AC - Skyteam Monkey 50cc/125cc - Rieju RRX Power Up - Derbi Senda X-treme -05
latezii

ViestiKirjoittanut latezii » 19.6.2012 12:38

tuli tossa vaihdossa peugeot trekker mihin on vaihdettu speedfight 2 nestejäähy kamat mutta nyt pitäis vaihtaa sylinterisarja 70cc ilmajäähyyn mutta miten sen teen, tarttenko jotain orkkis palikoita kuten tuulittimia ?
kiMMMe

ViestiKirjoittanut kiMMMe » 19.6.2012 13:46

Onko niin et jos suoravoitelu poistettu ja bensaan laitetaa suoraa öljyä, ja sinne lorahtaa vahinhossa liikkaa niin tehoja katoaa? Omasta mielestä näin on koska bensa ei pala yhtä puhtaasti?
0Jesse0

ViestiKirjoittanut 0Jesse0 » 19.6.2012 14:52

vieläkään ei löydy vikaaa keeway fac-tista.. eli skootteri sammui vähän väliä ja kuului selllanen "zuumm" ääni aina kun skootteri sammui. sitten yks kerta ajelin ja skootteri sammui just tollai miten kerroin äsken. sit se ei lähteny enää käyntii. nyt oon pistäny uuen tulpan, tulpanhatun, puolan ja puolanjohdon ja tarkistanu kaikki liittimet, silti ei lähde enään käyntiin. Oon testannu pistää tulpanreijäst bensaa sisää mut lähe käyntii. EN ole koskenut mihinkään säätöihin mopon sammuttua joten ei voi olla niistä kiinni. Mopolla ajettu n. 5000 km ja on 08 vm. viriä on leovince tt, malossin multivar, dopplerin kytkin, 82 suutin vai 80 en muista nyt tarkalleen..
Kääntä
Pyörä:
ZX9R

ViestiKirjoittanut Kääntä » 19.6.2012 16:42

Solikka_69 kirjoitti:Onkos näissä runko alumiinia vai rautaa? Ja missäs asteessa tuo kone pehmenemään? meinaan kun ei alu-hitsiä ole, niin pitäs "techno-hitsata" ( googleen: Techno-Weld ) ja epäilyttää, että kestääkö tuo Roxin silumiini lohko 400*C lämpöä kuinka?

Pitäs meinaan takajarrun kiinnityskorvake kiinnittää..

Ai missä näissä? Jos kyse skoottereista yleisesti nii hyvin usein runko on ihan normirautaa.
Kone on usein seostettua alumiinia, sulamispiste siis lähellä 700astetta.
Kyse kuitenki aika kriittisestä osasta, ite tekisin ainaki ihan oman turvallisuuden vuoksi varman päälle, eli joko jollain tapaa pulttiliitos, tai osaava aluhitsari.
makke321
Pyörä:
Yamaha Slider, Mbk Booster MHR 70cc EX, Mbk Booster 70cc

ViestiKirjoittanut makke321 » 19.6.2012 21:24

ostin tossa uuden männän ja pohdiskelen tässä et miten sais helpoiten noi männän renkaat tohon mäntään kiinni helpoiten. joten hyviä ideoita kaivataan?
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125

ViestiKirjoittanut jkoljo » 19.6.2012 23:09

Itse olen ottanut männän käteen, sujauttanut renkaan toisesta päästä männän uraan ja asettanut loput renkaasta paikalleen sellaisella pyöräytyksellä, eli rengas on mennyt paikalleen vähän kerrallaan. Siten ei tarvitse venyttää rengasta niin paljoa, mikä vähentää katkeamisen riskiä. Toinen rengas menee paikalleen samalla tyylillä, itse olen laittanut alimmaisen ensin. Muista öljytä renkaat ja niiden urat huolellisesti, se tuppaa unohtumaan joiltain moponrassaajilta.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
DaNoNe
Pyörä:
Derbi Senda X-treme -05

ViestiKirjoittanut DaNoNe » 20.6.2012 10:27

DaNoNe kirjoitti:Terve! Olisko kellään näyttää kuvaa minkälainen käynnistyspolkimen palautinjousen paikallaan pitävä sokka on? Mulla on se joskus purkaessa jonnekkin hävinnyt ja nyt ei pysy jousi paikoillaan.. Ja jos joku tietää mistä voi sellaisen tilata niin voisko kertoa, ite en ole löytänyt mistään netistä. :|
Kymco Super 9 AC - Skyteam Monkey 50cc/125cc - Rieju RRX Power Up - Derbi Senda X-treme -05
0Jesse0

ViestiKirjoittanut 0Jesse0 » 20.6.2012 14:38

danone, meinaatko tälläst?http://www.wandamotor.fi/product_info.php?products_id=3760
DaNoNe
Pyörä:
Derbi Senda X-treme -05

ViestiKirjoittanut DaNoNe » 20.6.2012 15:15

0Jesse0 kirjoitti:danone, meinaatko tälläst?http://www.wandamotor.fi/product_info.php?products_id=3760

Ei kyllä toi osa löytyy. Mietin vaan että mikähän osa multa mahtaa puuttua, kun tota räjäytyskuvaa katon niin mulla on tavallaan vaan osat 7, 6, 4, 2-1. Eli mun ongelmahan on että tuo palautinjousi ei pysy paikoillaan kun se on niin kireänä kun tuo käynnistyspolkimen akselin siihen asentaa.. Että kuuluukohan siinä olla jokin osa joka pitää sen jousen paikoillaan ettei lennä/siirry pois paikoiltaan kun poljinta polkee?!? :eek:
latezii

ViestiKirjoittanut latezii » 21.6.2012 11:45

miten saan 21mm phpg kaasarin peugeot trekkeriin ku siinä on 12mm orkkis kaasari, tai mistä saa sellanen imukaulan mihin toi 21mm menee suoraa ?!?
Solikka_69

ViestiKirjoittanut Solikka_69 » 22.6.2012 0:02

Mitä viriä siinä on? 21mm Aivan liian iso 50cc pytylle...
Suomen hienoin ★ Solifer XTR ★ / kiinanihme?
Aerox vanteiden sovitus, Speedfight 2 takakatteilla, 72cc, DIY putkisto. ym!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista