Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

_samppavil_
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
3.9.2005 22:48

ViestiKirjoittanut _samppavil_ » 3.7.2009 19:25

speedfightin koneen sain nyt viimein kasattua ja paikoilleen ja jopa käyntiinkin, mutta kaasu pohjassa ei kierrä kuin n.2000-4000 eikö nouse kierrokset enempää ja jos päästää kaasun niin heti sammuu ja valotkaan ei toimi. mutta jos kaasuvaijeri osuu runkoon niin iskee kipinää vähän ja alkaa kiertää normaalisti ja valotkin toimii. eli vaikuttas joltain maadotus ongelmalta mutta en kyllä käsitä miten tollanen on mahdollista? :lol:

ei mikään ihan normi vika :D

eli mitä ne syylärin vieressä olevat komponentit on jokka on pultattu runkoon. vissiin jotain vastuksia kun niissä lukee. 80w 6.6ohm ja 13w 6.6 ohm tai jottain tonne päin. niin voisko ne olla paskana?

ja jos koskee rungon paljaaseen kohtaan niin tuntuu pini sähkövirta. eihän se oo normaalia? :D

nyt tarvis tosiaan apuja kun oma järki ei tommosta enään käsitä :P
Suzuki PV 50power+.

http://www.motot.net/galleria/showgallery.php/cat/1987

Myydään PVeen osia
_JuISSI_
Pyörä:
Workz WMA ex 140cc, 2Fast 80cc Nitro ex, Suzuki RM 125cc -02
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
19.4.2008 22:11

ViestiKirjoittanut _JuISSI_ » 3.7.2009 20:45

_samppavil_ kirjoitti:speedfightin koneen sain nyt viimein kasattua ja paikoilleen ja jopa käyntiinkin, mutta kaasu pohjassa ei kierrä kuin n.2000-4000 eikö nouse kierrokset enempää ja jos päästää kaasun niin heti sammuu ja valotkaan ei toimi. mutta jos kaasuvaijeri osuu runkoon niin iskee kipinää vähän ja alkaa kiertää normaalisti ja valotkin toimii. eli vaikuttas joltain maadotus ongelmalta mutta en kyllä käsitä miten tollanen on mahdollista? :lol:

ei mikään ihan normi vika :D

eli mitä ne syylärin vieressä olevat komponentit on jokka on pultattu runkoon. vissiin jotain vastuksia kun niissä lukee. 80w 6.6ohm ja 13w 6.6 ohm tai jottain tonne päin. niin voisko ne olla paskana?

ja jos koskee rungon paljaaseen kohtaan niin tuntuu pini sähkövirta. eihän se oo normaalia? :D

nyt tarvis tosiaan apuja kun oma järki ei tommosta enään käsitä :P


Ootko maadottanu sen moottorin? Nitroissa tulee ainaki maadotus johto siihen pulttiin kiinni, millä laitetaan starttimoottori kiinni lohkoihin, varmaan faiteissa aikalailla sama juttu..
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 3.7.2009 23:22

Tuli kuukausi sitten hommattua NGK:n lippulaiva, NGK IRIDIUM.

Kuva

Hinnan puolesta(Suomessa 28€/kpl) hyvää pitäisi löytyä ja jotain eroa siinä on eroa ns. perustulppaan. No omalla kohdalla huomioitavaa on parempi käynnistyvyys, hieman sievempi tyhjäkäynti ja tulpan pysyminen puhtaampana. Johtunee varmaankin erittäin kapeasta keskielektrodista:

Kuva

Muillakin on varmasti näitä, kokemuksia?
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Snuuk
Pyörä:
Honda manki, sutsuki peevee, tunturi tiger, s1, lätkäpullo ja jamaha airox
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
7.4.2006 17:14

ViestiKirjoittanut Snuuk » 4.7.2009 14:48

Mistä noita saa ^ Ite en oo törmänny vielä missään, tai en oo kattonu tarpeeks tarkasti :roll:
Scorpioni
Pyörä:
Dt 125 R
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
20.3.2008 22:50

ViestiKirjoittanut Scorpioni » 4.7.2009 18:07

Snuuk kirjoitti:Mistä noita saa ^ Ite en oo törmänny vielä missään, tai en oo kattonu tarpeeks tarkasti :roll:


Kyllähän iridium tulppia myydään varmaan jokaisessa moottoripyörien osiin erikoistuneissa kaupoissa..
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 4.7.2009 18:39

^Näin on, jos ei ole liikkeessä, niin varmaan tilaamalla saa.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
_samppavil_
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
3.9.2005 22:48

ViestiKirjoittanut _samppavil_ » 5.7.2009 13:51

_JuISSI_ kirjoitti:
_samppavil_ kirjoitti:speedfightin koneen sain nyt viimein kasattua ja paikoilleen ja jopa käyntiinkin, mutta kaasu pohjassa ei kierrä kuin n.2000-4000 eikö nouse kierrokset enempää ja jos päästää kaasun niin heti sammuu ja valotkaan ei toimi. mutta jos kaasuvaijeri osuu runkoon niin iskee kipinää vähän ja alkaa kiertää normaalisti ja valotkin toimii. eli vaikuttas joltain maadotus ongelmalta mutta en kyllä käsitä miten tollanen on mahdollista? :lol:

ei mikään ihan normi vika :D

eli mitä ne syylärin vieressä olevat komponentit on jokka on pultattu runkoon. vissiin jotain vastuksia kun niissä lukee. 80w 6.6ohm ja 13w 6.6 ohm tai jottain tonne päin. niin voisko ne olla paskana?

ja jos koskee rungon paljaaseen kohtaan niin tuntuu pini sähkövirta. eihän se oo normaalia? :D

nyt tarvis tosiaan apuja kun oma järki ei tommosta enään käsitä :P


Ootko maadottanu sen moottorin? Nitroissa tulee ainaki maadotus johto siihen pulttiin kiinni, millä laitetaan starttimoottori kiinni lohkoihin, varmaan faiteissa aikalailla sama juttu..


iso kiitos sulle! :P en o maadottanu kun ei starttikaan toimi niin en oo laittanu sitä kiinni pitääpä laittaa semmonen startin raato siihen ja se johto :D saattaa vähän helpottua käyminen ;) ei tullu mieleenkään että se siitä johtus :D
Suzuki PV 50power+.

http://www.motot.net/galleria/showgallery.php/cat/1987

Myydään PVeen osia
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 5.7.2009 21:14

Tuli sitten ostettua HPI 2006, ja mietiskelen sen säätämistä ja asentamista. Aion hoitaa homman ilman mikrometrejä ja muita turhakkeita, HPI:n oman ohjeen mukaan (netissä) mäntä 2-4mm yläkuolokohdasta ja staattori kohdalleen. Tämän jälkeen herää kysymys, mistä tiedän milloin sytytys on liian aikaisessa ja milloin liian myöhäisessä? Tuohon kahteen milliin mahtuu kuitenkin aika iso määrä asteita.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Nimetön
Pyörä:
77cc & 250cc
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
19.10.2004 16:45

ViestiKirjoittanut Nimetön » 5.7.2009 21:28

jkoljo kirjoitti:Tuli sitten ostettua HPI 2006, ja mietiskelen sen säätämistä ja asentamista. Aion hoitaa homman ilman mikrometrejä ja muita turhakkeita, HPI:n oman ohjeen mukaan (netissä) mäntä 2-4mm yläkuolokohdasta ja staattori kohdalleen. Tämän jälkeen herää kysymys, mistä tiedän milloin sytytys on liian aikaisessa ja milloin liian myöhäisessä? Tuohon kahteen milliin mahtuu kuitenkin aika iso määrä asteita.


Sun pitäs tietää se tarkka millimäärä yläkuolokohdasta.

Malossin sähköissä 2,25mm.
If speed kills, prepare to die!
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 5.7.2009 23:57

Nimetön kirjoitti:Sun pitäs tietää se tarkka millimäärä yläkuolokohdasta.

Hmm, HPI:n sivuilla ohjeistetaan että 2-4mm, ei sen tarkemmin. Osaatko sanoa miten kone oireilee jos sytytys on pielessä jompaan kumpaan suuntaan?

HPI kirjoitti:Put a micrometer into the hole of the sparkplug of the cylinder. Turn the crankshaft until the piston has reached its most upper position. Once done, lock the micrometer. The piston is now barely touching the micrometer. Turn back the micrometer a bit, so that the piston is placed at 2 to 4 mm before its most upper position. You can play around with this setting for a bit, to find out which setting works best for your engine.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
_JuISSI_
Pyörä:
Workz WMA ex 140cc, 2Fast 80cc Nitro ex, Suzuki RM 125cc -02
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
19.4.2008 22:11

ViestiKirjoittanut _JuISSI_ » 6.7.2009 9:13

jkoljo kirjoitti:
Nimetön kirjoitti:Sun pitäs tietää se tarkka millimäärä yläkuolokohdasta.

Hmm, HPI:n sivuilla ohjeistetaan että 2-4mm, ei sen tarkemmin. Osaatko sanoa miten kone oireilee jos sytytys on pielessä jompaan kumpaan suuntaan?

HPI kirjoitti:Put a micrometer into the hole of the sparkplug of the cylinder. Turn the crankshaft until the piston has reached its most upper position. Once done, lock the micrometer. The piston is now barely touching the micrometer. Turn back the micrometer a bit, so that the piston is placed at 2 to 4 mm before its most upper position. You can play around with this setting for a bit, to find out which setting works best for your engine.


Jos sytytys on pielessä jompaan kumpaan suuntaan niin se pitäs kuulua käyntiäänestä.. En sitte tiiä kuuleeko sitä hirveesti jos milleinä säädellään suuntaan jos toiseen, mutta kokeilemalla eri säätöjä varmasti löytyy paras, jostain luin että paras olis 29 astetta enne YKK, ja sillon se tekis 34 kp/cm2
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 6.7.2009 12:32

Okei, kiitos.
e: kuullostaa vaan tuo asteluku aika huimalta, ehkä kokeilen samaa arvoa kun malossin sähköissä mielummin..
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
MaNe93
Liittynyt:
23.2.2008 17:17

ViestiKirjoittanut MaNe93 » 8.7.2009 22:21

Minulla olisi pienoinen ongelma.... Minulla on tuollainen kiinalainen ihme skotteri. Ja kun viimeksi sen sammutin niin ennenkuin sammutin niin se pari kertaa pätkäs siinä käydesää ja kun lopulta sammtuin sen niin sitten se ei ole enää lähtenyt käyntiin eikä tullut kipinää. Tulpan vaihto ei auttanut olisiko vika cdi boksissa?
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 9.7.2009 1:09

MaNe93 kirjoitti:Minulla olisi pienoinen ongelma.... Minulla on tuollainen kiinalainen ihme skotteri. Ja kun viimeksi sen sammutin niin ennenkuin sammutin niin se pari kertaa pätkäs siinä käydesää ja kun lopulta sammtuin sen niin sitten se ei ole enää lähtenyt käyntiin eikä tullut kipinää. Tulpan vaihto ei auttanut olisiko vika cdi boksissa?

Minkälainen tulpanhattu sinulla on?
MaNe93
Liittynyt:
23.2.2008 17:17

ViestiKirjoittanut MaNe93 » 9.7.2009 2:02

karkulainen kirjoitti:
MaNe93 kirjoitti:Minulla olisi pienoinen ongelma.... Minulla on tuollainen kiinalainen ihme skotteri. Ja kun viimeksi sen sammutin niin ennenkuin sammutin niin se pari kertaa pätkäs siinä käydesää ja kun lopulta sammtuin sen niin sitten se ei ole enää lähtenyt käyntiin eikä tullut kipinää. Tulpan vaihto ei auttanut olisiko vika cdi boksissa?

Minkälainen tulpanhattu sinulla on?


http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... ts_id=5060
tommonen se on.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista