4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 27.8.2012 21:54

6-7g rullat parhaat, varsinkin isommalle pytylle. Alle kuuden huutaa vaan turhaan eikä kulje, kokeiltu on, itellä 7g huomasin parhaiksi.
Vastapainejousta turha vaihtaa, kytkinjouset voi vaihtaa kireämpiin jos mieli tekee, makuasiahan se lähinnä on, kireämmillä jousilla lähtee vähän korkeemmilla kierroksila ja nykäisevämmin liikkeelle mut ei siinä suurta eroa vakioihin ole kiihtyvyyden suhteen.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
Fresh
Pyörä:
72cc 139QMB
Liittynyt:
20.5.2011 21:58
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Fresh » 27.8.2012 22:33

radon- kirjoitti:6-7g rullat parhaat, varsinkin isommalle pytylle. Alle kuuden huutaa vaan turhaan eikä kulje, kokeiltu on, itellä 7g huomasin parhaiksi.
Vastapainejousta turha vaihtaa, kytkinjouset voi vaihtaa kireämpiin jos mieli tekee, makuasiahan se lähinnä on, kireämmillä jousilla lähtee vähän korkeemmilla kierroksila ja nykäisevämmin liikkeelle mut ei siinä suurta eroa vakioihin ole kiihtyvyyden suhteen.


Njooo kaipa vois kokeilla vaikka sitte 6,5g alkuun, tuskin ne ainakaan liian kevyet on:D Ja eikös ne tehdasrullat yleensä oo +8g?
Muuutta mitä rullia käytit tossa sun skobassa sillon kun se vielä oli 50cc? Olettaen ettet käyttänyt vakioita? Ihan näin vertailun vuoksi.
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Zoneri » 28.8.2012 7:24

Ite mä käytin 6gr rullia vakiossa ja myös 63cc pytyssä. Molemmissa se toimi pirun hyvin eikä kiertänyt ihan karseesti matk ajossa. :)
Paska mikä paska.
FlatLander
Pyörä:
Kymco Agility 90cc 2007
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
26.5.2008 21:50
4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut FlatLander » 28.8.2012 9:24

Ittellä on 5,5g 72cc:ssä, tosin mulla on kisanokka kiinni (ei joren nokka). Eikös se vaan kokeilemalla selviä. 5,5-6,5 g kun jokaisella on kuitenkin omanlainen tyyli ajaa...
-DILLIGAF-
Fresh
Pyörä:
72cc 139QMB
Liittynyt:
20.5.2011 21:58
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Fresh » 28.8.2012 9:32

Joo no laitan vaikka aluks 6,5g. Ja onhan nää yksilöitä kaikki, mut jos sääntö yleensä näis isompi pytty = painavammat rullat?
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 28.8.2012 15:03

Fresh kirjoitti:Njooo kaipa vois kokeilla vaikka sitte 6,5g alkuun, tuskin ne ainakaan liian kevyet on:D Ja eikös ne tehdasrullat yleensä oo +8g?
Muuutta mitä rullia käytit tossa sun skobassa sillon kun se vielä oli 50cc? Olettaen ettet käyttänyt vakioita? Ihan näin vertailun vuoksi.


Ei näissä vakiona ole 8g, 6.5-7g on yleisin ja paras vaihtoehto. Isolle pytylle matka-ajoon voi laittaakkin nuo 8 grammaiset, muuten kyllä liian painavat optimaalista kiihdytystä ajatellen.
5G rullat mulla on ollut nykysessä ja edellisessäkin, oli molempiin liian kevyet. (edellinen 50cc ja nykynen 63cc) Muuten vakio kokoonpano siis. 7g rullat huomasin parhaiksi, ei huuda turhaan mutta tarpeeksi kiertää kuitenkin.

Ja veikkaisinpa että nuo 7g rullat on parhaat kaikille pytyille, näistä ei sitä tehoa kuitenkaan korkeilta kierroksilta haeta.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
Fresh
Pyörä:
72cc 139QMB
Liittynyt:
20.5.2011 21:58
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Fresh » 28.8.2012 15:20

Jeees no mennää sitte niillä 7g. Paljos sul muute kerää huippuja? Ja suurin osa 50cc 2t vehkeistä kai jää kiihytyksissä? Tai ainaki melkee? :DD
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 29.8.2012 0:49, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.
-Gazzu-
Pyörä:
Ei olee
Paikkakunta:
TurKu
Liittynyt:
26.10.2009 23:14
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Gazzu- » 28.8.2012 16:02

Hei näist skodeist et, ittel on 82 suutin sitte... Mut en tiä käykö toi skode laihal vai rikkaal. välil voi ns. tukehtua ku antaa nopeesti täyskaasun paikaltaa, mut sit lähtee vetämään.
sit ku hidastaa risteykseen, kaasu pois = moottorijarrutusta, kierrokset laskee, nii sillo putkessa paukkuu kivasti :D.

pistin siihe ilmanputsarin letkun loppuun sen tupen mis on 4 reikää, mikä on myös variaattorin tuuletus letkussa. No sillä helkkari tukehtu iha mukavasti ja paukku putkessa.. mut en tiä kuimpaljo tommone kuristaa.

eli oireet:
paukkuminen
välillä nykähtää
ei kierrä aina loppuun huipuissa, vaan alkaa nykimään.

eli käy rikkaalla varmaan, vakiosuuttimella? voiko olla mahollista..

tarkotus olis kummiski piperia laittaa myöhemmin, et pääsis vakioputsari kotelosta eroon, mitä suuttimia ootte käyttäny piperil.. 90 puolel olevii suuttimia?

kiitos etukäteen
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 28.8.2012 16:12

Fresh kirjoitti:Jeees no mennää sitte niillä 7g. Paljos sul muute kerää huippuja? Ja suurin osa 50cc 2t vehkeistä kai jää kiihytyksissä? Tai ainaki melkee? :DD


Vakiot juu, kurittomat ei. 62km/h tuo tasasella kulkee kunhan jaksaa kiihtyä, nykynen kokoonpano siis virijavarasta ostettu variaattori, 6.5g rullat, vapaavirtausputsari ja 94 suutin, pytyn halkasija on siis 43mm (tekee noin 60cc) ja mäntä mallia korkeapuriste. Tosin pieneenkään vastatuuleen niin kulkee sen max 55 tai 50, kakspäällä hyvä jos pääse 50km/h tasasella.
http://www.youtube.com/watch?v=_vV30NowYQY
Tossapa kiihdytysvideoo..
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
Fresh
Pyörä:
72cc 139QMB
Liittynyt:
20.5.2011 21:58
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Fresh » 28.8.2012 17:30

Jaaa nii sul on 60cc :D Ja mulla sellaset välit et menee (tai meni, hihna kulunu vissii reunoilta?) jo viiskymppisel sen 60 kmh OIKEAA nopeutta, et kai 72cc vois saavuttaa sen 65kmh+. Ja koetko et tost putsarist ois jotai hyötyy vakioon verrattuna? Ja vakiol kait se 90 suutin riittäis.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 29.8.2012 0:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 28.8.2012 23:04

Ei tarvitte lainata jokasta viestiä muutes.

Mutta ei vaikuta tehoihin toi putsari vaan mulla on niin tukkonen vakio että rykii ja pätkii niin vitusti sillä, mikälie vikana, eipä näistä koskaan tiedä. Sillon kun toimi niin kiihty 0-45 ihan yhtä nopeesti ku nyt. Ja nää ei niin tarkkoja oo noista suutinkoosta, saattaa toimia ihan millä sattuu suuttimilla hyvin, tuo vakiokaasari on aika ihme laitos.

Kyllä mullakin edelline skuutteri meni 61km/h tutkaan poliisin alla (50cc pytyllä), tolla nykysellä oon päässy jotain 65km/h oikeeta vauhtia, vähän kulunu hihna on ny nii en tiedä paljonko menis uudella jos menis kovempaa. Ja pelkkä pytty ei välttämät tuo yhtää enempää vauhtia jos jaksaa mennä jo nyt välitykset loppuun, vaikka näihin kiinalaiset pultannu ties mitä sattuu välityksiä ni eipä näistä oikeen tiedä...
Mut ei se sillä 70kmh kovempaa mene, tarvii sit jo muutakin.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
janssoni81
Liittynyt:
2.8.2012 18:32
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut janssoni81 » 29.8.2012 16:43

elikkä ongelmana on että solifer speed skobo toimii vain kun otan ilmanputsarin pois ja koitin puhdistaa suodattimen ja ei auta edelleen toimii vain ilman putsaria. :eek:
voisko neula olla väärässä asennossa tai auttasko ns powerfilter asiaa?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 29.8.2012 17:00

Otappa siittä ilmanputsarin kopasta, edestä se ihme ilmanottoputki pois. Kaverilla ei toiminu kunnolla jos oli siinä putken päässä se verkko :eek: Vaikka se ei ees ollu tukossa... Kiinalaiset...
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Zoneri » 29.8.2012 17:28

Eijei, kaikki paha kaikissa kiinalaisissa on tuo paska kalvokaasaripaska. :o
Edit: jahas, 1500 viesti. :)
Viimeksi muokannut Zoneri päivämäärä 29.8.2012 21:48, muokattu yhteensä 1 kerran
Paska mikä paska.
janssoni81
Liittynyt:
2.8.2012 18:32
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut janssoni81 » 29.8.2012 18:08

just kävin ihmetteleen ja kokeilin ottaa ns sisuskalut pois ilmanputsarista eli se suodatin pois ja ei ei auta pikkusenparempi mutta edelleen röpöttää ja aaltoilee kierrokset vaikka kaasu on täysin auki :eek:
en oikeen enää käsitä et mikä ja missä vika.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista