Keskustelua Alustoista & Jarruista

Super8
Pyörä:
Pösö Vivacity 09 + Kymco Super 8 2t
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
24.5.2009 11:40

ViestiKirjoittanut Super8 » 27.7.2009 12:46

Takajarru tuossa juuri onkin ongelmana. Sitä pitää vääntää ihan älyttömästi ennen kuin alkaa kunnolla tasapainottumaan etujarruun nähden.

Kyllä etujarrukin sais ottaa paremmin kiinni.

Jos vaihdan levyjarruun tuon takarumpujarrun, pitääkö tehdä jotain muutoksia kahvaan, vaijeriin tai muihin osiin?

Tai miten ylipäätään nää mopon jarrut toimii, oon lähinnä peltoautojen parissa puuhannut aikasemmin ja näissä nyt tuskin on mitään autonkaltaisia jarruviritelmiä :)

Eli meneekö jarrukahvasta vaan vaijeri joka sit vetää jarrupalaa kiinni levyyn vai onko siellä jotain monimutkaisempaa asetelmaa?

Mistä löysit räjäytyskuvan jarruista? Voisin siihen kyllä perehtyä.
Kekishero
Pyörä:
Suzuki RGF ja MBK Mach 07
Paikkakunta:
Euroopassa luultavasti.
Liittynyt:
27.5.2009 17:35

ViestiKirjoittanut Kekishero » 28.7.2009 11:10

Onko nuo bitubon takaiskarit laadukkaita? Sitte vielä semmonen kysymys kun madallan perää, niin pidennän sitä myös 3-5cm (siis koko takahaarukkaa taakse päin) joten vakion kokoinen iskari siis madaltaa vai täytyykö ostaa lyhyempi madallatukseen? Sitte vielä jos joku tietäis mistä sais tuohon amicooni levy jarrut eteen ja jos mahollista taakse?
Std
Pyörä:
Cagiva Mito, MBK Booster NG -02, MBK Nitro -04, Orion 140cc
Paikkakunta:
Pöytyä
Liittynyt:
22.4.2008 18:38

ViestiKirjoittanut Std » 28.7.2009 11:16

Kekishero kirjoitti:Sitte vielä semmonen kysymys kun madallan perää, niin pidennän sitä myös 3-5cm (siis koko takahaarukkaa taakse päin) joten vakion kokoinen iskari siis madaltaa vai täytyykö ostaa lyhyempi madallatukseen?


Kyllä se siitä madaltuu, jos akseliväliä pidennät.

Niitä muuten sanotaan skoottereissa lohkoiksi, ei takahaarukaksi.
Kekishero
Pyörä:
Suzuki RGF ja MBK Mach 07
Paikkakunta:
Euroopassa luultavasti.
Liittynyt:
27.5.2009 17:35

ViestiKirjoittanut Kekishero » 28.7.2009 11:46

Entä onko ne bitubon iskarit laadukkaita?
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 28.7.2009 12:21

Kekishero kirjoitti:Entä onko ne bitubon iskarit laadukkaita?

Ilmeisesti.
Kekishero
Pyörä:
Suzuki RGF ja MBK Mach 07
Paikkakunta:
Euroopassa luultavasti.
Liittynyt:
27.5.2009 17:35

ViestiKirjoittanut Kekishero » 28.7.2009 21:17

Käykös aprilia amicon etulevyjarru heittämällä kiinni aprilia amicoon?
tapsa``
Pyörä:
Aprilia rs 125cc
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
1.6.2007 13:42

ViestiKirjoittanut tapsa`` » 28.7.2009 21:26

Kekishero kirjoitti:Käykös aprilia amicon etulevyjarru heittämällä kiinni aprilia amicoon?

No luulis ainaki:D:D
Jannerr
Pyörä:
Sym, Piaggio
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
1.4.2008 17:52

ViestiKirjoittanut Jannerr » 28.7.2009 21:45

Kekishero kirjoitti:Käykös aprilia amicon etulevyjarru heittämällä kiinni aprilia amicoon?


Wut? :eek: Eikös Amicon levy oo tehty Amicoon ja sillon Amicon levy sopis Amicoon :idea:
Minä: "Paljon mun piaggio kulkee?"
Oraakkeli: "Niin lujaa ettei pappiksella pysy kyydissä"
Kekishero
Pyörä:
Suzuki RGF ja MBK Mach 07
Paikkakunta:
Euroopassa luultavasti.
Liittynyt:
27.5.2009 17:35

ViestiKirjoittanut Kekishero » 28.7.2009 22:47

Mulla on 96 amico jossa on siis rumpu jarrut, 97 eteenpäin niissä on levy jarrut...
tapsa``
Pyörä:
Aprilia rs 125cc
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
1.6.2007 13:42

ViestiKirjoittanut tapsa`` » 28.7.2009 23:00

Kekishero kirjoitti:Mulla on 96 amico jossa on siis rumpu jarrut, 97 eteenpäin niissä on levy jarrut...

No varmaan saa jonkun verran modata. En tiiä amicoista yhtään mutta k'visköhän niihin vaikka sr:än vanteet ni ois hienommat ja ois levytki:D:D
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 28.7.2009 23:22

Super8: Näissä on nestejarrut, eli kahva puristaa nestettä letkuun sylinterin ja männän avulla, neste menee takajarrun sylinterille ja männälle -> mäntä puristaa jarrupalaa levyyn. Rumpujarru toimii vaijerilla. Räjäytyskuvat löytyvät easypartsista. Etujarrun saat nappaamaan paremmin kiinni vaihtamalla paremmat palat.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Super8
Pyörä:
Pösö Vivacity 09 + Kymco Super 8 2t
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
24.5.2009 11:40

ViestiKirjoittanut Super8 » 8.8.2009 15:16

Miten saisi iskunvaimentimia löysemmäksi? Pitääkö vaihtaa kokonaan vai saako niitä säädettyä mitenkään?

Pökötissä on omaan makuun liian jäykkä vaimennus kun tulee ajettua muuallakin kuin asfaltilla täällä maaseudulla.

Vai pitäiskö vaihtaa renkaat samalla?
Skobanaattori
Pyörä:
Aerox ´98 Leluna: Pitpro lite 08
Liittynyt:
14.7.2009 19:12

ViestiKirjoittanut Skobanaattori » 10.8.2009 1:20

Huomasin tossa että roksin takapäästä on kyllä nyt jokku laakerit aika väljät. Eli ilmeisesti vähän niidenkin johdosta jarrut laahaa kun se rengas liikku noin puoli senttiä sivuttain.
Ja sitte se kysymys eli riittääkö jos vaihan vaan noi takapään eli ton vaihteiston laakerit vai pitääkö jostain muualtaki jotain vaihtaa. Mun järjelläni aateltunahan siinä ite vanteessa ei mikää voi olla väljä eikä sieltä koneestakaan voi olla ku ne vaihteiston laakerit. Eikös juu?

Ja ei sitten viisastella eihän. Se rengas on kunnolla kiinni ;)
Scarce
Pyörä:
Yamaha Aerox
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2008 18:23

ViestiKirjoittanut Scarce » 10.8.2009 10:58

Skobanaattori kirjoitti:Huomasin tossa että roksin takapäästä on kyllä nyt jokku laakerit aika väljät. Eli ilmeisesti vähän niidenkin johdosta jarrut laahaa kun se rengas liikku noin puoli senttiä sivuttain.
Ja sitte se kysymys eli riittääkö jos vaihan vaan noi takapään eli ton vaihteiston laakerit vai pitääkö jostain muualtaki jotain vaihtaa. Mun järjelläni aateltunahan siinä ite vanteessa ei mikää voi olla väljä eikä sieltä koneestakaan voi olla ku ne vaihteiston laakerit. Eikös juu?

Ja ei sitten viisastella eihän. Se rengas on kunnolla kiinni ;)


Joo voisin ottaa vastauksen kanssa tohon samaan hommaan, mulla liikkuu roxin takarengas kans sivuttain vähän. :D
Jannerr
Pyörä:
Sym, Piaggio
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
1.4.2008 17:52
Piaggis

ViestiKirjoittanut Jannerr » 10.8.2009 12:29

Nyt pitäs saada mopo toimivaan kuntoon koulujen alkuun mennessä. Elii siis

-Etupää ei jousta yhtään.. parin kilsan ajon jälkeen keula tontissa ja sit yön aikana nousee takasin ylös :D

-Takajarru, siis siinä joku kirous. Ei onnistu ilmaaminen sit millään... Kohta varmaan 10h ilmattu ja ei yhtään tuntoo kahvassa. Kun siihen lyö letkun siihen ilmausruuviin ja letkun toisen pään jarrunestepurkkiin, ja painaa about 10 krt sen kahvan pohjaan jne. sit pitää pohjassa ja avaa sitä ilmausruuvia, niin sieltä kyllä tulee ihan komeesti nestettä, vaikkei yhtä hyvin kuin edestä. Ja sit jos jarrun päästää eikä sulje sitä ruuvia, niin nesteet imasee takasin, joka on mielestäni ihan normaalia? Kun siihen säiliön letkunlähtöön pistää sormen niin kyllä siihen ainakin painetta muodostuu, ja letkukin on ehjä
Minä: "Paljon mun piaggio kulkee?"
Oraakkeli: "Niin lujaa ettei pappiksella pysy kyydissä"

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista