Keskustelua sylintereistä

Aeroxxxx
Liittynyt:
3.4.2011 20:40
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Aeroxxxx » 10.11.2011 21:45

Miten noita männänhelmoja kuuluu viilata? PV-Foorumeilta luin ja ymmärsin,mutta näissä roxin männissä on kolme aukkoa.
Kuuluuko kaikkien aukkojen olla portaattomia sylinterissä olevien helmojen kanssa?
Kärsiikö männän käyttöikä ?
Aattelin jos tekis täs samalla helmoihin ne viisteet,ettei sylinteriputken öljykalvo mee pilalle.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Palezu » 10.11.2011 22:39

Öljykalvo tä? Ei näistä nykymopoista oikeastaan auta viilata mitään ja varsinkin kun on läppäohjattu niin ei siitä männänhelman lyhentämisestä ole mitään apua kun ne valmiina olevat reiät ajavat saman asian. Käyttöikä vaan lyhenee jos viilaa.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 10.11.2011 22:44

Kyllä viilaaminen kannattaa, eri asia on että mistä. Läppäohjatuissa männän viilaus on melkeen turhaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Aeroxxxx
Liittynyt:
3.4.2011 20:40
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Aeroxxxx » 11.11.2011 0:23

Juu,mut jos oon viilannu imuaukkoon leveyttä ja nyt se ei aukee kokonaan ,koska männässä oleva imuhelma on liian kapea,nii eikö sillon sitä männässä olevaa imuhelmaa kuulu leventää myös?
Simo Luoma
Pyörä:
Derbi Senda R extreme 2004
Liittynyt:
21.8.2010 19:56
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Simo Luoma » 19.11.2011 0:08

Vähän hölmö kysymys mutta auttaako 4-tahdeissa viilata pakoaukkoa isommaksi? Siis jos sylinteri muuten vakio.
Derbien hajoamisella on huomattu olevan monia terveyshaittoja kuten masennusta, ärtyneisyyttä, vitutusta, tupakanhimoa ja alkoholismia.
Ostetaan vaijeriryyppy Dellorton PHBG kaasariin, saa tarjota.
Sami L
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
1.5.2010 14:50
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Sami L » 19.11.2011 0:18

Et ole tainnut 4T tekniikkaan perehtyä oikein? :lol:

Ensinnäkin, 4T sylinterissä ei ole kanavia, on vain imu- ja pakoventtiilit, joita voi avartaa. Ja venttiileitä suurentaa.
Koneremontteja Derbi / AM6
http://www.motot.net/talli/osat/id29620/
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Shape » 19.11.2011 0:18

Ei auta ja eikä ole kannattavaakaan. Venttiilin joudut vaihtamaan isommaksi ja sopivan löytäminen voi olla erittäin tuskaista. Lisäksi venttiilin ja kannen väli pitää saada työstettyä niin hyvin, että se ei vuoda venttiilin ollessa kiinni. Pelkällä kanavan viilamisella ei taas kuuhun kiivetä. Helpommin tehoa irtoaa isommalla sylinterillä ja paremmalla kaasuttimella. Suosittelen perehtymään neli- ja kaksitahdin eroihin, voi avartaa huomattavasti näkemyksiä.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Simo Luoma
Pyörä:
Derbi Senda R extreme 2004
Liittynyt:
21.8.2010 19:56
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Simo Luoma » 19.11.2011 0:22

Joo kun ei ole nuita 4-tahti pelejä koskaan tullu omistettua mutta Derbi perehdyttänyt jo aika hyvin tuohon 2-tahtien tekniikkaan :D Kunhan kysäisin, onhan se hyvä saada näinkin tietoa 4-tahti moottoreiden tekniikasta, kyselemällähän ne asiat selviää. :)
Derbien hajoamisella on huomattu olevan monia terveyshaittoja kuten masennusta, ärtyneisyyttä, vitutusta, tupakanhimoa ja alkoholismia.
Ostetaan vaijeriryyppy Dellorton PHBG kaasariin, saa tarjota.
Bobi.
Pyörä:
Husqvarna sm 125 -07, KTM sx 125 -94
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
26.4.2010 18:52
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Bobi. » 19.11.2011 14:29

Moi! Nyt on sellanen juttu, että piaggio typhoonissa (03) ei toimi 70cc kunnolla (stage6 sport pro) putkena on stage6 pro replica, variaattorissa on hilut; 5.3g rullat 60% vp-jousi (malossi) ja malossin keltaset kytkinjouset (6000rpm) 70cc:llä vain röpöttää, kilisee kulkee juuri ja juuri 60, ja suuttimia on käyty miljoona kertaa läpi, 75-110, 5 välein. Toki alko käymään laihalla tuolla 75-80 kohalla, muuten tuntui että kävisi rikkaalla. Aina kun typhoonin sai käyntiin niin otti hyvin piikkiä ja toimi n.0.30-1 min, kilinää kuului silti. 50cc:llä (vakio) ja teharilla toimii moitteetta. Ja 70cc:ssä käytettiin 50cc:n männäntappia, oli kyllä todella tiukka jne. neulalaakerikin vaihdettiin jne. Vai olisiko vika vakioläpissä, ettei virtaa kunnolla?
Aeroxxxx
Liittynyt:
3.4.2011 20:40
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Aeroxxxx » 19.11.2011 21:30

Roxin vakiopytyn kannessa on sellanen rinkula palotilassa,niin minkä takia siellä on sellanen?
Tuleehan siitä vähän puristuksia,kun on ylimäärästä metallia palotilassa,mut luulis ,et se haittaa palotapahtumaa,koska se rajottaa sitä palamista sivuille päin.

Onko vakiopytyssä tän muotonen pakoaukko,näyttää et tota ois korotettu ja muutenkin aika kulmikas.
Klik
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 20.11.2011 0:19

Kulmikas se on yleensä, mutta on tota selvästi viilattu.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Aeroxxxx
Liittynyt:
3.4.2011 20:40
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Aeroxxxx » 20.11.2011 16:49

Mitäs tossa vielä uskaltaa villata,kun pakon korkeutta tuntuu olevan melkeen vesijäähdytyksen puolelle ja leveyttäkin melkeen 68%.Gepsii kulki vaan 72 ,nii pitäs saada kiertää paremmin.
Vireinä kumminkin tehari,multivari ja 17.5mm kaasari ,niin vähän ihmetyttää ,kun kulki noin huonosti.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 21.11.2011 0:50

Imua seuraavaks. Mutta mees tonne viilaustopiciin kyselee lisää.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Zoneri » 21.11.2011 22:24

vaikuttaako jos sylinteristä on helma pois?
Tässä kuva: http://www.tmi-janikaasalainen.fi/sylinteri-morini-viallinen-p-7946.html

Saisi vaan niin halvalla:D
Paska mikä paska.
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut jonik1 » 22.11.2011 2:06

En usko tuosta olevan haittaa. Muista tehdä pyöristys.
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista