jasutin
- Liittynyt:
- 22.5.2011 18:16
mitkä olis hyvät variaattorin säädöt stage6 pro replicalle?
Parta779
- Pyörä:
- Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
- Paikkakunta:
- Kemi
- Liittynyt:
- 2.6.2012 13:55
jos viiittii vähän selata täältä kyllä löytyy.
It Ain't fast without mixed gas!
jkoljo_
- Liittynyt:
- 13.6.2013 11:40
Aloitusviesti on kohteliasta lukea ennen viestiketjuun postaamista. Vinkvink.
Eksynyt moderaattori
jasutin
- Liittynyt:
- 22.5.2011 18:16
onko liian jäykästä vastapainejousesta jotain haittaa?
Toma163
- Pyörä:
- Yamaha Aerox -04, Aprilia Mx 125 -05
- Paikkakunta:
- Pori/Noormarkku
- Liittynyt:
- 1.10.2012 20:46
jasutin kirjoitti:onko liian jäykästä vastapainejousesta jotain haittaa?
Hihna kuluu hieman nopeemmin ja variaattori on "herkempi" mut eipä tuosta yliherkkyydestä nii haittaa oo (:
Aprilia Mx 125 -05 154 Polini, 36 Keihin, Jollymoto, Vforce 3, Pipercross.
jkoljo_
- Liittynyt:
- 13.6.2013 11:40
Saattaa jäädä kiihdytyksessä huutamaan. Vaikka kompensoit jäykän kytkinjousen (painavilla rullilla) pienissä vauhdeissa hyvin toimivaksi, niin ongelmia saattaa ilmetä kun vauhti kasvaa. Liian jäykällä vp jousella kone alkaa herkästi huutamaan, eli kierrokset eivät pysy samana kiihdytettäessä.
Eksynyt moderaattori
Eerosah
- Pyörä:
- Pösö nopeustaistelija 2
- Liittynyt:
- 23.7.2012 16:35
Anteeksi jos vähän offtopic mutta ei parempaa paikkaa löytynyt.
Mites toi perävälien pidentäminen kun näyttää siltä että "vähän" ottaa vasten 92 km/h (oikeeta nopeutta) jälkeen noi perä välit ja loppuu kun seinään meno. Voiko näitä välityksiä pidentää paremmalla variaattorilla/takavarilla tai millään muulla konstilla kuin uusilla peräväleillä? Vaikuttaako tämä välitysten pidentäminen kiihtyvyyteen kuten mopoissa? Jännästi jo ennen 90km/h vauhtia tuntu siltä kuin prikka olisi ottanut kiinni ja 92km/h vauhdissa loppu kuin seinään meno. Vähän ikävä vaan kun tuntu että runtua olis ollut vielä muutama kilsa puristaa lisää alamäistä puhumattakaan
Köyhälle kaikki on kallista.
Parta779
- Pyörä:
- Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
- Paikkakunta:
- Kemi
- Liittynyt:
- 2.6.2012 13:55
No oversize lautaset taakse, mutta eikös se olis helpompi ostaa pitemmät välit?
It Ain't fast without mixed gas!
Eerosah
- Pyörä:
- Pösö nopeustaistelija 2
- Liittynyt:
- 23.7.2012 16:35
No joo onhan se mutta mietin vain että laskeeko kiihtyvyys huomaavasti kun välityksiä pidentää? Tosi monimutkainen muutenkin toi miten lasken millaset välit tartten kuinka pitkät on sitten hyvät ettei vedä liian pitkäks?
Köyhälle kaikki on kallista.
Parta779
- Pyörä:
- Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
- Paikkakunta:
- Kemi
- Liittynyt:
- 2.6.2012 13:55
Eiks niit välei myydä suoraa.? tossa esimerkki, en oo varma onko toi just sun skopa ko valittin vaan tuolta
https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... aring.html
It Ain't fast without mixed gas!
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
Pidemmät perävälit ei huononna kuin alkukiihtyvyyttä eli joku 0-15kmh kiihdytys voi mennä hitaammin ja vaikeampi lähteä burnaamaan yms mutta jos koneessa on tarpeeksi voimmoo ja kytkin oikein säädetty niin ei ongelmaa. Mutta en minä pidempiä perävälejä hommais kuin vasta sitten kun kone kiertää helposti johonkin 12 000rpm asti vauhtia ollessa +100kmh.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
jkoljo_
- Liittynyt:
- 13.6.2013 11:40
Jepjep, jos koneesta on puristettavissa lisää kierroksia ulos, tekisin sen itsekkin ensin. Kisasähköt ovat aika kova vaihtoehto. Monet vähättelevät niitä, mutta jos settisi on yhtään kisaisempi, niistä on hyötyä. Sitten uutta putkea, ja sylinterille vähän viilaa..
Miksi? Koska enemmän tehoa on enemmän hupia. Ja kone joka kiertää 10 000 rpm ja kulkee 100 km/h, kulkee sen 120 km/h jos kierrokset saa nostettua 12 000 rpm paikkeille. Omasta mielestäni pidemmät perävälitykset tulevat oikeasti tarpeelliseksi vasta silloin, kun variaattori ei enää pysy mukana kiihdytyksessä. Jouduin vaihtamaan Pösööni perävälit juuri tästä syystä, ja lopputuloksena se rullaa dynossa about 170 km/h.
Eksynyt moderaattori
dyyd
- Liittynyt:
- 13.12.2011 22:41
Eli ennen Jogr:ssä oli kiinni Gianelli GO, multivari ja variaattori oli säädöissä, nykyyän on kiinni extra chrome, 17,5mm Dellorto, multivari ja variaattoria säädetty. Niin mikä on vikana kun nykyisellä kokoonpanolla kiihtyvyys on huomattasti huonompi kuin entisellä kokoonpanolla? Paikaltaan lähtiessä skootteri nykäisee muutaman kerran ennenkuin lähtee kunnolla vetämään, johtuuko tuo liian löysästä vp-jousesta? Variaattorissa on nyt 4,7g rullat (6,5g vakiot) malossin keltanen vp. (koska punaisella ei jaksanut mennä) ja malossin siniset kytkinjouset. Mikäs tuossa mättää?
Parta779
- Pyörä:
- Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
- Paikkakunta:
- Kemi
- Liittynyt:
- 2.6.2012 13:55
Liian löysät kytkinjouset. Voisin veikata.
Ottaaliian aikasin kiinni ja sitte ei jaksa lähtä ko ei oo piikillä.
It Ain't fast without mixed gas!
roksiboy
- Liittynyt:
- 17.5.2013 0:21
Ois varin vaihdon paikka, rullakupin- ja tuuletuslautasen (ja tähtiprikan) boorit menny. Mikä ois hyvä vari "tehari roksiin"? Ei mikää kauhee kallis mut semmone mikä kestäis kauemmi ku toi motoforcen setti.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista