Tervehdys kaikille!
Tuli iskettyä mönkijään tuollainen Stage6 Racing 70cc sylinterisarja. Alakerralla ajettu aikaisemmin 6tkm vakiokamoilla (Kuripytty + ei paisaria), eli kovalle rasitukselle ei ole joutunut. Vahvistukseksi laitoin hopeoidun neulalaakerin.
Nyt on sisäänajoa ollut n. 200km, ongelmia ei ilmennyt. Kaasuttimena toimii "pieni" 17,5mm avarretulla vakioputsarilla, maksimitehoja ei uskalla tavoitella tuolla alakerralla, jopa 20hp irtoaa tästä optimaalisilla osilla. Putkena Tecnigas Quadder, jossa tehoalue n. 8-13k rpm. Putken paksuus hieman suurempi kuin pakoaukon halkaisija, eli passaa hyvin.
Mitäs on mototlaiset mieltä että kestääkö tuohon laittaa suurempaa kaasutinta / kevyempiä rullia? nyt käytössä n. 4,5g rullat, joilla jenkaa ~9-10k rpm kierroksilla täyskaasulla.
Moottori on siis puhallinjäähdytteinen vaakaminarelli.
Oman logiikan perusteella mönkijän koneen jäähdytystä voidaan parantaa ottamalla se suojamuovi sylinterin päältä pois, jolloin pytty altistuu myös ajoviimalle. Tämä kenties auttaa jäähdytystä? Korjatkaa toki jos jollain on muuta tietoa asiasta.
Turha tulla kauhukuvia kertomaan siitä että alakertani voi hajota koska vain, jos alakerrasta alkaa kuulua sinne kuulumattomia ääniä niin ruvetaan tilaamaan uutta kampuraa.
Tässä kierrättelypätkää:
http://www.youtube.com/watch?v=1ti-kwrYK_U