raiban
- Liittynyt:
- 16.7.2011 14:33
moro
mulla on yamaha bwssässä semmonen ongelma, että lähtee hyvin käyntiin, mutta hetken kuluttua sammuu. sammumisen jälkeen lähtee taas käyntiin heti, vaikka pumppailisi kaasua kevyesti ,niin sammuu muutaman sekunnin jälkeen silti?? apua!!!
naapurin arska
- Liittynyt:
- 13.9.2014 10:22
Mulla on aeroxissa sellanen ''vika'', että kylmänä (tai jos on seissyt 10--> min) lähtee hyvin liikkeelle ja kulkee 60-70, mutta parin kiihdytyksen jälkeen kiihtyvyys katoaa ja kulkee 50 ja hyytyy ylämäkiin, alamäessä ottaa ''piikin'' ja kiihtyy aika nopeasti ~50 --> ~70. vm06 prikka otettu pois
Voiko syy olla siinä että kaasuttimen sähköryyppy menee alamäkeen ajaessa päälle jonka johdosta ottaa ''piikin'' ?
Suutin liian pieni ? vp jousi löystynyt ? kytkin rikki? hihna kulunut?
super_tetris
- Pyörä:
- Peugeot SV Executive 70cc
- Liittynyt:
- 23.11.2011 15:28
Ongelmana on, että mopo käryttää kylmänä ihan helvetisti, etenkin jos se on sattunut seisomaan pari/kolme päivää. Etenkin jos kaasua antaa vähäsen, niin puskee helposti korttelin täydeltä savua
. Vääntö on myös olematon, ja esim. mäkistartti on tuskallinen. Kone käy tuskaisen kuuloisesti ja puskee savua. Noin 5 min ajoa, niin käryttäminen laantuu.
2-tahtikoneessa on vakiokaasari, jossa 100 suutin ja sähköryyppy. Kaasari on 70cc koneelle sen verran pieni, että se on jouduttu vääntämään ihan tappiin saakka, jotta kone kävisi nätisti. Voisiko ongelma olla, että kone saa liikaa bensaa/öljyä, kun sähköryyppy on päällä? Käsiryypyllä tämäkin olisi äkkiä testattu..
naapurin arska
- Liittynyt:
- 13.9.2014 10:22
Vaihdoin toissapäivänä malossin valkoset vp jousen jonka jälkeen toimi ihan hyvin(?) kiihty ~25kmh vähä huonosti mutta sen jälkee lähti kulkeen.
Kävin ajaan 30km lenkin jonka jälkeen ei oo pelannu yhtää, eka kiihytys lähtee samanlaill kuin ennen. Sen jälkeen kulkee ~40kmh ja ei kierrä loppuun asti. Mitä pitäs tehä ?
skopojätkä
- Liittynyt:
- 19.4.2014 17:26
Ajattelin vaihtaa suuttimen keeway ry6 mopostani. Mopo on täysin vakio, minkä kokoista suutinta suosittelette, vakiosuutin on ilmeiseti 47,5 tai 50?
Mitä pitää huomioida kun purkaa/kokoaa kaasarin, pitääkö esim tuorevoiteluöljyletku ilmata jotenkin?
naapurin arska
- Liittynyt:
- 13.9.2014 10:22
Sopiiko noista motoforcen kytkinjousista (musta,valkoinen ja sininen) joku vakio vehkeeseen ?
Vähän sekavaa kun yhdenmerkkisissä lukee esim +15, toisessa medium ja kolmannessa 2000rpm (noissa motorforcen oli soft,medium,hard)
Ospe
- Liittynyt:
- 6.7.2013 22:55
Pv:n kanssa olis sellanen ongelma, että kone ei tahdo pysyä käynnissä, ja käy tosi matalilla kierroksilla ja savuttaa vaan. Tuntuu siltä kuin se sais liikaa ilmaa, ja koitettiinki kaverin kans ajaa pieni lenkki niin, että otettiin ilmanputsari irti. Ilman ilmanputsaria kone kävi suht. nätisti eikä se juurikaa haitannu ajoa. Koitettiin sit sen jälkeen kaverin kaasarilla (samanlaisella 12mm mikunilla) koska mun omassa on liian pieni suutin. Sit koitettiin ajaa taas testilenkki, ja mopo ei jaksanu kiertää, savutti vaan kovasti eikä liikkunu yhtä hyvin ku ennemmin. Kyse on ny siis just rempatusta koneesta, eli mikähän siinä vois olla vikana?
KvL99
- Liittynyt:
- 18.10.2014 19:53
miten sää derbi gp1 open 2008 mallin kulkemaan 50-63km/h
KvL99
- Liittynyt:
- 18.10.2014 19:53
Pööki paljonko kyseinen vehje sitten kulkee jos ottaa sen prikan pois?
KvL99
- Liittynyt:
- 18.10.2014 19:53
paljonko derbi gp1 50 open 2008 malli kulkee kun ottaa prikan pois?
EnskaManne
- Pyörä:
- Rieju MRX '08
- Paikkakunta:
- Turku
- Liittynyt:
- 14.4.2014 19:30
Mikäs ois tossa Riejun MRXssä vialla, kun pakoputkesta kirjaimellisesti valuu öjyä. Öljyä siis valuu pakoputken liitoskohdasta eniten, mutta myös änkän liitoksesta ja änkän päästä.
Jos mopo ollut vähän aikaakaan paikallaan maahan ilmestyy iso läikkä mustaa ja paksua öljyä.
Riejun sähköt ne on sitten perseestä...
suomendrake
- Pyörä:
- 09 Yamaha DT50
- Paikkakunta:
- Vaasa
- Liittynyt:
- 2.11.2014 17:57
Detsi seisoi sateessa parin tunnin ajan kun olin koulussa, ja kun käänsin virrat päälle niin mittari vilkkui ja kun poljin mopoa niin ei käynnistynyt.
Osaisiko kukaan sanoa mikä on vialla?
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Tämä on skootteripuoli, nopeammin vastauksen saat vaihdemopojen puolelta.
suomendrake
- Pyörä:
- 09 Yamaha DT50
- Paikkakunta:
- Vaasa
- Liittynyt:
- 2.11.2014 17:57
Ledinauha kirjoitti:Tämä on skootteripuoli, nopeammin vastauksen saat vaihdemopojen puolelta.
puikkonen
- Liittynyt:
- 3.11.2014 22:45
Tervees!
Koiti söörtsaa vähäsen mut ei oikein löytyny suoraa vastausta onkelmaani.
Eli kyseessä on pösö trekker -07 ja pitäs etu variaattori vaihtaa.. no purkasin vanhan pois eli koppa pois 14mm mutteri auki ja etulautanen veks.
sitten liukuholkki ja rullakuppi. no siinä rullakupin takapuolella on levy kolmella pultilla kiinni jonka alla liukuvevy ja rullat.
Sitten avasin uuden varin laatikon (TNT) ja kappas vaan rullakuppi on erilainen. Siihen ei saa tuota levyä kolmella pultilla kiinni.
mukana tuli pari prikkaa jotka olis vissiin tarkotus laittaa sinne kampuralle ekaks sen yhden alkuperäsen lisäks. Onko niiden tarkoitus estää variaatttoria niinsanotusti leviämästä jos vaikka hihna katkeaa tai rullakuppi ja etulevy pääsee jostain muusta syystä yhteen.
Nimittäin nyt jos laitan ne prikat sinne ja rullakupin sekä mukana tulleen uuden liukutapin joka on muuten saman mittainen kun vanha niin etulautanen menee hädin tuskin spooreille..
Tuon kyseisen varin pitäs sopia tuohon nimen omaiseen skobaan useammasta lähteestä tarkastettuna ja ainut ero onkin se että siihen ei sitä pultattavaa peltiä saa paikalleen.
Kiitos.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista