Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

_joni`
Pyörä:
Monster Roxi
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
24.6.2009 11:56
oikea tulppa?

ViestiKirjoittanut _joni` » 11.11.2009 22:24

Mikä se tulppa sitten pitäisi olla? Br8hs vai br9hs?
_JuISSI_
Pyörä:
Workz WMA ex 140cc, 2Fast 80cc Nitro ex, Suzuki RM 125cc -02
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
19.4.2008 22:11

ViestiKirjoittanut _JuISSI_ » 12.11.2009 12:27

_joni` kirjoitti:Mikä se tulppa sitten pitäisi olla? Br8hs vai br9hs?


8 lämpöarvolla olevaa suosittelen, 9 menee jo vähän liian kylmäksi nuille tehoille..
tartsi
Liittynyt:
25.11.2007 19:57

ViestiKirjoittanut tartsi » 13.11.2009 10:17

.....aprilia sonic...aaarghh onse kiva ku lähin kaverilta ajamaan himaan päi ni kerkesin ajaa joku tollanen 1km ni sitte sammu,noh luulin ett se bensa loppu mut ei...vrm kylmä kone,nii sit polkasin ni ekal jatkoin matkaa ja sammutin nesteen pihaan,tankkasin jollai 2eurol ja käväsin maksaa...tulin takas ja pistin virrat päälle ja polkasin...hörähti vaa,mut ei lähteny...olin sillee ett mitäs vittua,yleensä aina ekal tai tokal...noh siinä sit poljin joku 10min ni ei mtn, ei edes lupaile enää...avasin penkin ,otin irti katteet ja huomasin ett puola on irti,ja en löydä sille paikkaa mistää missä se oli...ei anna kipinää ;) auttakaa ett saan puolan takas kii...ajelee,.., ;)...
Multiviri
Pyörä:
Mersu
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
30.9.2007 22:48

ViestiKirjoittanut Multiviri » 13.11.2009 12:56

Se voi olla ettei anna kipinää jos puola maadotettu siitä kiinnikkeestä, jossakin siellä rungossa pitäisi olla paikka sille puolalle, kokeile vetää piuha siitä missä puolassa on kiinnityskohta nii rungon maalaamattomaan kohtaan...
Ei oo Mersun voittanutta...
teukka ja oiva
Liittynyt:
5.9.2008 22:28
derbi

ViestiKirjoittanut teukka ja oiva » 11.12.2009 18:29

...
Viimeksi muokannut teukka ja oiva päivämäärä 12.7.2011 0:20, muokattu yhteensä 1 kerran
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 11.12.2009 19:11

Väärä puoli, täällä keskustellaan moposkoottereista.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Naked
Pyörä:
VAG
Paikkakunta:
Pohjois-Pohjanmaa
Liittynyt:
12.1.2008 14:12

ViestiKirjoittanut Naked » 11.12.2009 19:15

teukka ja oiva kirjoitti:kertokaapas joku viisas derbin mies miten derbin(dugati) staattori asennetaan eli suunnilleen mihin asentoon.että saisin käymään. :| ..ja sitten mikä on magneeton kiila?????? pitäisikö drd Prossa olla semmoinen, itselläni ei ainakaan ole vauhti pyörän alla muutakuin staattori.

1. Väärä alue.
2. Se musta mötikkä ylöspäin.
3. https://sparewheel.net:4432/images/cach ... 03.jpg.jpg
Tuommoinen on magneeton kiila, se on siinä kampiakselissa kiinni, semmoisessa urassa. Vauhtipyörässä on semmoinen lovi sille, mihin kohtaan se kiilan pitäisi tulla.
oltsu.pernu
Pyörä:
husse sm -10
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
23.5.2008 21:59

ViestiKirjoittanut oltsu.pernu » 18.12.2009 16:22

nyt tarvitaan neuvoja!

joo kipinä on kateissa tai no välillä tulee kipinää ja välillä ei ja vikaa en ole tutkistellut muuten kun uuden tulpan vaihtamalla. kipinää tulee satunnaisesti eli ei kokonaa kadonnut. mopo on peugeot speedfight 2 -00.

vaihettua osaa:
kampiakselisarja,neulalaakeri,runkolaakerit,kampuran stefat,sylinteri sarja s6,yasuni r,malossi kevlarhihna,tulpan hattu ja tulppa,19mmdellorto,bensaletkut ja malossi läpät

nuilla osilla ajettiin n 5km ja sitten katosi kipinä osittain eli välillä tulee kipinä.

en nyt haluaisi ostaa kaikkia mahdollisia osia joten sanokaa joitain osia joita minun kannattaisi ostaa:
itse olen miettinyt että tulpan johdon ainakin uusin mutta mikä muu voi olla pielessä?

puola, magneetto, cdi ja maadoitus sitten seuraavana mielessä...
ja jos se on tuo maadoitus niin miten tarkistan asian eli mistä tiedän että maadoitus on kunnossa?
Viimeksi muokannut oltsu.pernu päivämäärä 18.12.2009 16:33, muokattu yhteensä 1 kerran
Naked
Pyörä:
VAG
Paikkakunta:
Pohjois-Pohjanmaa
Liittynyt:
12.1.2008 14:12

ViestiKirjoittanut Naked » 18.12.2009 16:29

Ootko tarkistanu magneeton?
Ota irti tulpanhattu, ja kokeile sillä johdolla maalaamattomaan rungon osaan, että tuleeko kipinä.
oltsu.pernu
Pyörä:
husse sm -10
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
23.5.2008 21:59

ViestiKirjoittanut oltsu.pernu » 18.12.2009 16:34

eikö tuossa viestissä lue kahteen kertaan että kipinää tulee vain välillä=)
ja miten tarkistan magneeton toimivuuden?
Naked
Pyörä:
VAG
Paikkakunta:
Pohjois-Pohjanmaa
Liittynyt:
12.1.2008 14:12

ViestiKirjoittanut Naked » 18.12.2009 16:49

oltsu.pernu kirjoitti:eikö tuossa viestissä lue kahteen kertaan että kipinää tulee vain välillä=)
ja miten tarkistan magneeton toimivuuden?

"eikö tuossa viestissä lue kahteen kertaan että kipinää tulee vain välillä".. ..tulppaan?
Mittaa amppeerimäärä, katso vauhtipyörän magneetit, katso käämit yms muut sieltä.
oltsu.pernu
Pyörä:
husse sm -10
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
23.5.2008 21:59

ViestiKirjoittanut oltsu.pernu » 18.12.2009 17:25

Naked kirjoitti:
oltsu.pernu kirjoitti:eikö tuossa viestissä lue kahteen kertaan että kipinää tulee vain välillä=)
ja miten tarkistan magneeton toimivuuden?

"eikö tuossa viestissä lue kahteen kertaan että kipinää tulee vain välillä".. ..tulppaan?
Mittaa amppeerimäärä, katso vauhtipyörän magneetit, katso käämit yms muut sieltä.


minkäs laisia amppeeri lukuja sieltä pitäisi saada?
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 18.12.2009 19:40

Ei mitään rikkomatta systeemejä, suosittelisin lämpimästi mittaamaan jännitettä, voltteja. Sellaiset 15-40 volttia pitäis tulla riippuen kierroksista ja designista. Kun on tuohon väliin, se on ok.

e: Simpsukka, kun jännitettä mitataan magneeton puolelta, ennen jännitteensäädintä, se voi olla jopa 40v. Oma piaggioni antaa helposti yli 17v.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
simpsukka
Paikkakunta:
uusimaa
Liittynyt:
3.7.2008 20:07

ViestiKirjoittanut simpsukka » 1.1.2010 0:26

jkoljo kirjoitti:Ei mitään rikkomatta systeemejä, suosittelisin lämpimästi mittaamaan jännitettä, voltteja. Sellaiset 15-40 volttia pitäis tulla riippuen kierroksista ja designista. Kun on tuohon väliin, se on ok.

e: Simpsukka, kun jännitettä mitataan magneeton puolelta, ennen jännitteensäädintä, se voi olla jopa 40v. Oma piaggioni antaa helposti yli 17v.


mut eikö se kannattais mitata suoraa jännitteensäätimeltä nii sais samalla tiedon et onko se kunnossa.
simpsukka
Paikkakunta:
uusimaa
Liittynyt:
3.7.2008 20:07

ViestiKirjoittanut simpsukka » 1.1.2010 0:29

ja muutenki sen jännitteensäätimen liittimistähän se on helppo mitata :)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista