jkoljo
Moderaattori
- Pyörä:
- Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 9.2.2008 20:02
Jep, sieltäkin kannattaa mitata. Joissain tapauksissa magneetto voi antaa esim 12v, jännitteensäätimellä näyttää hyvältä mutta magneetolla on vikaa.
simpsukka
- Paikkakunta:
- uusimaa
- Liittynyt:
- 3.7.2008 20:07
jep oot oikeessa. (: joo pitää sieltä suoraa magneetolta tulla enemmän, ja varmaa säätimeltäki vähintäänki melkee 15 pintaa et se saa akkuaki vähän ladattuu.
Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
Akun latautumiskynnys on noin 12,8V, alempi jännite ylläpitää vain akun varausta. Ei se jännitteensäädin vähintään ihan anna 15V, koska yleisenä latauksen maksimijännitteenä pidetään 14,4 volttia, joskus 14,7 volttia. Piti vain valaista asiaa, ettei kukaan mene rikkomaan vehkeitään
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
simpsukka
- Paikkakunta:
- uusimaa
- Liittynyt:
- 3.7.2008 20:07
Shape kirjoitti:Akun latautumiskynnys on noin 12,8V, alempi jännite ylläpitää vain akun varausta. Ei se jännitteensäädin vähintään ihan anna 15V, koska yleisenä latauksen maksimijännitteenä pidetään 14,4 volttia, joskus 14,7 volttia. Piti vain valaista asiaa, ettei kukaan mene rikkomaan vehkeitään
toi akun latautumiskynnys riippuu sen mopon sähköjärjestelmän tarvimasta tehosta, ja se jännite on pyöreesti se 13 volttia, ja alempi jännite tyhjentää akun koska sähköjärjestelmä tarvii enemmän kun laturi tuottaa sillon. Noissa ei oo olemassa mitään ylläpitojännitettä, se on akusta riippuvaa et minkälaisen ylijännitteen se kestää ja se on se ns ylläpitojännite joka ei vahingoita akkua, ja se on just se sun mukaa maksimissaa 14.4-14.7 volttia. mulla toi korjaamokäsikirja sanoo et seon 14.5V plusmiinus 0.5 volttia, eli sinne 15v pintaa. mut jos sulla jännitteensäädin antaa vaan semmosta 13 volttia nii vaikka se riittäis siihen että akku ei ajossa tyhjene nii se akun lataaminen jo sen starttimoottorin tartteman tehon ja virtamäärän takia on laskenu senverran et sen takasin lataaminen sillä 0.2 voltin ylijännitteellä kestäis jo tuntitolkulla ja jos lyhyitä matkoja ajettais toistuvasti nii se akku loppuis sitte jossain vaiheessa. Mut oot kyl oikeessa tossa et eise joo yli 15 pitäs olla, mut väittäisin et vähintäänki semmosta 14 volttia.
mulla iteltä mitattuna toi antaa 14.9v
arppaz
- Pyörä:
- Derbi GP1, Honda monkey ja KTM EXC
- Paikkakunta:
- Rollo
- Liittynyt:
- 13.10.2007 15:04
Minkäslaista tulppaa kannatais laittaa piaggion nestejäähykoneeseen jossa dr70cc sylinteri? Käykö vakio br9es?
jkoljo
Moderaattori
- Pyörä:
- Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 9.2.2008 20:02
skobasti
- Pyörä:
- Honda CBF 125M -09
- Liittynyt:
- 11.9.2007 15:55
Täältäkö voi kysästä, mikä on mahollisesti CPI Popcornissa ongelmana, kun kipinää ei tule?
Tulpasta ja tulpanhatusta(+ johdosta) kannattaa varmaan lähtä etenemään. Jääkö noiden jälkeen jäljelle enää vain CDI boksi?
jkoljo
Moderaattori
- Pyörä:
- Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 9.2.2008 20:02
Ei suinkaan, vika voi olla vaikka missä. Ensimmäinen kysymys, mitä olet tehnyt skootterillesi lähiaikoina?
1. Kokeile uudella tulpalla
2. Kokeile uudella tulpanhatulla
3. Kokeile maadoittaa lohko runkoon uudestaan, eli yhdistä ne piuhalla
4. Lainaa kaverilta CDI:tä ja sytytyspuolaa
5. Tsekkaa onko staattori kunnossa
6. Raavi päätä ja tule kysymään lisää ehdotuksia
skobasti
- Pyörä:
- Honda CBF 125M -09
- Liittynyt:
- 11.9.2007 15:55
Kiitosta.
Tulenpa sitten kyselemään lissää, jos ei ala toimiin. Niin ja tuo skootteri siis ei vielä ole omassa tallissa, toivottavasti nyt tässä viikon tai parin sisässä.
J-P@
- Pyörä:
- | Booster 02' |
- Paikkakunta:
- Seinäjoki
- Liittynyt:
- 1.2.2009 15:00
Olis tarkotus laittaa tappokatkasin roxiin ja saada se toimimaankin.
Niin laitanko mä sen sytyksen välille vaiko sytytyksen maadoitukseen?
Kyseessä
tälläinenJa kuinkas, kun se "pitäs" vetää stongalle asti, että vaikuttaako se johdon pituus jo sytytykseen ja sen laatuun?
Nimetön
- Pyörä:
- 77cc & 250cc
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 19.10.2004 16:45
J-P@ kirjoitti:Olis tarkotus laittaa tappokatkasin roxiin ja saada se toimimaankin.
Niin laitanko mä sen sytyksen välille vaiko sytytyksen maadoitukseen?
Kyseessä
tälläinenJa kuinkas, kun se "pitäs" vetää stongalle asti, että vaikuttaako se johdon pituus jo sytytykseen ja sen laatuun?
Toinen johto tulee johonki staattorilta-->cdi menevään johtoon(en muista väriä,oranssi/punanen?) ja toinen maihin.
Johtojen pituudella ei ole väliä toimivuuteen.
PS: jos jotain kiinnotaa nii mulla löytys myytävänä tommoinen tappokatkasia, uuden veroinen 15 €!
If speed kills, prepare to die!
GhettoBlaster
- Liittynyt:
- 3.7.2009 15:14
onko kellään tietoa mikä osa sähkö osista voisi olla rikki kun aerox lähtee käyntiin todella hyvin ja antaa hyvän kipinän mutta kun polkaisee käyntiin käy vaan pari sekunttia ja sammuu? Malossin sähköt siis kyseessä.
Edit: vika on siis todettu sähköissä!
jonik1
- Pyörä:
- CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
- Paikkakunta:
- Ähtäri/Seinäjoki
- Liittynyt:
- 4.4.2006 15:13
Tsekkaas onko maadoitus kunnossa. Itellä teki joskus nuin, maadoituksessa oli vika.
GhettoBlaster
- Liittynyt:
- 3.7.2009 15:14
selvä kokeillaan heti huomenna kun heitän nuo malossit taas noittein vakio sähköjen tilalle
Ei oikein nuo vakiot riitä Malossin MHR pytylle, ottavat vastaan aika lujasti
jonik1
- Pyörä:
- CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
- Paikkakunta:
- Ähtäri/Seinäjoki
- Liittynyt:
- 4.4.2006 15:13
Juu. Kokeile samalla uutta sytytystulppaa.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista