Tekniset ongelmat

Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Palezu » 8.8.2012 12:16

Koitas uudella tulpalla.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
jertsu9
Liittynyt:
16.3.2012 22:11
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut jertsu9 » 8.8.2012 16:44

apui tarvittais nopeesti ! Eli tulin eilen mun mbk boosteril vesisatees kotiin toimi iha normaalisti mut aamul ei lähteny käyntii missä vois olla vika ? saa kipinän, kaasari putsattu, ilmanputsari putsattu ja siel oli vähän jottai veden ja öljyn sekast nestet ja vaiks putsas sen ni ei lähteny käyntii eikä ees lupaillu. Kiitos jos joku viittii vastata
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 8.8.2012 16:53

Puhistappa näin aluksi se kaasari.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
Mr. Jog
Pyörä:
Yamaha jog r 2008 70 cc lower sport
Liittynyt:
27.5.2012 14:54
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Mr. Jog » 8.8.2012 21:07

Nyt kävi sellainen onnettomuus, että kaaduin skootterilla kun kaasuvaijeri oli irronnut ja rupesi hirttämään. En huomannut ja painoin etujarrua. Kun takapyörä puski eteenpäin. Tämän jälkeen kävi niin kun fysiikan lakien mukaan soraalustalla käy. Eli takapyörä alta ja kaatuminen. Vauhtia oli vain n.20 km/h eli iso rysäys ei ollut. Kuitenkin ongelma on se, että heti kun pyörä kaatui maahan, moottori sammui eikä enää käynnisty. Vaikeaahan se on tietää mikä voisi olla vikana, mutta minkä tutkimisesta kannattaisi aloittaa? En ole juuri tehnyt vielä tarkastustöitö. Tarkastin vain, että kaikki letkut sun muut ovat kiinni.
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut ramba__ » 8.8.2012 21:34

Katso että kaasuvaijeri liikkuu vapaasti eikä ole jumissa ja polje vaan..
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Mr. Jog
Pyörä:
Yamaha jog r 2008 70 cc lower sport
Liittynyt:
27.5.2012 14:54
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Mr. Jog » 9.8.2012 1:15

Kaasuvaijerin kiinnitin nyt kunnolla, mutta miksi se polkemisella yhtäkkiä lähtisi? Tosin en montaa kertaa edes yrittänyt.

Edit: Unohtakaa tuo. Lähtihän se käyntiin kun vähän polki...

Mutta seuraava kysymys. En tiedä onko kyseessä tekninen ongelma vai vain huonot säädöt. 70 cc (streetrace) asennuksen jälkeen kävin koittamassa ja pyörä käyttäytyi erittäin oudosti. Kun lähtee aluki kiihdyttämään, se matelee todella hitaasti tuonne 30 km/h kantturoille. Sitten lähtee ja kovaa, mutta kun nopeuden laskee kiihdytyksen jälkeen taas sinne 30 km/h ~~, ei se kiihdytä vaan jatkaa matelemista.


-Stage 6 pro replica
- sport pro vari ja Torque control ja mukana tulleet valkoiset kytkinjouset
-malossi pun. vastapainejousi
-6.0 g rullat (vakiot 6.5 g)
-17.5 mm kaasari ja 85 suutin.(alkuperäinen 65)
-seos n. 1.5 keirrosta auki
-1 numeroa kylmempi tulppa.
ja siis tietty se 70 cc streetrace

ja vaihdoin minä kampiakselin neulalaakerin joka taisi näin myöhemmin ajateltuna olla vääränkokoinen...

Tuli nyt lueteltua vähän turhiakin juttuja, mutta mahtaako jossain olla vikaa vai näättekö säädöissä jotain outoa?
jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut jnd » 9.8.2012 21:33

Mikä mahtas ditechissä olla kun tekee tuommosta? http://www.youtube.com/watch?v=yNyM9E6J9js itellä tällä hetkellä 70cc:tä ma malossin ecua lukuunottamatta vakio ja tuolla setillä on alkuaikoina toiminu, mutta tuo vaiva tuntus vaan pahenevan kokoajan.
Elikkä alkaa kaasu pohjassa pätkimään ja paukkumaan putkessa, mutta kun nostaa kaasua niin pätkiminen vähenee.
tarkistettu:
-bensan ja ilmanpaineet
-sytytystulppa
-suuttimet että antaa tavaraa, mutta ilmasuuttimen teflonrenkaassa oli kyllä pikku vekki (ollut tosin aikasemminkin)
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Palezu » 9.8.2012 22:36

Mr.Jog sulla on liian painavat rullat.

jnd en tiiä mutta mun samurai tekee noin kun on kylmä ilma kun saa liikaa ilmaa :D hankalampi noista ruiskuvehkeistä kyllä sanoa mutta tarkista kaikki imuletkujen sun muiden liitokset ettei vuoda mistään.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
mccullin98
Liittynyt:
10.8.2012 13:50
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut mccullin98 » 10.8.2012 14:30

Päivää, elikkäs mulla on voden -98 mbk nitro ei pysy käynnissä kuin 1-2sekunttia kaasari katottu ja putsattu. Mitä pitäis tehä et sais toimii kunnol vinkkiä tulee!!!
jokuaa
Pyörä:
Yosemite pyörä 140cc, MBK Nitro 86cc MHR & NOS, Monkey 258cc twin Turbo, 450cc RM-Z,
Paikkakunta:
TKI
Liittynyt:
8.9.2010 17:20
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut jokuaa » 11.8.2012 21:08

Tietääkö kukaan miten Mikunin bensapumppu kytketään? Siinä on 3 nippaa mutta mikä letku menee mihinkin? :)
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 11.8.2012 21:32

Tosta kuvasta varmaan on apua: http://www.prestonmoore.com/images/lilindian/mikuni_pump_1.jpg.
jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut jnd » 11.8.2012 22:06

Tutkiskelin tuossa ditechiä ajotuslampulla, sillon ku on enemmän kierroksia ni sytkä sääty n.20-30 astetta myöhäsemmälle kuin tyhjäkäynnillä. Ja eikö ennakkoa pitäs tulla kummiski lisää kierrosten noustessa eikä päinvastoin?
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Palezu » 11.8.2012 23:29

Tuo selittyy vissiin sillä että eikö siinä ditechissä ole joku TCI sytytys vai mikä se oli, eli ECU säätelee koko ajan sytytysennakkoa joka riippuu moottorin kierroksista, lämpötilasta, kaasunasennosta ja ties mistä. Matalille kierroksille saadaan parempi hyötysuhde aikaisemmalla ennakolla, ja korkeille kierroksille se taas myöhäistää sitä jotta ei ylikuumenisi/nakuttaisi koska sylinterin paine nousee rajusti isommilla kierroksilla ja kaasulla. Näin kuvittelisin/muistelen lukeneeni.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Shape » 12.8.2012 0:17

20-30 astetta on jo melko paljon, jos oletuksena on noin 20 astetta EYKK @ 4000 rpm. Tsekkaappa kaasuasennon tunnistimen toiminta, se vaikuttaa sytytysennakkoon.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut jnd » 12.8.2012 6:34

Kaasun asennon tunnistimen vaihdoin tuohon viimetalvena,mutta pitää vielä mitata se. Eikö tuossa koneessa ole sillon aivan liian korkea puristussuhde tehtaan jäljiltä polttoaineeseen nähden, kakstahdeista en tiedä mutta ainakin nelitahdeissa oli se sitten ruisku tai ei niin kyllä sitä ennakkoa on aina ollut enemmän kierroksilla kuin tyhjäkäynnillä.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista