Keskustelua kaasuttimista #3

Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 6.1.2012 16:04

Ota kaasari käteen ja tutki.... :roll:
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Palezu » 6.1.2012 16:04

Vissiin 2007 malleista eteenpäin on 16mm. Ja siihen menee 6mm kierteellä olevat pyöreäkantaiset suuttimet. Vakiosuutin on vaihdellut aika radikaalisti mutta itselläni se oli 50.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Sudee » 21.1.2012 19:05

Kumpi kaasari S6 Street Racen kanssa 17,5mm vai 19mm?
Aerox/Nitro osia
cource
Liittynyt:
30.9.2011 15:20
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut cource » 21.1.2012 19:10

19mm Ehdottomasti. :)
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Sudee » 22.1.2012 9:42

Lähinnä, että onko 19mm paljonkin tehoeroa 17,5mm verrattuna?
Aerox/Nitro osia
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 22.1.2012 14:13

Ei varmana järisyttävästi, kyllä sillä 17,5mm pärjää. Vähä enemmän ehkä vääntöö ja huippuja pari kilsaa. Jos vaihtais 17,5mm->21mm ni vois olla jo tuntuvampi ero.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 22.1.2012 14:27

Mitä tääl on puhuttu, että isommalla kaasarilla (21mm) ois vaan huonommat tehot? :eek:

Shape kirjoitti:Niin,

Siinä dynokäyrässä oli 12, 17,5 ja 19 milliset kaasuttimet ja tehoero 12 ja 19 millisen kaasuttimen välillä oli 1,5 heppaa sporttitason sylinterillä. 17,5 ja 19 millisen välillä ei taas ole huipputehossa yhtään eroa, mutta korkeimmilla kierroksilla 19 millisellä saadaan pienempi teho. 21 millinen alkaa olemana liian iso Streetracelle, 17,5-19 millinen on sopiva.

Shape kirjoitti:Itseasiassa liian suuri kaasutin voi taas laskea tehoja. Koska koneen imuvirtaus pysyy vakiona kaasuttimesta riippumatta, kasvaa ilmanpaine kaasuttimen kurkussa mitä suurempi kurkku on kyseessä (Venturi-ilmiö). Tällöin ilmiöstä johtuva normaalia pienempi alipaine ei jaksa imeä riittävästi polttoainetta ja moottori voi alkaa mooaan (ei booaan). Tätä voidaan tietenkin kompensoida suurentamalla suutinta, mutta se ei kuitenkaan aja täysin samaa asiaa. Lisäksi kaasuttimen säätämisestä voi tulla vaikeaa, jopa mahdotonta. Lisäksi pienemmällä virtausnopeudella polttoaineen hajoaminen sumuksi heikkenee ja seoksesta voi tulla huonolaatuinen tai epästabiili.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 22.1.2012 14:44

Aivan. Eli tolla perusteella 17,5mm olis paras. En muistanukkaa tota ollenkaan.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Sudee » 22.1.2012 15:01

Tuota käyrää juuri kaivelinkin, ja muistelinkin, että 19mm saa korkeammilla kierroksilla paremman tehon. No pitänee ostaa kaverilta pois, kun on niin halpa.
Aerox/Nitro osia
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Zoneri » 29.1.2012 20:04

Minkä kokoista suutinta kurittomalle putkelle, ja kurittomalle ilman putsarille? Nykyinen on 50.
Olisiko joku 60 hyvä koko?
Paska mikä paska.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 29.1.2012 20:38

Ja ajokki oli?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Zoneri » 29.1.2012 20:39

Zoner V2 ja kaasarina on mikuni vm16.
Paska mikä paska.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Palezu » 29.1.2012 22:39

Sanosin että yli 70 jos otat putsaristakin kurin.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
ento
Liittynyt:
24.10.2009 14:23
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut ento » 2.2.2012 13:26

Pitäskö tohon malagutiin jossa on phva dellorto 12mm kaasutin heittää pienempi suutin kun kylmällä mopo lähtee käyntiin vain jos nyppää kaasarin bensaletkun polkemisen ajaksi irti , ottaa kierroksia ilman bensaletkua ja kun lähtee käyntiin niin laitan aina takaisin kiinni. Vinkkejä mitä tekisi että lähtisi ilman tuota sähellystä käyntiin?
Ludixmies
Pyörä:
Aeon Cobra (S6 Racing 70cc), Suzuki EPO PV50 '79, KTM EXC 125
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.7.2009 18:48
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Ludixmies » 2.2.2012 16:26

Olen huomannut että Dellorton PHBG 16mm antaa huomattavasti paremman väännön kuin 17,5mm PHVA. PHVA taas toisaalta kuluttaa vähemmän.
Tuo PHVA:han on ovaalin muotoinen, ja PHBG "tavallinen" pyöreä. Ilmeisesti tuolla vaikutusta? Aika kummallista mielestäni. Huipputehot taas ovat samaa luokkaa molemmilla.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista