Tähän hätään en mitään videokameraa saannut mutta kerrotaan nyt kuvien keraa lisää.
elikkä tämä on nyt evo III. joskus 06 oli deuzerin puolikas erkkasarja (eli 6,5 "basso" ja diskantti) kaveriksi iskettiin bilteman pikkuvahvari. Boksi oli silloin ihan vakiokunnossa, asennuslevynä oli 5mm levy joka verhoiltiin valkoisekse.
Kesänä 08 oli periaatteessa samat kamat kuten nyt elikkä MDS fanatic 10" subbari ja saman merkin 3,5 koaksiaalikaijutin. Vahvisimena oli MDS:än gp2. Ongelmia tässä että bassoääni tuli ainoastaan vasemmalta ja korkeat ainoastaan oikealta, huono jakosuodatin, boksi äänteli, väärä volyymi refleksikotelolle, liian vähän virtaa ym. ym. eli evokolmoseen lähettiin parantaa edellistä settiä.
Eli mä olen nyt tehnyt tohon etusisäkatteeseen reijät kahdelle 3,5 koaksiaaleille. Vahvistimena on vieläkin sama GP2. etualakatetta vaimennan vielä vibroplastilla (bitumimatto).
Boksin ongelmana oli että muoviseinusta oli aivan liian ohutta ja se äänteli. Ja tämä ääntely aiheutti sen että subista lähtee tehoja. Vahvistin tuottaa tehoja josta optimaalitilanteessa 2% tulee ääntä mutta koska mun boksissa äänienergia uppoi boksin seiniin niin volyymi väheni varmaan puolella, plus että äänilaatu kärsii. Tarkoitus on vielä vaimentaa ulkopuoltakin vibroplastilla. Boksi täytettiin myös vanulla jotta kaijutin luulisi boksin olevan isompi ja pehmentääkseen soundia kun toi boksi väärentää ääntä sen verran. Ongelmana oli myös että en saannut sitä täysin tiiviiksi viimeisessä versiossa joten mä tein 2cm leveän reunan 10mm mdf:ästä jonka ruuvasin kiinni boksiin 8 ruuvilla .
kittasin myös reunan boksiin kiinni jotta se olisi 100% tiivis. Tämän jälkeen ruuvasin edellisen version asennuslevyn sen päälle. Yhteensä boksi painaa subineen 7 kiloa ja ruuveja on mennyt yli 30.
Koska halusin left ja right ääntä edessä jouduin hankkimaan toisen vahvistimen subille. Valitsin MDS:än 500Wmax monoblokin. Tämä on vielä vähän vaiheessa mutta eiköhän se tästä valmiiksi tule kohtapuolin. Ongelmana on että kaikki katteet olisi maalia vailla valmis mutta ei ole mitään paikkaa missä maalata
.
Olisiko kiinnostusta jos tekisin tälle projektitopikin? vähän myöhäisessä vaiheessa mutta kyllä työtä riittää vielä.
Tässä pari kuvaa: