Kierrosluvun rajoittimet #2

atte1000
Pyörä:
Peugeot Trekker 70cc '03
Paikkakunta:
Kauhajoki
Liittynyt:
28.5.2009 14:16
Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

ViestiKirjoittanut atte1000 » 2.2.2012 21:49

jkoljo kirjoitti:Toteutettu Atmelin mikrokontrollerilla sekä muutamalla oheispiirillä. On periaatteessa mahdollista valmistaa, mutta käytännössä meillä kummallakin, Shapella ja minulla, on liikaa muita kiireitä.


No perhana :s Olisi vain kova tarve saada rajoitin joka rajoittaisi tällätavalla :(
Tarvitaan Etu ja takakatteet trekkeriin! Jos löytyy ehjät ylimääräiset niin ota yhteyttä! Värillä ei väliä!
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

ViestiKirjoittanut Palezu » 3.2.2012 10:55

Multa saat parin kk sisällä. Prototyyppi toimii jo hyvin mutta pientä kehittelyä pitää vielä tehdä. Ja on siis sellanen että rajottaa vasta tietyssä nopeudessa. Tulitikkulaatikon kokoinen ja halutun nopeuden ja rajoitustehon voi säätää itse.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
atte1000
Pyörä:
Peugeot Trekker 70cc '03
Paikkakunta:
Kauhajoki
Liittynyt:
28.5.2009 14:16
Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

ViestiKirjoittanut atte1000 » 3.2.2012 20:09

Palezu kirjoitti:Multa saat parin kk sisällä. Prototyyppi toimii jo hyvin mutta pientä kehittelyä pitää vielä tehdä. Ja on siis sellanen että rajottaa vasta tietyssä nopeudessa. Tulitikkulaatikon kokoinen ja halutun nopeuden ja rajoitustehon voi säätää itse.


Tai voisitko vaikka rakennus ohjeet pistää vaikka yveenä tulemaan jos mahdollista? :)
Tarvitaan Etu ja takakatteet trekkeriin! Jos löytyy ehjät ylimääräiset niin ota yhteyttä! Värillä ei väliä!
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

ViestiKirjoittanut Zoneri » 3.2.2012 20:23

Juu tännekkin!
Paska mikä paska.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

ViestiKirjoittanut Palezu » 3.2.2012 22:32

Sanokaa ensin löytyykö teillä AVR piirien ohjelmointilaitetta ja tarvittavaa ohjelmistoa tietokoneeseen :D ? Ei oo meinaan ihan perus autotallissa kolvailtava värkki :D
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
atte1000
Pyörä:
Peugeot Trekker 70cc '03
Paikkakunta:
Kauhajoki
Liittynyt:
28.5.2009 14:16
Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

ViestiKirjoittanut atte1000 » 3.2.2012 22:52

Palezu kirjoitti:Sanokaa ensin löytyykö teillä AVR piirien ohjelmointilaitetta ja tarvittavaa ohjelmistoa tietokoneeseen :D ? Ei oo meinaan ihan perus autotallissa kolvailtava värkki :D


Ei löydy ei :s Mutta mistä sellasia saa? Ja miten pystyisikkö tekeen sellasen postauksen niinku siinä Oopic rajoittimessa oli, että mitä siihen tarvitaan ja mistä niitä osia yms. saa? :)
Tarvitaan Etu ja takakatteet trekkeriin! Jos löytyy ehjät ylimääräiset niin ota yhteyttä! Värillä ei väliä!
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

ViestiKirjoittanut Palezu » 3.2.2012 23:18

En jaksa ruveta tekemään niin yksityiskohtaista ohjetta ja siitä tulisi paljon monimutkaisempi kuin tuosta oopicistä koska tuo oopic on enemmän valmiimpi paketti toisin kuin tämä mun AVR pohjainen systeemi jossa tarvitsee paljon enemmän erillisiä osia ja tietoa hakea sieltä sun täältä. Hyvä puoli onkin sitten se että on paljon halvempi, pienempi ja laajemmat mahdollisuudet. (näitä vehkeitä tuntevana tuo oopic on lähinnä naurettava enkä ihmettele miksi se meni konkurssiin) Mutta jos pelkän tällaisen rajoittimen haluaa, voin sanoa että tulee halvemmaksi ostaa sellainen suoraan valmiina minulta sitten kun alan myymään niitä kuin kasata itse alusta asti. Voin luvata että ei tule kalliiksi, tulevan perusmallin hinta oikeastaan samaa luokkaa normi 16-asentoisen rajoittimen kanssa.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
atte1000
Pyörä:
Peugeot Trekker 70cc '03
Paikkakunta:
Kauhajoki
Liittynyt:
28.5.2009 14:16
Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

ViestiKirjoittanut atte1000 » 4.2.2012 1:08

Palezu kirjoitti:En jaksa ruveta tekemään niin yksityiskohtaista ohjetta ja siitä tulisi paljon monimutkaisempi kuin tuosta oopicistä koska tuo oopic on enemmän valmiimpi paketti toisin kuin tämä mun AVR pohjainen systeemi jossa tarvitsee paljon enemmän erillisiä osia ja tietoa hakea sieltä sun täältä. Hyvä puoli onkin sitten se että on paljon halvempi, pienempi ja laajemmat mahdollisuudet. (näitä vehkeitä tuntevana tuo oopic on lähinnä naurettava enkä ihmettele miksi se meni konkurssiin) Mutta jos pelkän tällaisen rajoittimen haluaa, voin sanoa että tulee halvemmaksi ostaa sellainen suoraan valmiina minulta sitten kun alan myymään niitä kuin kasata itse alusta asti. Voin luvata että ei tule kalliiksi, tulevan perusmallin hinta oikeastaan samaa luokkaa normi 16-asentoisen rajoittimen kanssa.


No ei muutakuin äkkiä myymään sellasia! :D Tässä ainakin olisi yksi varma ostaja ;)
Tarvitaan Etu ja takakatteet trekkeriin! Jos löytyy ehjät ylimääräiset niin ota yhteyttä! Värillä ei väliä!
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

ViestiKirjoittanut Palezu » 4.2.2012 1:35

Juu, laitan aiheesta varmaan isomman jutun sitten kun rauta alkaa olla tarpeeksi kuumaa niin sanotusti :D taisiis, kehittely on vielä vähän kesken. Ei muuten tarvi lainata aina edellistä viestiä.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
atte1000
Pyörä:
Peugeot Trekker 70cc '03
Paikkakunta:
Kauhajoki
Liittynyt:
28.5.2009 14:16
Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

ViestiKirjoittanut atte1000 » 4.2.2012 14:29

Juu pikkuvikoja :D Toivottavasti vain pian ;) Ettei nuo poliisit antasi sakkolappuja kouraan :lol:
Tarvitaan Etu ja takakatteet trekkeriin! Jos löytyy ehjät ylimääräiset niin ota yhteyttä! Värillä ei väliä!
jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

ViestiKirjoittanut jnd » 6.2.2012 1:10

Löytyykö ditechiin mitään kaupallista kierrosrajotinta, vai saako semmosen tuohon ecuun ohjelmoitua n. 10k kierroksille ettei sitä tule kierrätettyä rikki. Tällä hetkellä tuntus kiertävän prikka kiinni ajossa yli 12k kun tuo kulkeekin uudella prikalla 80 km/h mittariin :D
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

ViestiKirjoittanut Dementikko » 6.2.2012 9:10

Valitettavasti Ditechin sytytys poikkeaa kaasutinskoottereista, joten minkäänlaisen rajoittimen käyttö ei ole mahdollista. Ainakaan mitään kaupallista rajoitinta ei ole olemassa. Ecuun sen varmasti saa ohjelmoitua, mutta taitaa olla melkoinen temppu siinä onnistuminen itse.
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 6.2.2012 12:07

Jos se menee prikan kanssa 80, ni eikös se olis sama ottaa se prikka pois? Vaerot yms. tulee kuitenki, ja kone tykkäis paljo enemmän.

Ja se on vaan se tosiasia, että viritetty kone huutaa aina prikan kanssa. Pitää vaan oppii siihen ettei sitä huudata liikaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

ViestiKirjoittanut jnd » 6.2.2012 12:53

Eli pitää kyhätä ite joku systeemi suuttimen tai puolan johdon väliin tai huijaamaan kaasun asentoa.
ps. mun ditechi on vakio lukuunottamatta "kisasoftaa". Mutta eipä kauan kun easysta saapus 70cc :seko:
tosin ei sillonkaan jos en saa revittyä ehjänä tota suutinta kannesta, joten vinkkejä siihen kaivataan
nipsuneekeri
Liittynyt:
6.9.2010 22:51
Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

ViestiKirjoittanut nipsuneekeri » 20.2.2012 18:32

Pitäs saada selvyys asialle, että toimiiko vuden -08 MBK nitrossa phot-eco rajoitin? :roll:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista