Fresh
- Pyörä:
- 72cc 139QMB
- Liittynyt:
- 20.5.2011 21:58
Se ylempihän on kiinteä (?) ja ei kai sitä alempaakaan voi väärin asentaa?
Mutta sain sen kyllä loppujen lopuksi kiinni.
Mutta siis vaihdoin sylinterin ja männän ja koko moottori on nyt koossa, mutta ei käynnisty. Ei edes lupaa ja kick startista pyörittämällä tuntuu aika jäykältä ja nihkeeltä. Eli jotain oon tehny väärin.
Ideoita mistä vois johtuu ennenkuin avaan sen uudestaan?
radon-
- Pyörä:
- 110cc Monkey
- Paikkakunta:
- Kajaani
- Liittynyt:
- 23.7.2010 19:47
Ajotukset voi olla pielessä ja kaikki muukin, ei siinä muuta kun pata auki ja kato vaikka joren videoista mallia miten se kasataan oikein.
Fresh
- Pyörä:
- 72cc 139QMB
- Liittynyt:
- 20.5.2011 21:58
Jees itekään en muuta keksiny kuin et se nokan ajotus kusis. Ja taisinpa muuten unohtaa tarkistaa sen vielä lopuksi :O
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Tyhjäkäynnillä kuuluu varista pientä vikinää, kannattaisko suihkauttaa vaikka WD-40 hihnan ja varin välii?
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
EI MISSÄÄN NIMESSÄ! Variaattoria ei kuulu öljytä tai rasvata mistään. (Paitsi ainoa paikka mihin vois kuvitella laittavansa hiukka liukastetta on takavarin sisemmän lautasen keskiakseli.)
Jos sinne öljyä tai rasvaa meet suihkii niin ei hyvä tule. Avaa nyt ees varikoppa ja selvitä mistä se ääni tulee.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Kiitti, etten vaa menis ny mitää paskomaa. Vaihan huomenna peräöljyt kolmensadan huoltoo varten ni jos vaikka sillä loppuis. Kattoo ny.
Zoneri
- Pyörä:
- Aina palasina..
- Paikkakunta:
- Porvoo
- Liittynyt:
- 10.9.2011 18:07
Tuon vikinän saat vaan pois vaihtamalla koko kytkinpaskan. Täälläkin oli jatkuvaa vikinää variaattorissa, samantie poistui, kun ostin uuden kytkimen. Halpahan se oli, se tais maksaa jotain 20-35€.
Paska mikä paska.
Jupesetä
- Pyörä:
- Alfa Romeo
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 5.8.2010 23:41
Jos on vielä kytkimessä pintaa niin 80 hiomapaperilla karhentaa palat ja kytkinkellon kehän niin loppuu kitinät ja hintaa tulee pienen paperinpalan verran =)
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Minkäs kokonen pääsuutin tonne normi kalvokaasariin menee? Skätteriltä sais neljän millin jengalla. Mikä suutinkoko ois hyvä talvikäyttöön?
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Retroilija kirjoitti:Minkäs kokonen pääsuutin tonne normi kalvokaasariin menee? Skätteriltä sais neljän millin jengalla. Mikä suutinkoko ois hyvä talvikäyttöön?
Nelimillinen CVK:ssa ja muutamissa
metallikansi PD19J mallissa 5mm ja useimmissa kinkeissä taitaa olla 85 koon suutin vakiona. Se oikea suutin löytyy oikeastaan vain kokeilemalla.
Mulla on noita CVK kaasareita ollut useampikin. Jokaisesta olen huomannut, että neula vaikuttaa myös täyskaasuasennolla, vaikka sen ei pitäisi. Neulaa nostamallakin saatat saada sen riittävän rikkaalle talvikäyttöön. Siis jos nyt tuntuu että se ylipäätään laihalla on.
Itse ostin koko suutinsarjan, kun on noissa virittelyhommissa kätevämpi, eikä kappalehintakaan ole noin ostettuna ihan hirveä.
http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... ts_id=1217
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
_KastikE_
- Pyörä:
- Gilera SMT -10
- Liittynyt:
- 11.9.2011 22:08
Juu elikkäs, nyt on 90 big bore asennettu isovenakannen kanssa mut ei lähe käyntii tolla 24mm kaasarilla? mikähän asenneongelma sillä on kun vakio kaasarilla hörähtää kyllä?
kellään vinkkiä että mikä mättäisi, yksi voi olla se, että kun tossa vakio kaasarissa ei mene itse kaasariin yhtään alipaine letkua, vaan molemmat niihin imukaulan nippoihin, niin tuossa 24mm imukaulassa ei ole kuin yksi nippa niin voisiko olla että toinen letku olis mulla päin helvettiä? kertokees mite tuo 24mm kaasari saahaa toimiin ton setin kanssa
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Kun mää laitan Shogunilla kaasun täysille niin se hörähtää ensin ja jonku sekunnin päästä alkaa ottaa kierroksia. Liika pieni suutin/neula liian alhaalla?
radon-
- Pyörä:
- 110cc Monkey
- Paikkakunta:
- Kajaani
- Liittynyt:
- 23.7.2010 19:47
Ihan vakiokaasarin ominaisuuksia, ilmiötä voi ehkä lieventää varmistamalla luistin jouhean toiminnan mutta eipä sitä voi muuten juuri säätää.
sasumeil
- Pyörä:
- Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 9.2.2011 18:21
Kertokaas mikä tolle rollaattorille ny tuli. Ajoin semmosee loivaan alamäkee joku + 60 ja sit painoin kaasun pohjaa, meni ehkä sekunni ja sit rupes pätkii. Nyt ei kestä antaa kierroksia käytännössä yhtään, pystyin ajaa n. 5-10km/h kotia mut sitä enempää ei kierroksia tai heti sammu/rupes pätkii. Keskijalalla ottaa vähän enemmä kierroksia mut ei lähellekkää nii paljon kun pitäs, eikä kaasua voi yli puolen välin kääntää. No eka tietty aattelin et jossai o paskaa, ja katoin bensa putsarin, no se päästää hyvi läpite. Sit kaasari irti ja äkkiä takas lämpösee, siel sit avasin kohokammio ja putsasin suuttime, suutinputken, tk suuttimen ja neulaventtiilin. Hyvi siistiltä näytti. Sitä kalvon yläpuolella olevaa kantta en saanu irti ku oli menny kanta, ja porakoneen terät o hukassa. No aattelin et jos se siitä ja takas koittaa, ei auttanu. Sit seuraavaks tulppa irti ja oliha se vähä musta ja vähä karstane ja putsasin, sekä hioin kärjet puhtaaks. Takas, vähä ehkä vaikutti mut saatoin kuvitella vaan. Äiti tuo tulpan tänää illalla nii koitan sit uudella. ,
Mut onko kellää ideaa mikä tos vois olla, kun en mielellää tuolla pakkasessa turhaa työtä tekis
BossMan
- Pyörä:
- Kawasaki GPX 500R 88"
- Liittynyt:
- 12.6.2003 13:17
Voevoe.
Käytin kaasarin irti, putsasin ja nyt ei ota bensaa vastaan. En tajua, mutta kohokammion kohoventtiili ei kai jotenkin toimi. Voiko tuossa siis olla mitään muuta vikaa kuin väärin kasattu venttiili, rikkinäinen venttiili tai riittämätön "bensanpaine"
Venttiili on kasattu siis nyt näin:
-kohot ovat oikeinpäin
-kaikki putsattu
-se "neula" on siten, että terävä osa on suuttimen reikään päin, ja kohot painavat sitä jousitettua tattia.
Bensa tulee kaasarille asti kyllä, mutta ei vaan ota sitä evästä vastaan
Kokeiltu suoralla letkulla tankilta, eli ei alipainehana tai suodatin syyllinen...
Pistänkö turboahdetusta Chrysleristä jääneen bensapumpun väliin rupee saamaan sitä soppaa kun muutamalla baarilla työntää
-Chevrolet Cavalier convertible 3.1 V6 automatic 93"
-Honda VFR750F 86"
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista