4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Fresh
Pyörä:
72cc 139QMB
Liittynyt:
20.5.2011 21:58
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Fresh » 24.10.2012 18:13

Se ylempihän on kiinteä (?) ja ei kai sitä alempaakaan voi väärin asentaa?
Mutta sain sen kyllä loppujen lopuksi kiinni.

Mutta siis vaihdoin sylinterin ja männän ja koko moottori on nyt koossa, mutta ei käynnisty. Ei edes lupaa ja kick startista pyörittämällä tuntuu aika jäykältä ja nihkeeltä. Eli jotain oon tehny väärin.

Ideoita mistä vois johtuu ennenkuin avaan sen uudestaan?
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 24.10.2012 19:56

Ajotukset voi olla pielessä ja kaikki muukin, ei siinä muuta kun pata auki ja kato vaikka joren videoista mallia miten se kasataan oikein.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
Fresh
Pyörä:
72cc 139QMB
Liittynyt:
20.5.2011 21:58
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Fresh » 24.10.2012 20:21

Jees itekään en muuta keksiny kuin et se nokan ajotus kusis. Ja taisinpa muuten unohtaa tarkistaa sen vielä lopuksi :O
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 25.10.2012 1:11

Tyhjäkäynnillä kuuluu varista pientä vikinää, kannattaisko suihkauttaa vaikka WD-40 hihnan ja varin välii?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 25.10.2012 1:27

EI MISSÄÄN NIMESSÄ! Variaattoria ei kuulu öljytä tai rasvata mistään. (Paitsi ainoa paikka mihin vois kuvitella laittavansa hiukka liukastetta on takavarin sisemmän lautasen keskiakseli.)

Jos sinne öljyä tai rasvaa meet suihkii niin ei hyvä tule. Avaa nyt ees varikoppa ja selvitä mistä se ääni tulee.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 25.10.2012 1:36

Kiitti, etten vaa menis ny mitää paskomaa. Vaihan huomenna peräöljyt kolmensadan huoltoo varten ni jos vaikka sillä loppuis. Kattoo ny.
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Zoneri » 25.10.2012 7:50

Tuon vikinän saat vaan pois vaihtamalla koko kytkinpaskan. Täälläkin oli jatkuvaa vikinää variaattorissa, samantie poistui, kun ostin uuden kytkimen. Halpahan se oli, se tais maksaa jotain 20-35€. :D
Paska mikä paska.
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 25.10.2012 13:38

Jos on vielä kytkimessä pintaa niin 80 hiomapaperilla karhentaa palat ja kytkinkellon kehän niin loppuu kitinät ja hintaa tulee pienen paperinpalan verran =)
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 26.10.2012 15:25

Minkäs kokonen pääsuutin tonne normi kalvokaasariin menee? Skätteriltä sais neljän millin jengalla. Mikä suutinkoko ois hyvä talvikäyttöön?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 27.10.2012 0:05

Retroilija kirjoitti:Minkäs kokonen pääsuutin tonne normi kalvokaasariin menee? Skätteriltä sais neljän millin jengalla. Mikä suutinkoko ois hyvä talvikäyttöön?

Nelimillinen CVK:ssa ja muutamissa metallikansi PD19J mallissa 5mm ja useimmissa kinkeissä taitaa olla 85 koon suutin vakiona. Se oikea suutin löytyy oikeastaan vain kokeilemalla.

Mulla on noita CVK kaasareita ollut useampikin. Jokaisesta olen huomannut, että neula vaikuttaa myös täyskaasuasennolla, vaikka sen ei pitäisi. Neulaa nostamallakin saatat saada sen riittävän rikkaalle talvikäyttöön. Siis jos nyt tuntuu että se ylipäätään laihalla on.

Itse ostin koko suutinsarjan, kun on noissa virittelyhommissa kätevämpi, eikä kappalehintakaan ole noin ostettuna ihan hirveä. http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... ts_id=1217
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
_KastikE_
Pyörä:
Gilera SMT -10
Liittynyt:
11.9.2011 22:08
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut _KastikE_ » 5.11.2012 23:16

Juu elikkäs, nyt on 90 big bore asennettu isovenakannen kanssa mut ei lähe käyntii tolla 24mm kaasarilla? mikähän asenneongelma sillä on kun vakio kaasarilla hörähtää kyllä? :D kellään vinkkiä että mikä mättäisi, yksi voi olla se, että kun tossa vakio kaasarissa ei mene itse kaasariin yhtään alipaine letkua, vaan molemmat niihin imukaulan nippoihin, niin tuossa 24mm imukaulassa ei ole kuin yksi nippa niin voisiko olla että toinen letku olis mulla päin helvettiä? kertokees mite tuo 24mm kaasari saahaa toimiin ton setin kanssa :D
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 5.11.2012 23:24

Kun mää laitan Shogunilla kaasun täysille niin se hörähtää ensin ja jonku sekunnin päästä alkaa ottaa kierroksia. Liika pieni suutin/neula liian alhaalla?
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 5.11.2012 23:35

Ihan vakiokaasarin ominaisuuksia, ilmiötä voi ehkä lieventää varmistamalla luistin jouhean toiminnan mutta eipä sitä voi muuten juuri säätää.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut sasumeil » 8.11.2012 17:50

Kertokaas mikä tolle rollaattorille ny tuli. Ajoin semmosee loivaan alamäkee joku + 60 ja sit painoin kaasun pohjaa, meni ehkä sekunni ja sit rupes pätkii. Nyt ei kestä antaa kierroksia käytännössä yhtään, pystyin ajaa n. 5-10km/h kotia mut sitä enempää ei kierroksia tai heti sammu/rupes pätkii. Keskijalalla ottaa vähän enemmä kierroksia mut ei lähellekkää nii paljon kun pitäs, eikä kaasua voi yli puolen välin kääntää. No eka tietty aattelin et jossai o paskaa, ja katoin bensa putsarin, no se päästää hyvi läpite. Sit kaasari irti ja äkkiä takas lämpösee, siel sit avasin kohokammio ja putsasin suuttime, suutinputken, tk suuttimen ja neulaventtiilin. Hyvi siistiltä näytti. Sitä kalvon yläpuolella olevaa kantta en saanu irti ku oli menny kanta, ja porakoneen terät o hukassa. No aattelin et jos se siitä ja takas koittaa, ei auttanu. Sit seuraavaks tulppa irti ja oliha se vähä musta ja vähä karstane ja putsasin, sekä hioin kärjet puhtaaks. Takas, vähä ehkä vaikutti mut saatoin kuvitella vaan. Äiti tuo tulpan tänää illalla nii koitan sit uudella. ,

Mut onko kellää ideaa mikä tos vois olla, kun en mielellää tuolla pakkasessa turhaa työtä tekis :lol:
Tsekkaa pv proju!
BossMan
Pyörä:
Kawasaki GPX 500R 88"
Liittynyt:
12.6.2003 13:17
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut BossMan » 9.11.2012 10:58

Voevoe.


Käytin kaasarin irti, putsasin ja nyt ei ota bensaa vastaan. En tajua, mutta kohokammion kohoventtiili ei kai jotenkin toimi. Voiko tuossa siis olla mitään muuta vikaa kuin väärin kasattu venttiili, rikkinäinen venttiili tai riittämätön "bensanpaine"

Venttiili on kasattu siis nyt näin:

-kohot ovat oikeinpäin
-kaikki putsattu
-se "neula" on siten, että terävä osa on suuttimen reikään päin, ja kohot painavat sitä jousitettua tattia.

Bensa tulee kaasarille asti kyllä, mutta ei vaan ota sitä evästä vastaan :(

Kokeiltu suoralla letkulla tankilta, eli ei alipainehana tai suodatin syyllinen...


Pistänkö turboahdetusta Chrysleristä jääneen bensapumpun väliin rupee saamaan sitä soppaa kun muutamalla baarilla työntää :paha:
-Chevrolet Cavalier convertible 3.1 V6 automatic 93"
-Honda VFR750F 86"

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista