4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 12.11.2012 18:00

Tekeekös tommosella mitään?
http://www.wandamotor.fi/product_info.php?cPath=375_172&products_id=1084
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 12.11.2012 18:03

Ei. Siinä koneessa on jo huohotuskanavat. Jokainen voi kokeilla kuinka paljon se teho nousee lisähuohotuskanavalla ottamalla öljykorkin pois ja testaamalla.
Wandalla on ollu myynnissä ennenkin kaikkee täysin turhaa ja huuhaa tilpehööriä. Niin kuin se moneen kertaan ympärinaurettu "hiustenkuivaajaturbo".

E: Tämä siis: http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... cts_id=768
Tuo Hox lisäys tuli tonne myöhemmin. Mietin just monikohan tietämätön osti moista humpuukia tohon hintaan kun vielä myynnissä oli :|
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 12.11.2012 21:48

Heh oishan tuo makia, tosin wandalla näkyy nykysin lukevan tosiaan että ei siitä tehollista hyötyä saa, mutta toki jos siitä jonkunasteista vihellystä saa niin teho lisääntyy ainakin kuskin korvien välissä :D
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 12.11.2012 21:51

Vois olla melko vamman olonen vakioskopa ja kauhee turbonvihellys :lol:
Millä sais huippuja 55-60 ja hyvän kiihtyvyyden? Rajottamaton CDI ja kevyet rullat?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 12.11.2012 22:06

Musta kaikkein paras on aloittaa hommaamalla se viri ja varan 72cc sylinterisarja. Antaa kaikkein eniten vastinetta rahalle.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 12.11.2012 22:21

En mää ala pyttyy isontaa, tulloo verot samantien jos tän ny sattuu valtiontaksi käymää :D
Jotain tommosta pikkuvirii vaan.
Fresh
Pyörä:
72cc 139QMB
Liittynyt:
20.5.2011 21:58
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Fresh » 13.11.2012 10:53

Ei se sillä 72 pytylläkään poliisisedän alla varmaan kulje paljoa yli 60km/h. Eikä se kiihtyvyyskään niin räjähtävää oo että vois mahdollisesti selvitä ilman veroja. Varoo vaan ettei ite päästele tutkaan mitään 70km/h. ;)

Josset siltikään haluu pyttyä haluu vaihtaa, niin ainakin itellä rullien vaihto kevyemmiksi auttoi mäkien nousua ihan kiitettävästi.
Joonasd9
Liittynyt:
20.9.2011 18:49
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Joonasd9 » 13.11.2012 11:14

Itekkin halusin kiihtyvyyttä lisää, ostin kaikki maailman virit ku iskä ei suostunu tohon 72cc hommaan.. Rullien kevennys itsellä ei auttanu mitään (6,5g->4,2g). Nyt itellä 72cc kiinni, 5,5g rullat, +35% Athena violetti vp-jousi, 1500rpm kytkinjouset ja aikasemmin ostetut rajottamaton cdi ja varin holkki ni nyt jaksaa jopa kiihtyä jyrkissäki ylämäissä.
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 13.11.2012 17:50

paskat, ei se iso pytty lisää huippuja juuri ollenkaan, ihme jos menee tiellä kun tiellä 65km/h tasamaalla. Mulla ainakin jos vedätän huiput kaks tai kolme kertaa putkeen niin monesti jollain vedolla kulkee kovempaa joten ei näistä kukaan oikeen ota selvää. Ja joku päivä kulkee 55 ja joskus 60km/h. Mutta melko kumma vehe saa olla jos kulkee todellista nopeutta yli 65 tasasella 72cc padalla ilman muita virejä.

Ja pytyn isontaminen on oikeasti ainoa keino saada jotain merkittävää muutosta mopon kulkemiseen ja kiihtyvyyteen. Ja muistakaa, nämä ovat nelareita eli räjähtäviin kiihtyvyyksiin näillä ei tulla koskaan pääsemään. Ostakaa kakstahtinen jos niin kiire on.

Ja ihan kun poliisit näistä kiinnostuis, ite oon ajellu katteettomalla ja muutenkin epäilyttävän näkösellä pelillä jo puol vuotta eikä mitään kiinnostusta. Nauravat autossa vaan että perkele ei nuo kiinalaiset kulje mihinkään ja menevät kahvittelamaan abc:lle :D
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 13.11.2012 17:58

Mulla ny on tommone kyykyn mallinen helevetimmoisilla murinoilla ni varmasti jokakyttä katto et mikäs perkeleen laitos tuol menee :D
Mut juu. Kuulemma yhen kaverin Kymco kulkee 65 pelkäl rajottamattomal CDIllä et tiedä ny sit. Tosta ny ei kaasaristakaa löytyny mitään rajotustappia eikä näy olevan rajottimenjohtoo jonka vois katkasta vaikka kuulemma Helkamoissa semmonen on. Huomenna vois käydä kattoo jos löytyis varaosaliikkeestä rajottamaton.
E: Tekeekö skopassa muuten mitään rajottamattomalla ku kerta vari pitää kiekat koko ajan samoina?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 13.11.2012 18:51

Niin, alamäkeen kulkee 65? :roll: Se rajottamaton CDI oikeestaan vaikuttaa vaan alamäessä, ei se muuten jaksa vetää 50cc:llä.

Mites muuten, onko mitään koviin yksinkertasia keinoja piristää näitä ihan vakio-osilla? Kaverilla on se Solikka, kuriton se on ollu jo iät ja ajat, mutta oon miettiny että vois yrittää sitä jotenki piristää. En vaa keksi oikee miten?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 13.11.2012 19:12

Kuten todettu niin eipä näillä kyllä suuria muutoksia saa, pytyillä saa jo semmosen jonka huomaa mutta eipä ne raketteja isoillakaan padoilla ole. Pientä parannusta voi saada vapaammin virtaavalla putsarilla (itsellä parani kiihtyvyys ja kaasuun vastaaminen hieman), painoarvo sanalla voi joten ei oikeen voi luvata mitään. Kevyemmillä rullilla voi saada jonkunnäköstä parannusta myös, kokeilemalla se selviää. Nämä ovat niin yksilöitä kun voi vaan olla, kaverin mopo samalla kokoonpanolla voi toimia tai olla toimimatta kokonaan, tai mitä vaan siltä väliltä.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
kiinanskobat
Liittynyt:
14.11.2012 14:09
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut kiinanskobat » 14.11.2012 14:16

paras viritys näille on se 72cc pytty vakiokannella,isompi suutin ja kevyempi putki\hengittävämpi
-Gazzu-
Pyörä:
Ei olee
Paikkakunta:
TurKu
Liittynyt:
26.10.2009 23:14
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Gazzu- » 14.11.2012 23:24

en ymmärrä ku itel pitäis iha 50cc pannu olla. On joku varin jousi vaihdettu ja rullat jotkut 4g.
rajoittimel menee 55 tasasel ja ilman 60-65 hyväl lykyl jos kiertää loppuun. nykyään kylmil ilmoil alkaa pätkimään. Paljon paremmi kulkenu ku kaverinki kiina skode, en ummarra.. ja iha sigmaa ja gepsiin mitattu nopeus.
-Gazzu-
Pyörä:
Ei olee
Paikkakunta:
TurKu
Liittynyt:
26.10.2009 23:14
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Gazzu- » 22.11.2012 19:34

MIkäs mikäs nyt tuli..

Kaveri haki bensaa skootterilla, tulee paikan päälle kaikki hyvin.
Sit auto saatii käyntii ynm. kaikki jees, 5min meni. Sit lähen ukkol, mutta empäs lähekkään ku skootteri ei lähde käyntiin, ei edes lupaa.
Ei polkasusta, ei startista, ei koskaan tehny näin ennen.

nyt kotona katoin että kipinää tulee, tulppa suht musta. Tulppa vaihdettu aijemmin NGK tulppaan ja tulpanhattuun.

Bensaa laitoin kaasarin kohonkautta, kohon kuminen tiiviste aika turvonnut, mutta ollu ennenki. No ei luvannut ollenkaan.

Voisko se sitte olla se kumitiiviste vaiko tulppa?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista