Terve,
nyt on ongelmia tommosen Zonerin kanssa kaverilla, siinähän on rullakupin takana kolmella ristipäällä kiinni oleva levy. Onko tuo siis tarpeeton eli estää rullakupin levyn nousemisen starttihammaspyörää vasten täten vähentäen huippuja?
Etuvariaattorin osajärjestys oli seuraava;
Sokka
Muoviholkki jota vasten jousi pysyy paikoillaan
Jousi
Ilm. kickstartin pieni hammaspyörä
Reunoilta taivutettu "prikka"
mutteri
Reunoilta taivutettu "prikka", nämä "prikat " siis sopivat toisiinsa komiasti peittävät varin mutterin "sisäänsä"
Tuuletuslevy, Puhallinsiipi tms.
Metallinen iso kiekko
OHUT Prikka
Holkki ( tässä mielenkiintoinen juttu eli hihna lepää osittain ed.mainitun prikan päällä mutta jos sen ottaa pois niin variaattorin hihna osuu akseliin ja menee poikki lähes samantien.
Rullakuppi, jossa siis luonnollisesti rullat mutta rullakupin takana kiinni kupissa tämä alussa mainittu "takaseinä"
Iso hammaspyörä, startin hammaskehä tms.
Joten kysymys onkin se että voiko tuo ohut prikka olla tuolla jo tehtaalta ja hihna lepää siksi osittain sen päällä että rullakupissa on tuo takaseinämä? Prikan poisottamalla tuhoaa nimittäin hihnan samantien ja etuvariakaan ei saa kunnolla kiinni koska tuossa isossa kiekossa on aavistuksen epäsymmetrinen reikä.
Joten, kaikki vinkit mopon liikkumisen lisäämiseen ovat todellakin tervetulleita, rullat ovat jo vaihdettu muuten kys. on vakio kun CDI-boksin sijaintiakaan emme tiedä...
T,
mopon omistajan 26v setäpuoli, 11v sitten mopot oli paaaaljon helpompia virittää ja ennenkaikkea näitä kiinanihmeitä ei ollut markkinoilla