Kuristuskyselyt #2

jphaaranen
Liittynyt:
5.7.2009 21:11
Aprilia sr50 vm2000 kuristukset

ViestiKirjoittanut jphaaranen » 28.7.2009 10:49

Kertokaapas millä saan rajoitettua vähän nopeutta skootterissa, kun minulla on jo prikka variaattorissa ja "vakioputki" hukkaputkea siinä ei oo. Kulkee vielä yli 60km/h. Onko kellään joku kätevä konsti millä saisin sinne 50km/h max kulkeen ton vehkeen.
Jiko
Liittynyt:
11.7.2009 22:50

ViestiKirjoittanut Jiko » 28.7.2009 13:01

Eikös se niin onnistu, että laitat toisenkin prikan väliin? Ja sitten hiot ohuemmaksi niin paljo kuin tarvii. Luulisin ainakin että noin saan huippu välityksiä pienemmiksi helpoiten. Toinen voisi olla eri peränvälitykset (vai mikä se nimi oli?).
Cpi gtr <3
jphaaranen
Liittynyt:
5.7.2009 21:11
lisää vielä

ViestiKirjoittanut jphaaranen » 28.7.2009 15:23

Joo no
Jiko kirjoitti:Eikös se niin onnistu, että laitat toisenkin prikan väliin? Ja sitten hiot ohuemmaksi niin paljo kuin tarvii. Luulisin ainakin että noin saan huippu välityksiä pienemmiksi helpoiten. Toinen voisi olla eri peränvälitykset (vai mikä se nimi oli?).


Joo se voi olla tiukassa laittaa toinen prikka ku ei tahtonut riittää se holkki edes tolle yhelle prikalle.
jphaaranen
Liittynyt:
5.7.2009 21:11
Kierroksen rajoitin skootteriin

ViestiKirjoittanut jphaaranen » 28.7.2009 19:35

Skootteri kulkee noin 60km/h tai yli. onko kierroksenrajoitin hyvä ratkaisu nopeuden pudottamiseen sallittuun rajaan. Olen kuullut huhua että CDI boxi voi mennä hajalle jos ajaa koko ajan kierroksenrajoitin päällä. Pitääkö paikkaansa? Millainen työ asentaa? Hinta?

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
Super8
Pyörä:
Pösö Vivacity 09 + Kymco Super 8 2t
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
24.5.2009 11:40

ViestiKirjoittanut Super8 » 28.7.2009 19:42

Ei ole itsellä ainakaan hajonnut cdi tähän mennessä.

Osat maksaa n.1-4e riippuen siitä haluaako jemmakytkimen vaiko magneettikytkimen. Jotkut ei edes halua kytkintä mutta en ymmärrä mikä siinä on idea :)

Omatekoisen asentaminen ja rakentaminen on yhtä helppoa kuin valmiin asentaminen. Valmis vaan maksaa 20-50e.

Täällä on erikseen ketju kierrosluvunrajoittimista jossa on ihan kuvalliset ohjeet.
Lätetze
Pyörä:
Rieju Smx 50 Pro Pwr Up -09 ;) <3
Paikkakunta:
Turku/Åbo, Finland
Liittynyt:
23.4.2009 21:54

ViestiKirjoittanut Lätetze » 3.8.2009 22:49

Miten peugeot speedfight 2 on kuristettu?
Verot tuli, kortti meni, mutta virit säilyy ;)
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 4.8.2009 11:06

latetzeee kirjoitti:Miten peugeot speedfight 2 on kuristettu?


Hukkaputki ja variaattorin rullakupin levy :)
Pöö
Lätetze
Pyörä:
Rieju Smx 50 Pro Pwr Up -09 ;) <3
Paikkakunta:
Turku/Åbo, Finland
Liittynyt:
23.4.2009 21:54

ViestiKirjoittanut Lätetze » 4.8.2009 13:04

Paljo toi speedfight menee teharil?
Verot tuli, kortti meni, mutta virit säilyy ;)
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 4.8.2009 13:12

Noin 75, riippuen vähän säädöistä. Jokainen skode on yksilö.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Kekishero
Pyörä:
Suzuki RGF ja MBK Mach 07
Paikkakunta:
Euroopassa luultavasti.
Liittynyt:
27.5.2009 17:35

ViestiKirjoittanut Kekishero » 4.8.2009 22:35

Olisi tarkoitus etsiä niitä kuristuksia Aprilia Amicosta, prikka siellä varmaan on ja putkessa jotain? Entä onko tämä totta?

:D
Suomi24 kirjoitti:aprilian skodut ovat siitä hauskoja että -97 mallit eli ennen 98 vuotta valmistettujen helpoin viritys on ilmainen! kyse on kierrosluvun rajoittimen poistamisesta! ota boxi pois jotta näyt tulpan hatun, seuraa tulpasta menevää piuhaa sytytysboxiin, näyt punaisen piuhan jossa on keskellä pikaliittimet, irroitat liittimet toisistaa niin johan alkaa kone kiertämään! helppo muuttaa vakioksi takaisin liittämällä vain ne liittimet toisiinsa! irrota ne piuhat ja osta moparista(mopo-sport jos joku ei tiennyt) kyseiseen malliin malossin kisavariaattori ja mahdollisesti kireämpi hihna! pääset suoralla n.65km/h ja alamäessä n.80km/h! ei ole huimat nopeudet mutta kiihtyvyys/vääntö on aivan omaa luokkaansa varsinkin amico mallissa! osien hinta on n.100€ yhteensä! jos haluat kuitenkin vielä lisää nopeutta niin osta tehoputki vielä lisäksi
Pancho11
Liittynyt:
6.8.2009 22:56
Zoner V2 05

ViestiKirjoittanut Pancho11 » 6.8.2009 23:13

Terve,

nyt on ongelmia tommosen Zonerin kanssa kaverilla, siinähän on rullakupin takana kolmella ristipäällä kiinni oleva levy. Onko tuo siis tarpeeton eli estää rullakupin levyn nousemisen starttihammaspyörää vasten täten vähentäen huippuja?
Etuvariaattorin osajärjestys oli seuraava;

Sokka
Muoviholkki jota vasten jousi pysyy paikoillaan
Jousi
Ilm. kickstartin pieni hammaspyörä
Reunoilta taivutettu "prikka"
mutteri
Reunoilta taivutettu "prikka", nämä "prikat " siis sopivat toisiinsa komiasti peittävät varin mutterin "sisäänsä"
Tuuletuslevy, Puhallinsiipi tms.
Metallinen iso kiekko
OHUT Prikka
Holkki ( tässä mielenkiintoinen juttu eli hihna lepää osittain ed.mainitun prikan päällä mutta jos sen ottaa pois niin variaattorin hihna osuu akseliin ja menee poikki lähes samantien.
Rullakuppi, jossa siis luonnollisesti rullat mutta rullakupin takana kiinni kupissa tämä alussa mainittu "takaseinä"
Iso hammaspyörä, startin hammaskehä tms.


Joten kysymys onkin se että voiko tuo ohut prikka olla tuolla jo tehtaalta ja hihna lepää siksi osittain sen päällä että rullakupissa on tuo takaseinämä? Prikan poisottamalla tuhoaa nimittäin hihnan samantien ja etuvariakaan ei saa kunnolla kiinni koska tuossa isossa kiekossa on aavistuksen epäsymmetrinen reikä.

Joten, kaikki vinkit mopon liikkumisen lisäämiseen ovat todellakin tervetulleita, rullat ovat jo vaihdettu muuten kys. on vakio kun CDI-boksin sijaintiakaan emme tiedä...

T,

mopon omistajan 26v setäpuoli, 11v sitten mopot oli paaaaljon helpompia virittää ja ennenkaikkea näitä kiinanihmeitä ei ollut markkinoilla :nolo:
small_man
Pyörä:
mökkimonkey ja hyosung comeetta 05'
Paikkakunta:
uusikaupunki
Liittynyt:
6.12.2005 17:13

ViestiKirjoittanut small_man » 6.8.2009 23:48

Olen nyt ehkä ostamassa honda sfx:sää niin miten se on rajoitettu/kuristettu? Kun se kiihtyy niin saatanasti mut ei kulje ku n.50kmh Ruma se on mut keulii ihan älyttömän helposti, ja vei kiihdytyksessä omaa apriliaa..
M: piaggio typhoon raato osina/kokonaisena halvalla.
pyry.korpelainen
Pyörä:
Peugeot Speedfight 2 -08
Paikkakunta:
Tohmajärvi
Liittynyt:
17.11.2007 17:34

ViestiKirjoittanut pyry.korpelainen » 11.8.2009 20:29

Luin jostain et speedfight 2 -08:ssa ois joku ilmakuri, nii kertokaaha kuka tietää et mistä semmosen löytää ja miten poistaa
Tamphoon
Pyörä:
Typhoon
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
25.9.2008 21:13

ViestiKirjoittanut Tamphoon » 11.8.2009 21:30

Juu se levy on tarpeeton.


Pancho11 kirjoitti:Terve,

tekstiä... siitä levystä varissa
Myydään Malossi Kytkinjousisarja kelt. valk ja musta.
Myydään Metrakit +15% vp-jousi.
Myydään Top racing kytkinjousisarja.
Myydään Carbon rossitanko!!
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 11.8.2009 21:38

pyry.korpelainen kirjoitti:Luin jostain et speedfight 2 -08:ssa ois joku ilmakuri, nii kertokaaha kuka tietää et mistä semmosen löytää ja miten poistaa


1. Avaa penkki
2. Avaa ns. "säätöluukku", joka on penkin pohjassa
3. Ota sininen liitin pois pytyn kannesta
4. Valmis

Minun mielestä tuo on kyllä joku imuäänien vaimennustsydeemi. Sitä eroa ei melkein edes huomaa ;)
Pöö

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista