4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 22.11.2012 19:36

Jos ei bensaa antamallakaan edes lupaa niin vaihda tulppa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
-Gazzu-
Pyörä:
Ei olee
Paikkakunta:
TurKu
Liittynyt:
26.10.2009 23:14
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Gazzu- » 22.11.2012 19:40

Reetuhai2 kirjoitti:Jos ei bensaa antamallakaan edes lupaa niin vaihda tulppa.

Joo täytyypä tehä nii heti ku pääsee motonettiin. tulppa kyllä kastu kun yritti saada käyntiin, minkä unohdin mainita.. varmaan tulpassa vika, toivottavasti..
Dumppi95
Pyörä:
Yamaha DT 50r -06 -EX-, Aprilia RS 125 -01 -EX-, Kinroad Windbell-kiinanskootteri (stunttipeli)
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
18.11.2009 21:27
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Dumppi95 » 23.11.2012 18:52

Nyt jos joku viittis neuvoja antaa nii oisin kiitollinen! :)
Eli vaihdoin eilen omaan talvikulkineeseen/stunttivehkeeseen (Kinroad Windbell -06) 72cc sylinterin (vakiokannella ja nokalla) ja kaasariin laitoin 92 suuttimen. Ongelma on se, että rengas ilmassa pätkii tasaisesti täydellä kaasulla ja ei kierrä paljoakaan, ajossa tuota ei niinkään huomaa (paukuttelee kyllä putkessa täyskaasulla ajon jälkeen), mutta silti tuntuu että ei vedä niin kuin pitäisi. Mielestäni sain kyllä ajoitukset oikein pyttyä vaihtaessa, magneetossa T-kirjain merkin kohdalla ja nokan iso reikä ulospäin ja pienemmät vaakatasossa.
Mistähän nyt kannattaisi siis alkaa etsimään syytä tuohon pätkimiseen? En nyt uskoisi, että hirveän rikkaalla kävisi tuolla 92 suuttimella, mutta ei tuo taida kaikkea pyttyyn menevää bensaa kyllä sytyttääkään kun putkessa paukauttaa..?

Specsit siis tällä hetkellä:
- viri ja varan 72cc
- vakiokansi ja nokka-akseli
- vakio kaasutin (92 pääsuutin)
- vakio putsari
- 5,5g rullat, variaattori muuten vakio

Tosiaan ensimmäinen 4-tahti moottori mihin olen aikaa kuluttanut, joten kaikki vielä melko uutta. :D
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 23.11.2012 19:11

Ei sitä suutinta tarvii välttämättä isontaa numeroakaan, kokeile sillä vakiosuuttimella vielä. Näiden vakiokaasarit on siitä vähän omalaatusia kun ne toimii suurinpiirtein millä säädöillä vaan, ite testasin 90 ja 100 suuttimia eikä eroa huomannu muussa ku bensankulutuksessa :D
Neula ja seosruuvi on lähinnä koristeena näissä, ei ainakaan mulla kahdessa kiinalaisen vakiokaasarissa ole niillä juuri mitään merkitystä ollut mihinkään.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
-Gazzu-
Pyörä:
Ei olee
Paikkakunta:
TurKu
Liittynyt:
26.10.2009 23:14
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Gazzu- » 23.11.2012 20:39

Joops ei ollu tulpasta, vaan puristukset on lähteny O.o
ihme ku kaveri ajo sen mun luo, kävi ihan normisti, sammutti. yritän käynnistää mut ei lähe.

Eli ei siin muut vaihtoehtoo oo, ku vaihtaa mäntä ja pytty. Vai voiko tommoses 4 tahdis jotenki vuotaa joku nii paljo ettei oo puristuksii?

aattelin pistää 72cc tilaukseen, ku ei kauhean kallis oo.. 39,90e..
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 23.11.2012 20:54

No melkonen ihme jos näistä saat sylinterin paskaks, itellä yli 10k ajettu ja vieläki uudenveronen...

Vika on 99% varmasti kannessa, läppää venttiilit (niiden välissä melko varmasti karstapaskaa) niin rupeaa toimimaan, enpä usko että sylinteri paskana koska se on harvinaisen epätodennäköstä näissä, kaverin kans purettiin yhden yläkerta, koko kesä ajettu niin että koneessa n. 2dl öljyä (7dl pitäs olla), pytyssä pari pientä jälkeä (täysin käyttökelpoinen) eikä puristuksetkaa ollu hävinny. Eli ihmeen pitkään nämä kestää, varsinki jos on oikea määrä öljyä koneessa ja ne vaihdetaan määräajoin (1tkm itse vaihtanut).
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
-Gazzu-
Pyörä:
Ei olee
Paikkakunta:
TurKu
Liittynyt:
26.10.2009 23:14
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Gazzu- » 24.11.2012 22:38

Jep.. 8tkm ajettu ja sitä itekki ihmettelin..
Mutta tänään, kokeilin polkimesta, ihan löysä ja piti outoa ääntä. Sitte aattelin taas startata startilla, vaikka ei toiminut eilen uudella tulpalla. lähti heti käyntiin O.o

Ja nyt poljin ei ole löysä enää ja puristukset tuntuu. Tais olla jotkut rattaat vinksinvonksin. Nyt sitte toimii normisti O.o
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 24.11.2012 22:39

Mikäs on ku Helkama pruukaa röpöttää välillä?
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Juunish » 24.11.2012 22:42

Liika iso suutin ? Sähköryyppy jää päälle?
Midrace Aerox projekti
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 24.11.2012 23:04

Tohon ny ei ol suutinta koskaa vaihdettukaa mut ryypyst en kyl tiiä. Kertokaas miten teen diagnoosin ku ei ol ryypyistä muuta kokemusta ku pappatunturin pikku levy joka nousee kaasun mukana :D
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 24.11.2012 23:08

Retroilija kirjoitti:Kertokaas miten teen diagnoosin ku ei ol ryypyistä muuta kokemusta ku pappatunturin pikku levy joka nousee kaasun mukana :D

http://www.skootterini.com/vianhaku-ja- ... vikaa.html
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 27.11.2012 16:23

Mitä taravis laittaa et saa varin kiekat nousemaa? Se käy ny korkeintaa 6500 kiekkaa ajaes ja kaheksaan tonniin pitäis saada.
mikanu1
Liittynyt:
27.11.2012 12:44
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut mikanu1 » 27.11.2012 17:14

paljonko baotian kulkis suunnillee: 90cc sylinterisarjalla,isoventtiili kannella,naraku variaattori...
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 27.11.2012 17:28

Siis vakiokaasarilla ja putkella, vakionokalla? Kerro nyt koko setti.
Retroilija kirjoitti:Mitä taravis laittaa et saa varin kiekat nousemaa? Se käy ny korkeintaa 6500 kiekkaa ajaes ja kaheksaan tonniin pitäis saada.

Miks pitäs saada nousee?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 27.11.2012 18:10

Tiedois lukee et 2.3kW/8000rpm :D

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista