4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 27.11.2012 18:16

Jotenki luulisin että max. vääntö on sitte tossa 6,5k paikkeilla, eikä tasasella jaksa kerää nii paljoo vauhtii että kiertäis 8k. Eihän sillä teholla tee mitään jos ei ole vääntöä.

Kiertääkö se alamäessä kuitenkin? Saat sen kyllä kiertämään kun laitat kevyempää rullaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 27.11.2012 19:27

Jyrkäski alamäes pysyy siinä 6,5k vaikka mittarissa 65 :lol:
Mikkä rullat nois on sit vakiona?
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 27.11.2012 19:38

Niistä ei tiedä erkkikään, kun niistäkin kuullut että vakiona ollut sekaisin rullia, varmimpaan tulokseen pääset kun vaihdat itse jonkun painoset rullat sinne ja siitä suuntaan tai toiseen. Itellä on 7g parhaimman painoset mut toisella taas 4.5g tuntuvat liian painavilta joten nämä on kyllä täysin yksilöitä.

Ja nämä ei kulje kierroksilla vaan väännöllä myös 50cc pytyllä, itse ainakin huomasin niin 8g rullilla meni ylämäkeen ihan samaa tahtia kun 7g mutta 7g oli vaan joku kierros enemmän, tasasella huippnopeus ja kiihtyvyys olivat ihan samat molemmilla rullilla.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 29.11.2012 16:23

Emmää kyl tajuu tota kaasarii. Mekaanikko meinaa ettei siel ois vaihettavaa suutinta lainkaa, neulassa kaks uraa, nyt rikkaalla ja seosruuvia runkattu vähän joka suuntaan eikä tul mitää. 7 asteessa toimi viel hyvin, nyt -4 ja se vaa höröttää tollee. Latasin pikku videonpätkän tuupiin jotta sais ees jonki sortin osviittaa. http://youtu.be/941P1u7qDe8
_KastikE_
Pyörä:
Gilera SMT -10
Liittynyt:
11.9.2011 22:08
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut _KastikE_ » 29.11.2012 16:33

Kertokaahan mitenkä saa normi kaasuttimen kiinni tälläsee Helkama SC-1:seen. Eli miten onnistuu tuo hanan.vaihto normaaliin yms.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 29.11.2012 17:45

Hanahan on ihan normaali alipainehana, ei sitä tarvii vaihtaa jos laitat kaasarin, jossa on alipianenippa. Kiinnitys riippuu minkä kaasarin aiot laittaa. Mikä on "normi"kaasari?

Retroilija, ei toi mun mielesä vaikuttanu/kuulostanu mitenkään ihmeelliseltä, vaan aivan normaalilta? Ja ei pahalla, mutta hyi helvetti, kuka tollasella voi ajaa.... :lol:
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 29.11.2012 19:44

Ei ol konformistin kulkupeli toi :D piilovittuilu :lol:
Toi kännyn mikki ny on melko paska, tuntuu niiku veto katois välillä. Pistä paljon ääntä ja kuuntele ku lähden tuos liikkeelle.
_KastikE_
Pyörä:
Gilera SMT -10
Liittynyt:
11.9.2011 22:08
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut _KastikE_ » 29.11.2012 21:04

Reetuhai2 kirjoitti:Hanahan on ihan normaali alipainehana, ei sitä tarvii vaihtaa jos laitat kaasarin, jossa on alipianenippa. Kiinnitys riippuu minkä kaasarin aiot laittaa. Mikä on "normi"kaasari?



Niin siis meinasin että tuo alipaine hömpötys loppuu mun osalta. eli alipainehana joutas poijes,ja perus hanaa paikalle, dellorto 21mm ja normaali imukaula.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 29.11.2012 21:28

Mulla on 3's hana menossa (laskentatavasta riippuen 3's tai 4's). Ensimmäinen jämähti pysyvästi auki-asentoon. Toinen jämähteli välillä kiinni-asentoon ja aukesi kun ruuvarilla koputteli sitä koneen hyydyttyä aina jonnekin korpeen. Kolmas hana jämähti taas pysyvästi auki-asentoon. Multa loppui sitten käämit mokomien automaattihanojen kanssa.

Poranterän avustuksella hanasta nro 2 (en ollut vielä roskiin viskannut) tein hanan joka ei varmasti mene kiinni, eli kalvoon ja takaiskuläppään reijät. Tinalla ja kaasutoholla juotin tarpeettoman alipainenipan umpeen. Letkuun letkuhana ja nyt bensapuoli tankista kaasarille toimii kuten se saisikin toimia.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
THElias
Liittynyt:
21.9.2011 20:20
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut THElias » 30.11.2012 10:08

Mikä voisi olla kun baotian ei lähde käymään? kipinä tulee ja on hyvä. Venttiilien säädöt on sopivat bensaa ja happee saa ja juuri ostettu uusi 19 millinen keihin kaasari (ei lähteny käymään ennen sitä ja alko booaa ja sammuskeli pari kertaa sen jälkee ei enään lähteny käymään) öljyäkin on joten en usko et leipokiinni ja ajettu vasta 3000km vakiona. Viriä aattelin ostaa tuon 19 millisen kaasarin. Lisäksi 19 millisen imukaulan, 5 gramman rullat, 72cc pytyn, malossin jyrkempi vastapainejousi ja jäykemmät kytkin jouset. Keksittekö muuta kivaa?:DD
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 30.11.2012 15:40

Vaiha tulppa ja putsaa kaasari.

Vireihin, en usko että vakioimukaula kuristaa 19mm kaasarin kanssa. Ei ole olemassakaan jyrkempää vp-jousta, vaan jäykempiä ja jousien vaihto näihin on aikalailla turhaa. Ei vaikuta paskaakaan. Rullat sun täytyy testaa, mitkä on hyvänpainoset ettei huuda.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
THElias
Liittynyt:
21.9.2011 20:20
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut THElias » 30.11.2012 16:23

Kaasari putsattu ei mitään tulppaa en ole vielä vaihtanu :o hups :D tuli tollane virhe :D
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 30.11.2012 16:25

Ny se selvis ammattilaisella. Sano että kaasarin kalvo jähmettyy eikä neula nous ni kone saa liikaa ilmaa ja hyytyy :s
Taidampa investoida kunnon kaasariin. Mikä ois? Jätkällä oli ollu joskus Mikunin kaasari joka menis heittämällä tommoseen.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 30.11.2012 19:53

On kyllä pakko sanoa että tuntuu jotenki aika kaukaa haetulta ratkasulta. Näissähän on se alipainepaskakaasari, joka säätelee sitä muutenkin miten sitä huvittaa. Ja miten muut näillä sitten ajaa ihan vakiokaasarillaki kesät talvet?

Jos luisti ei nouse niin ei nouse neulakaan, totta, mutta ei siittä luistin ohi sillon paljoo ilmaakaan pääse jos jähmeettyy alas.

Sinuna tekisin mielenkiintosen kokeen. Ota kalvo irti, pidä sitä lämpösessä paikassa. Sitte kääntelet ja vääntelet sitä, miltä tuntuu. Laita pakkaseen ja sittenkun on ollut jonkunaikaa niin koita tuntuuko se jotenki erityisen kovalta, että vois haitatakkin.

Jotenkin ei vaan kuulosta järkeenkäyvältä mun mielestä, mutta tokihan nää on kinkkejä. Dellut on hyviä kaasareita, Mikunit kans, mutta Dellu paljon helpompi laittaa kiinni.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 30.11.2012 20:30

No, eihän sitä ny muutenkaa jaksa pelätä kalvon ja sähköryypyn puolesta ja ny ku on ammattilaisen diagnoosi ni saan revittyy porukoilta rahat Delluun :lol:
Oisko PHBG 16 hyvänkokonen ja muuten sopiva? Tarviiko kaasuvaijeria muokata paljoo?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista