Kuristuskyselyt #2

niki11
Liittynyt:
23.4.2009 17:41
kuristus

ViestiKirjoittanut niki11 » 29.9.2009 18:27

miten saan revittyä pois sen tecnigas next-r:än alkukäyrässä olevan kuristukden. siis sen ihmeen suppilon??
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 1.10.2009 18:28

niki11 kirjoitti:miten saan revittyä pois sen tecnigas next-r:än alkukäyrässä olevan kuristukden. siis sen ihmeen suppilon??


Dremeli laulamaan. TAI koitat pienellä ruuvarilla laittaa sen putken ja holkin väliin jä siinä heiluttelet niin irtoaa aikanaan ;)
Pöö
NukkuMatti
Pyörä:
Aprilia SR Factory 08
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
26.6.2008 11:16

ViestiKirjoittanut NukkuMatti » 5.10.2009 8:27

Auttaako vakioputken avaaminen ja tyhjentäminen paljoa tehoihin?
nicki877
Pyörä:
Mikilon 250, Piaggio typhoon.
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
7.7.2007 20:59

ViestiKirjoittanut nicki877 » 5.10.2009 10:51

NukkuMatti kirjoitti:Auttaako vakioputken avaaminen ja tyhjentäminen paljoa tehoihin?


Oot jo ainakin 4 kertaa eripaikassa kysynyt tätä. Kyllä siihen aikanaan vastataan. Kärsivällisyyttä. No jos siellä jotain kuristuksia on sisällä niin tottakai auttaa jotain, mutta eipä se muuten mitään hyödytä.
Ajamassa tälläkin hetkellä.
temömö
Liittynyt:
11.10.2009 19:22
variaattorin prikka

ViestiKirjoittanut temömö » 12.10.2009 19:14

mulla on toi kymco agility ja haluis saada kulkee kovempaa, nii mitä sille variaattorin prikalle pitää tehä ja miten? (:
Std
Pyörä:
Cagiva Mito, MBK Booster NG -02, MBK Nitro -04, Orion 140cc
Paikkakunta:
Pöytyä
Liittynyt:
22.4.2008 18:38

ViestiKirjoittanut Std » 14.10.2009 18:40

temömö kirjoitti:mulla on toi kymco agility ja haluis saada kulkee kovempaa, nii mitä sille variaattorin prikalle pitää tehä ja miten? (:


Kymcoissa on käsittääkseni prikka indektroituna varin holkkiin, joten pitää ostaa uus rajoittamaton, moposportista taitaa löytyä. Sitte vaan otat sen holkin sieltä pois, se minkä päällä variaattorin lautanen liikkuu, ja pistät uuden tilalle, osat pois otto järjestyksessä lattialle ja vastakkaisessa järjestyksessä takaisin.

Mikäli olen käsittänyt väärin, ja Kymcoissa on prikka irrallisena, niin avaat variaattorin, vedät osia pois kunnes olet ottanut ensimmäisen lautasen (wtf mikä lautanen? :s ) pois, sit se prikka on siinä holkin päällä, estää lautasia menemästä yhteen, tajuat kyllä kun avaat sen. Prikka talteen, ja osat muut osat takaisin paikkaan vastakkaisessa järjestyksessä kuin otit pois.
Kipnoob
Pyörä:
Kymco Agility -07
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
26.12.2008 1:12

ViestiKirjoittanut Kipnoob » 15.10.2009 22:31

Larppari kirjoitti:
temömö kirjoitti:mulla on toi kymco agility ja haluis saada kulkee kovempaa, nii mitä sille variaattorin prikalle pitää tehä ja miten? (:


Kymcoissa on käsittääkseni prikka indektroituna varin holkkiin, joten pitää ostaa uus rajoittamaton, moposportista taitaa löytyä. Sitte vaan otat sen holkin sieltä pois, se minkä päällä variaattorin lautanen liikkuu, ja pistät uuden tilalle, osat pois otto järjestyksessä lattialle ja vastakkaisessa järjestyksessä takaisin.

Juurikin näin. Jollet itse saa sitten halvalla sorvattua holkkia suoraksi, niin esim maahantuojalta saa prikattomia holkkeja (Itse ostin hintaan 27e). Se ensimmäinen lautanen on sitten tositositiukalla, eli pulttipyssy on melkein pakollinen. On taiwanilaiset pistäny sen verran kireälle prkl..
Fill3r
Pyörä:
muutama ruoska
Paikkakunta:
letku city
Liittynyt:
26.2.2009 19:58

ViestiKirjoittanut Fill3r » 18.10.2009 11:03

tietääkö ketään minkälaisia kuristuksia sukida gos skootterissa on? oon kuullu jostain ruuvista kaasarin kannessa tai jostain vastaavasta, mut ei siinä mun mielestä mitään oo..
ento
Liittynyt:
24.10.2009 14:23

ViestiKirjoittanut ento » 24.10.2009 14:25

Itselläni on malaguti phantom f12 ja sitä pitäis vähän piristää niin mitäs pitäisi tehdä variaattorin prikalle ja miten ?
Naked
Pyörä:
VAG
Paikkakunta:
Pohjois-Pohjanmaa
Liittynyt:
12.1.2008 14:12

ViestiKirjoittanut Naked » 24.10.2009 14:41

ento kirjoitti:Itselläni on malaguti phantom f12 ja sitä pitäis vähän piristää niin mitäs pitäisi tehdä variaattorin prikalle ja miten

Jos siellä on indegroitu (miten kirjotetaankaa) prikka, niin osta rajoittamaton.
Mikäli siellä on normaali erillinen prikka liukuholkin päällä, niin ota se pois.

Larppari kirjoitti:Kymcoissa on käsittääkseni prikka indektroituna varin holkkiin, joten pitää ostaa uus rajoittamaton, moposportista taitaa löytyä. Sitte vaan otat sen holkin sieltä pois, se minkä päällä variaattorin lautanen liikkuu, ja pistät uuden tilalle, osat pois otto järjestyksessä lattialle ja vastakkaisessa järjestyksessä takaisin.

Mikäli olen käsittänyt väärin, ja Kymcoissa on prikka irrallisena, niin avaat variaattorin, vedät osia pois kunnes olet ottanut ensimmäisen lautasen (wtf mikä lautanen? :s ) pois, sit se prikka on siinä holkin päällä, estää lautasia menemästä yhteen, tajuat kyllä kun avaat sen. Prikka talteen, ja osat muut osat takaisin paikkaan vastakkaisessa järjestyksessä kuin otit pois.
_el0_
Liittynyt:
12.11.2009 18:30
MBK Nitro vm-98

ViestiKirjoittanut _el0_ » 15.11.2009 23:07

Joo eli itsellä on Mbk Nitro vm 98 ja siinä ei ole putkessa liitoskohta mihin saisi holkin mutta hukkaputken paikka olisi, mutta se on katkaistu ja hitsattu (ed.omistaja) eli kulkee 80 mittariin ja pitääs saada kulkee 55-60, niin jos laitan ''Prikan'' putken päähän (pakoaukonpäähän) niin pitääkö sen pienentää kuinka paljon putken ''kokoa'' että se tippuu noin 55-60?
Naked
Pyörä:
VAG
Paikkakunta:
Pohjois-Pohjanmaa
Liittynyt:
12.1.2008 14:12

ViestiKirjoittanut Naked » 16.11.2009 23:12

_el0_ kirjoitti:Joo eli itsellä on Mbk Nitro vm 98 ja siinä ei ole putkessa liitoskohta mihin saisi holkin mutta hukkaputken paikka olisi, mutta se on katkaistu ja hitsattu (ed.omistaja) eli kulkee 80 mittariin ja pitääs saada kulkee 55-60, niin jos laitan ''Prikan'' putken päähän (pakoaukonpäähän) niin pitääkö sen pienentää kuinka paljon putken ''kokoa'' että se tippuu noin 55-60?

Laita prikka paikalleen, ja jotku 4.5gr rullat niin se kulkee sen 60-65.
Äläkä huudata konetta, se ei tykkää kovin paljoa siitä prikasta.
_el0_
Liittynyt:
12.11.2009 18:30

ViestiKirjoittanut _el0_ » 21.11.2009 18:54

Naked kirjoitti:
_el0_ kirjoitti:Joo eli itsellä on Mbk Nitro vm 98 ja siinä ei ole putkessa liitoskohta mihin saisi holkin mutta hukkaputken paikka olisi, mutta se on katkaistu ja hitsattu (ed.omistaja) eli kulkee 80 mittariin ja pitääs saada kulkee 55-60, niin jos laitan ''Prikan'' putken päähän (pakoaukonpäähän) niin pitääkö sen pienentää kuinka paljon putken ''kokoa'' että se tippuu noin 55-60?

Laita prikka paikalleen, ja jotku 4.5gr rullat niin se kulkee sen 60-65.
Äläkä huudata konetta, se ei tykkää kovin paljoa siitä prikasta.


Joo eli tuota en tiedä mikkä rullat on mutta jos laitan vain jonkun prikan ja vaikka vingutan sen oikean kokoiseksi nin voiko huoletta ajaa kaasu pohjassa? Sillonhan se on ''vakio''??
KaNaTTu
Pyörä:
Rieju RRX '07
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
7.11.2008 23:14

ViestiKirjoittanut KaNaTTu » 21.11.2009 19:04

_el0_ kirjoitti:
Naked kirjoitti:
_el0_ kirjoitti:Joo eli itsellä on Mbk Nitro vm 98 ja siinä ei ole putkessa liitoskohta mihin saisi holkin mutta hukkaputken paikka olisi, mutta se on katkaistu ja hitsattu (ed.omistaja) eli kulkee 80 mittariin ja pitääs saada kulkee 55-60, niin jos laitan ''Prikan'' putken päähän (pakoaukonpäähän) niin pitääkö sen pienentää kuinka paljon putken ''kokoa'' että se tippuu noin 55-60?

Laita prikka paikalleen, ja jotku 4.5gr rullat niin se kulkee sen 60-65.
Äläkä huudata konetta, se ei tykkää kovin paljoa siitä prikasta.


Joo eli tuota en tiedä mikkä rullat on mutta jos laitan vain jonkun prikan ja vaikka vingutan sen oikean kokoiseksi nin voiko huoletta ajaa kaasu pohjassa? Sillonhan se on ''vakio''??



Et voi ku sulla ei oo vakioputki. Nii se vääntää kovemmi rikkaa vasten ja huutaa enemmän--> kone ei tykkää.
ros
Naked
Pyörä:
VAG
Paikkakunta:
Pohjois-Pohjanmaa
Liittynyt:
12.1.2008 14:12

ViestiKirjoittanut Naked » 22.11.2009 0:03

Äläkä mee mitään normaali aluslevyä laittamaan sinne. Ostat suosiolla vaikka uuden rikan, maksaa noin 5-10e maahantuojalla. Jos sulla on vakio rullat niin ne on 5.4gr

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista