ramba__ kirjoitti:Mikäs voisi olla vikana kun yhtäkkiä ajossa katoaa alavääntö lähes olemattomiin ja ottaa kierroksia hitaasti, ei tarvi pitkää matkaa ajaa kun taas toimii.. Tuota tekee aika usein ja välillä pääsee viikon ilman tuota ongelmaa. Koneen lämpö ei taida vaikuttaa tuohon sillä joskus tekee tuota jo kylmälläkin koneella ja joskus ilmenee kesken ajon ylämäessä. Kiihdyttää mäkeen ja yhtäkkiä alkaa kierrokset laskemaan ja kun päästää kaasun pois ja uudelleen pohjaan niin booo.. Suoralle päästyä ottaa taas kierroksia mutta hitaasti ja hetken ajon jälkeen ongelma taas katoaa.
Huiputkin laskee tuolloin noin 10km/h
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Sori jos on pilkut ja pisteet väärissä paikoissa mut yritetään silti. Tietäiskö joku mistä skootterin (stalker -03) tuoreöljyvoitelun varotusvalo ottaa signaalin, öljypumpusta vai kohosta/anturista? Kun ilmeni tällänen ongelma että varoitusvalo alkoi vilkuttelemaan ikäänkuin olis öljy lopuillaan, täytin säiliön ja vilkkuu vieläkin. Nyt oon ajellu varmuuden vuoksi seosbensalla, onks siitä suurtakin haittaa jos tuorevoitelu kuitenkin toimii siinä sivussa eli saa tuplaöljyt. En jaksais uskoo anturivikaan kun vilkuttelee, olettaisin että jos anturi ois jumissa se joko näyttäis tyhjää tai täyttä eikä vilkkuis. Ps. Se viime kesän mystinen vika mitä täällä joukolla ihmeteltiin oli starttilukon tappojohto joka oli kulunu puhki, löi välillä maihin ja sammutti mopon, prätkäpaja sen löysi ja makso paljon rahaa Tulipa tehtyy koneremppa siinä sivussa.
Shape kirjoitti:Tsekkaa, että kaikki liittimet on hyvin kiinni ja että maadoitus pelaa.
Johot on katottu magneetolta asti ja ne on kunnossa, myöskään toisella puolalla ei toiminu.. Huomenna käyn vielä ostamassa uuden tulpanhatun ja johdon, kattoo jos rupeis toimimaan... Mistä muusta toi vois johtua? E: käy siis nätisti tyhjäkäyntiä, mutta kun ottaa varveja tarpeeks, alkaa tollanen pätkiminen
kaverilla on sillein ku laittaa boosterin käyntiin ni menee takaperin. mikä siin vois olla? luin jostain että magneeton vaihtolla vika korjaantuis? mistä mahtais saada boosteriin uutta magneettoa?
[juhis] kirjoitti:Eilen tuli otettua esille reilu kolmen vuoden seisomisen jälkeen derbi gp1 -02. Muistelin että jo seisontaan laittaessa oli pientä tyhjäkäynti ongelmaa.
Vaidoin uudet bensat ja kaasarin puhdistin. Hyvin lähti käymään, mutta tyhjäkäyntiä ei jaksa käydä lähes ollenkaan. Seuraavaksi tyhjäkäyntiruuvia väänsin kiinni, meni muutaman kierroksen kunnes oli kokonaan kiinni, eikä minkäänlaista vaikutusta tyhjäkäyntiin. Käyntiin laittaessa pitää kaasua vääntää jonkin verran, muuten ei käynnisty.
Sen verran kävin ajamassa, että muuten tuntuu toimivan hyvin ja kierroksia ottaa niinkuin pitääkin, mutta tuota tyhjäkäyntiä ei jaksa käydä. Tänä aamuna polkaisin käyntiin, kävi noin puoli minuuttia tyhjäkäyntiä mutta sitten sammui.
Kaasari tässä on dellorto phva 17,5 ja pääsuuttimena 60.
Viisaammat neuvokoot mistä lähteä vikaa etsimään ?
Nyt kokeiltu 53 pääsuutinta, mutta vetää laihalle, eikä tuota tyhjäkäyntiä tuollakaan saanu pelaamaan. On kokeiltu myös ilman kaasarin messinkikuristus levykettä, ilmaruuvia ja tyhjäkäynti ruuvia säädetty.
Skootteri on täysin vakio, joten luulisi että vakiosuuttimella pitäisi saada säätöihin. Osaako kukaan sanoa mikä voisi olla tässä pääsuutin vakiona ?
Ei kait akun puuttumisella pitäisi olla merkitystä käyntiin ?
Suutin on ainakin samalla koneella varustetussa 53.
Oma kyssä vielä kerran, kyseessä siis 07 SR:
Kellään mitään tietoa miksei mittaristoni toimi? Ongelmat alkoi kun akun -johto hyppi kiinni ja irti akussa. Sulakkeet paloi aluksi heti kiinni laitettua kunnes se yhtäkkiä lakkasi. Nyt sulakkeet akun vierestä on kunnossa, eihän muualla ole sulakkeita? Kuinka saisin selvitettyä onko vika mittaristossa vai johdoissa tms
Laitampa vielä uudelleen tän: missä vois olla vika tolle pätkimiselle? -käy tyhjäkäyntiä normisti -koitettu toisella cdi:llä -tulpanjohto uusittu ja hattu todettu toimivaksi -kokeiltu uusilla ngk ja denso tulpilla -alakertaremppa tehty justiisa -kaasaria koitettu säätää -vakioputkella tekee samaa -jännitteensäädin uusittu justiisa
Missä vois olla vika?!?!?!? Tossa videossa pätkimisen aikana siis kaasu kokoajan pohjassa! E: ja denson tulpalla tuntu pätkiminen alkavan aikasemmin :0
-vakioputkella tekee samaa onks toi tehari uus? jos on uus ja e-hyväksytty siel on semmonen prikka hitsattu alkuun, sen runkkaat ruuvarilla pois sieltä nii alkaa toimimaan. Omassa giannellin putkes oli aikanaan sama vika ja sattumalta hoksasin sen prikan. Btw, selvis se mun öljyn varotusvalovika, joku johto siellä taas vuotaa kun monttuun ajamalla valo välähtää ja takajarrua kun painaa niin valo palaa just niin kauan kun vaijeri on kireellä. Pitää huomenissa repii katteet pois ja duunaa joku teippiviritelmä.
6_pete_9
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme R 06, Ovetto ja speedfight 2(exät) ,EX Skyteam lemans club, Aprilia mx50 RACING
Laitampa vielä uudelleen tän: missä vois olla vika tolle pätkimiselle? -käy tyhjäkäyntiä normisti -koitettu toisella cdi:llä -tulpanjohto uusittu ja hattu todettu toimivaksi -kokeiltu uusilla ngk ja denso tulpilla -alakertaremppa tehty justiisa -kaasaria koitettu säätää -vakioputkella tekee samaa -jännitteensäädin uusittu justiisa
Missä vois olla vika?!?!?!? Tossa videossa pätkimisen aikana siis kaasu kokoajan pohjassa! E: ja denson tulpalla tuntu pätkiminen alkavan aikasemmin :0[/quote]
mikä suutin tällähetkellä? ja ootko poistanu kurin tosta putkesta? kuulostaa meinaa liian isolta pääsuuttimelta ja kannattaa putsata se kaasari myös!
Kertokaa nyt joku mikä tässä on Kylmänä käynnistyy ryypyn kanssa hyvin ja pysyy käynnissä. Kun ryyppy menee pois päältä, sammuu mopo siihen. Ilmaruuvia on käännelty joka asentoon ja kaikkea on kokeiltu. Lämpimänä ei siis käy minkäänlaista tyhjäkäyntiä . kerran jo luulin että sain kuntoon, mutta kone olikin kylmennyt, jolloin sen takia vain toimi. Alkaa suorastaan v****taa.