Tekniset ongelmat

ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut ramba__ » 5.5.2012 21:23

ramba__ kirjoitti:Mikäs voisi olla vikana kun yhtäkkiä ajossa katoaa alavääntö lähes olemattomiin ja ottaa kierroksia hitaasti, ei tarvi pitkää matkaa ajaa kun taas toimii.. Tuota tekee aika usein ja välillä pääsee viikon ilman tuota ongelmaa. :s Koneen lämpö ei taida vaikuttaa tuohon sillä joskus tekee tuota jo kylmälläkin koneella ja joskus ilmenee kesken ajon ylämäessä. Kiihdyttää mäkeen ja yhtäkkiä alkaa kierrokset laskemaan ja kun päästää kaasun pois ja uudelleen pohjaan niin booo.. Suoralle päästyä ottaa taas kierroksia mutta hitaasti ja hetken ajon jälkeen ongelma taas katoaa.

Huiputkin laskee tuolloin noin 10km/h :paha:
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
janbinladen
Liittynyt:
18.2.2011 0:29
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut janbinladen » 6.5.2012 11:29

Sori jos on pilkut ja pisteet väärissä paikoissa mut yritetään silti. Tietäiskö joku mistä skootterin (stalker -03) tuoreöljyvoitelun varotusvalo ottaa signaalin, öljypumpusta vai kohosta/anturista? Kun ilmeni tällänen ongelma että varoitusvalo alkoi vilkuttelemaan ikäänkuin olis öljy lopuillaan, täytin säiliön ja vilkkuu vieläkin. Nyt oon ajellu varmuuden vuoksi seosbensalla, onks siitä suurtakin haittaa jos tuorevoitelu kuitenkin toimii siinä sivussa eli saa tuplaöljyt. En jaksais uskoo anturivikaan kun vilkuttelee, olettaisin että jos anturi ois jumissa se joko näyttäis tyhjää tai täyttä eikä vilkkuis.
Ps. Se viime kesän mystinen vika mitä täällä joukolla ihmeteltiin oli starttilukon tappojohto joka oli kulunu puhki, löi välillä maihin ja sammutti mopon, prätkäpaja sen löysi ja makso paljon rahaa ;) Tulipa tehtyy koneremppa siinä sivussa.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Rajis- » 6.5.2012 15:20

Shape kirjoitti:Tsekkaa, että kaikki liittimet on hyvin kiinni ja että maadoitus pelaa.

Johot on katottu magneetolta asti ja ne on kunnossa, myöskään toisella puolalla ei toiminu.. Huomenna käyn vielä ostamassa uuden tulpanhatun ja johdon, kattoo jos rupeis toimimaan... Mistä muusta toi vois johtua? :s
E: käy siis nätisti tyhjäkäyntiä, mutta kun ottaa varveja tarpeeks, alkaa tollanen pätkiminen :|
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
makke321
Pyörä:
Yamaha Slider, Mbk Booster MHR 70cc EX, Mbk Booster 70cc
Liittynyt:
18.4.2011 12:59
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut makke321 » 6.5.2012 21:17

kaverilla on sillein ku laittaa boosterin käyntiin ni menee takaperin. mikä siin vois olla? luin jostain että magneeton vaihtolla vika korjaantuis? mistä mahtais saada boosteriin uutta magneettoa?
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Palezu » 6.5.2012 22:57

Jos sähköllä käynnistätte niin on varmaan startin johdot väärinpäin, en kyllä keksi miten muuten sen voisi saada käymään väärinpäin :D
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
--JogR--
Pyörä:
Yamaha jog-r
Liittynyt:
16.11.2011 21:19
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut --JogR-- » 7.5.2012 16:12

Voiko startin johdot muka laittaa väärin päin? :D ja tuo on kyllä jo kummallista,ikinä kuullu tollasesta :|
Jos nissan motorsport on nismo niin mikäs silloin on honda motorsport?
[juhis]
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
14.9.2004 9:32
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut [juhis] » 7.5.2012 17:22

[juhis] kirjoitti:Eilen tuli otettua esille reilu kolmen vuoden seisomisen jälkeen derbi gp1 -02.
Muistelin että jo seisontaan laittaessa oli pientä tyhjäkäynti ongelmaa.

Vaidoin uudet bensat ja kaasarin puhdistin. Hyvin lähti käymään, mutta tyhjäkäyntiä ei jaksa käydä lähes ollenkaan. Seuraavaksi tyhjäkäyntiruuvia väänsin kiinni, meni muutaman kierroksen kunnes oli kokonaan kiinni, eikä minkäänlaista vaikutusta tyhjäkäyntiin. Käyntiin laittaessa pitää kaasua vääntää jonkin verran, muuten ei käynnisty.

Sen verran kävin ajamassa, että muuten tuntuu toimivan hyvin ja kierroksia ottaa niinkuin pitääkin, mutta tuota tyhjäkäyntiä ei jaksa käydä. Tänä aamuna polkaisin käyntiin, kävi noin puoli minuuttia tyhjäkäyntiä mutta sitten sammui.

Kaasari tässä on dellorto phva 17,5 ja pääsuuttimena 60.

Viisaammat neuvokoot mistä lähteä vikaa etsimään ?


Nyt kokeiltu 53 pääsuutinta, mutta vetää laihalle, eikä tuota tyhjäkäyntiä tuollakaan saanu pelaamaan.
On kokeiltu myös ilman kaasarin messinkikuristus levykettä, ilmaruuvia ja tyhjäkäynti ruuvia säädetty.

Skootteri on täysin vakio, joten luulisi että vakiosuuttimella pitäisi saada säätöihin.
Osaako kukaan sanoa mikä voisi olla tässä pääsuutin vakiona ?

Ei kait akun puuttumisella pitäisi olla merkitystä käyntiin ?
Tuume
Pyörä:
Piaggio
Liittynyt:
14.3.2010 17:27
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Tuume » 7.5.2012 18:01

Suutin on ainakin samalla koneella varustetussa 53.

Oma kyssä vielä kerran, kyseessä siis 07 SR:

Kellään mitään tietoa miksei mittaristoni toimi? Ongelmat alkoi kun akun -johto hyppi kiinni ja irti akussa. Sulakkeet paloi aluksi heti kiinni laitettua kunnes se yhtäkkiä lakkasi. Nyt sulakkeet akun vierestä on kunnossa, eihän muualla ole sulakkeita? Kuinka saisin selvitettyä onko vika mittaristossa vai johdoissa tms
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Rajis- » 7.5.2012 20:22


Laitampa vielä uudelleen tän: missä vois olla vika tolle pätkimiselle?
-käy tyhjäkäyntiä normisti
-koitettu toisella cdi:llä
-tulpanjohto uusittu ja hattu todettu toimivaksi
-kokeiltu uusilla ngk ja denso tulpilla
-alakertaremppa tehty justiisa
-kaasaria koitettu säätää
-vakioputkella tekee samaa
-jännitteensäädin uusittu justiisa

Missä vois olla vika?!?!?!? Tossa videossa pätkimisen aikana siis kaasu kokoajan pohjassa!
E: ja denson tulpalla tuntu pätkiminen alkavan aikasemmin :0
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
janbinladen
Liittynyt:
18.2.2011 0:29
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut janbinladen » 8.5.2012 2:33

-vakioputkella tekee samaa
onks toi tehari uus? jos on uus ja e-hyväksytty siel on semmonen prikka hitsattu alkuun, sen runkkaat ruuvarilla pois sieltä nii alkaa toimimaan. Omassa giannellin putkes oli aikanaan sama vika ja sattumalta hoksasin sen prikan. Btw, selvis se mun öljyn varotusvalovika, joku johto siellä taas vuotaa kun monttuun ajamalla valo välähtää ja takajarrua kun painaa niin valo palaa just niin kauan kun vaijeri on kireellä. Pitää huomenissa repii katteet pois ja duunaa joku teippiviritelmä.
6_pete_9
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme R 06, Ovetto ja speedfight 2(exät) ,EX Skyteam lemans club, Aprilia mx50 RACING
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
27.8.2009 17:20
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut 6_pete_9 » 8.5.2012 19:31

Laitampa vielä uudelleen tän: missä vois olla vika tolle pätkimiselle?
-käy tyhjäkäyntiä normisti
-koitettu toisella cdi:llä
-tulpanjohto uusittu ja hattu todettu toimivaksi
-kokeiltu uusilla ngk ja denso tulpilla
-alakertaremppa tehty justiisa
-kaasaria koitettu säätää
-vakioputkella tekee samaa
-jännitteensäädin uusittu justiisa

Missä vois olla vika?!?!?!? Tossa videossa pätkimisen aikana siis kaasu kokoajan pohjassa!
E: ja denson tulpalla tuntu pätkiminen alkavan aikasemmin :0[/quote]

mikä suutin tällähetkellä? ja ootko poistanu kurin tosta putkesta? kuulostaa meinaa liian isolta pääsuuttimelta ja kannattaa putsata se kaasari myös!
if it matters MAX it!
MaNeero
Pyörä:
Yamaha jog vm.2008
Liittynyt:
9.10.2011 13:42
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut MaNeero » 8.5.2012 19:35

Kertokaa nyt joku mikä tässä on :paha: Kylmänä käynnistyy ryypyn kanssa hyvin ja pysyy käynnissä. Kun ryyppy menee pois päältä, sammuu mopo siihen. Ilmaruuvia on käännelty joka asentoon ja kaikkea on kokeiltu. Lämpimänä ei siis käy minkäänlaista tyhjäkäyntiä :( . kerran jo luulin että sain kuntoon, mutta kone olikin kylmennyt, jolloin sen takia vain toimi. Alkaa suorastaan v****taa.
V_T_E_C
Pyörä:
honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
Paikkakunta:
RAISIO
Liittynyt:
9.10.2011 20:59
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut V_T_E_C » 8.5.2012 19:47

liian pieni suutin
-ota ryypyn johto irti niin se on kokoajan päällä ja koita uudelleen
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Palezu » 8.5.2012 19:57

Luultavimmin tyhjäkäyntisuutin tukkeessa, putsaa kaasari..
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
MaNeero
Pyörä:
Yamaha jog vm.2008
Liittynyt:
9.10.2011 13:42
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut MaNeero » 8.5.2012 20:02

Kaasari on putsattu ja ilmanputsari putsattu. Ryypyn kanssa kyllä käynnistyy, mutta ryypyn kanssa ajaminen onkin sitten hankalampaa.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista