Keskustelua sylintereistä

Patemies
Pyörä:
70cc speedfight2, ihan ite nikkaroin
Liittynyt:
27.10.2014 23:47
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Patemies » 16.9.2015 16:24

Onkos kellään tietoa/kokemusta top performances trophy 70cc sylinteristä? muista tpr osistahan löytyy tietoa tietopankista mutta kaikki koskevat am6 mopoja :roll: . Pytty ois menossa speedfight 2 ja jossakin mainittii että siinä ois hyvät yläväännöt mutta enempää en oo saanu selville. :)
Jos pelkää epäonnistumista ja ei yritä, ei voi myöskään onnistua.
evo7
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.11.2003 12:40
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut evo7 » 30.9.2015 17:41

Tietoa mistä löytyisi suomesta top performances Trophy sarjaan 47mm männän renkaita. Scooter-center ainakin saksassa myy.. ?
Myytävänä paljon led-nauhaa punaista, sinistä ja vihreää. Kysy lisää!
Ärräksä
Liittynyt:
24.1.2005 12:40
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Ärräksä » 13.3.2016 1:57

Tullut tässä pohdittua, että iskisi tuohon Apriliaan SR50R (kaasari) 70cc pytyn.

Mikähän tuollaiselle piaggion nestekoneelle olisi mahdollisimman alavääntöinen/muutenkin enemmän kiihtyvyyttä kuin huippunopeutta arvostavalle hyvä valinta?

Tarkoitus pitää tuoreöljyvoitelu ja vakio, 17,5mm kaasari sekä mieluiten jo varastosta löytyvä LeoVince ZXR.

Kyllähän se koneelta pitäis melkein se 10hp mielellään löytyä... mahdotontako?
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 13.3.2016 21:06

kuulostaa kyllä aika taikurin tempulta pitää tuorevoitelu ja vielä vakio kaasariki 70cc setin kanssa... :roll:
Ärräksä
Liittynyt:
24.1.2005 12:40
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Ärräksä » 13.3.2016 21:28

Täysin mahdollista. Kyllä 17,5 mm kaasari ihan perus 70cc sporttipytylle riittää, vaikkei sillä kaikkia tehoja irti saisikaan. Sitä ei tässä nyt edes haeta. Ja kyllä se tuoreöljyvoitelu toimii aivan hyvin näissä seteissä. Eipä ollut am6:sellakaan itselläni aikoinaan mitään ongelmia tehari+21mm kaasari + 75cc setillä.
Roxinajaja
Liittynyt:
23.3.2016 2:18
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Roxinajaja » 23.3.2016 19:16

Moro elikkäs kyselisin että haittaako jos sylinteristä on katkennut yksi helma? Kyseessä siis s6 streetrace.
NIKO_SAL
Pyörä:
Aprilia sx 50
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
26.3.2014 21:58
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut NIKO_SAL » 20.5.2016 10:32

Moro! Mulla meni metrakitin pytystä toinen putken kiinnikkeen kierre, eikä tohon oikeen saa enää uutta kierrettä väsättyä, kun on niin vähän tilaa. Olisko kellään ideaa millä laittas putken kiinni? Joku "pinnapultti" vois toimia mutta saiskohan sen kiinni hitsaamatta. Putki on tällä hetkellä klemmarilla kii rungossa muttei toi kauheen kauaa pysy ja tuppaa vuotamaan :lol:
Paaatu
Liittynyt:
27.7.2015 0:13
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Paaatu » 5.6.2016 0:14

Hei! Sanokaapa tietäjät onko peugeotin vaaka 50cc barikit valurauta sylinterissä nicasil pinnoite. Tuli hätäiseen tilattua proxin mäntä jossa lukeekin että vain nicasil pinnoitettuun sylinteriin! Ja jos ei ole niin minkä takia mäntä sopii vain nicasil pinnoitettuun?
kapakkapetteri
Liittynyt:
19.10.2015 21:44
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut kapakkapetteri » 30.7.2016 13:28

mitä eroa on alumiini ja valu sylkis? Ku oisin hommaamassa tpr 80cc alumiini sykkää mutta tarviiko siinä peuhata sen ala tiivisteen kanssa ja kattoo se männän ja kannen se väli ero mik' on vissii 0.6mm? vai tartteeko muuta ku lyö kiinni ja ajeloo vaa?
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 30.7.2016 17:24

Noista tiiviste hommista en tiiä, kunhan ei mäntä kanteen ota nii vetoja :lol:

Mutta siis valurauta pytyt pystyy hoonaamaan ja poraamaan, eivät ole kovin tehokkaita eikä kierrosherkkiä kitkan takia.
Alumiini pytyissä on "Nicasil" pinnoite. (joka ei kulu?) mutta jos pinnotteeseen tulee naarmua se yleensä murentaa koko pinnotteen.. Alumiiniset kiertää paremmin ja niistä saa sitä tehoa revittyä. Pienen kitkan takia. Alumiini pytyt on se juttu 8)
Metusalem09
Liittynyt:
9.1.2017 22:41
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Metusalem09 » 11.1.2017 4:45

Tämäpä on hieman kuollut tämä ketju, mutta yritetään, kun ajattelin tässä, että nakkaisin kiinni tuollaisen 70cc pytyn, ja enkä sitten paljon muuta tekisikään sille.
Skoba siis Kymco Super 8 2-tahti.
Houkuttaisi tuo hinta, nehän on todella edullisia.
Tietty ottaisi kurin pois varista, ja suurentaisi suutinta, ja ehkä pillikurit pois.

Onko kokemusta kellään tällaisesta yhdistelmä, ja jos on, niin millä suuttimella on alkanut toimimaan.

Olisi vaan hyvin edullinen tapa saada se lähtemään paremmin, huippuja en siis kaipaa, riittää 60kmh.

Meneisikö vielä tällä yhdiselmällä alle viisi litraa sadalla, jos nätisti huristelisi.
Jakkinakki
Pyörä:
Monta rikkinäistä
Paikkakunta:
Satakunta
Liittynyt:
28.10.2015 0:18
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Jakkinakki » 4.2.2017 4:04

Onko kellään kokemusta tästä? Vaikuttaa aika halvalta. Onko viilattavaa? Milleen tuo tehoja1. vakiona 2. viilattuna, nostaako kulutuksen taivaisiin, milleen kestää 1. jokapäiväisessä ajossa 2. temppuillessä/agressiivinen ajotyyli ja millanen setuppi tän kaveriks on jees?
http://www.wandamotor.fi/generic-keeway ... 24517.html
Tehdään eka ja korjataan virheet myöhemmin...

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista