4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Alluu-
Pyörä:
Suzuki PV -97
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
10.4.2010 14:31
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluu- » 21.11.2013 18:35

Mikähän voisi olla kytkentä ihan tuossa perus fudessa, jossa 10" 669 hihnalla? Koitin kummallakin tavalla, sekä kolmannella cdiboksilla, ei tulosta.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 21.11.2013 18:41

radon- kirjoitti:Kiinanpaskoissahan on samanlaiset CDI:t kaikissa sisuskaluiltaan, pinnien järjestys eroaa lähestulkoon aina kun hypätään merkistä toiseen...

Sikäli on sisuskaluillakin eroa, että on AC ja DC virroille bokseja. Eivät tietenkään toimi suoraan ristiin, mutta ovat nekin muutettavissa joskin muutostyö on vähän suurempi kuin vain johtojen vaihto cdi boksissa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
V_T_E_C
Pyörä:
honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
Paikkakunta:
RAISIO
Liittynyt:
9.10.2011 20:59
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut V_T_E_C » 21.11.2013 18:59

Onko tollaiseen kinuskin 4t moottoriin paha vaihtaa nokkaketju? Täytyykö jotain muuta vaihtaa samalla? Ajettu +20tkm ;)
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 21.11.2013 19:03

Riippuu miten pahan määrittää, lohkot täytyy ottaa auki. En itte lähtis siihen touhuun jos ei jotain vikaa löydy, sanokoon huolto-ohjelma mitä vaan.
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 21.11.2013 19:10

Ei mahda kiinanskootterissa huolto-ohjelmaa olla noin pitkälle, suunniteltu kestämään sen 5000km ja sen jälkeen ostetaan uusi :D
Mitäpä sitä vaihtamaan jos vanha on ehjä, uusii sitten yläkerran samalla jos sattuu katkeamaan se ketju. Onhan tuo itselläkin 15tkm ajettu kone kiinni ja hyvin pelaa. "Korjataan hajoamisen jälkeen" -periaatetta kannattaa noudattaa kiinalaisten kanssa, turhaa hifistelyä syytä välttää.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
V_T_E_C
Pyörä:
honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
Paikkakunta:
RAISIO
Liittynyt:
9.10.2011 20:59
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut V_T_E_C » 21.11.2013 19:12

Siks pitäis vaihtaa kun on venynyt niin paljon ettei kiristin kiristä enempää(pitää aika ilkeää ääntä kun on niin löysällä) :D
Voisikohan kiristimen päähän hitsata lisää tavaraa? Ei tarttis sitten ketjuu vaihtaa 8)
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 21.11.2013 19:32

V_T_E_C kirjoitti:Voisikohan kiristimen päähän hitsata lisää tavaraa? Ei tarttis sitten ketjuu vaihtaa 8)

Voi tietysti, mutta ei se ketjua paranna yhtään. Sikäli homma on siis asperiini. (Asperiini on elektroniika-alan termi kun hoidetaan oiretta ei korjata varsinaista ongelmaa). Jos ketju on niin loppu että säätövara loppuu kesken niin koneella on luultavasti rullattu jo sen verran että kannattaisi ehkä harkita vähän perusteellisempaakin koneremppaa ja samalla sen ketjunkin vaihtaa kun ei ole järin hintavakaan.

Oma kysymyksensä on sitten kannattaako näihin kovin perusteellista koneremppaa tehdä. Omalla on ajettu nyt hivenen yli 20tkm ja kun ostin sen romun silloin 2005 tarjoushintaan 499€, päätin että jos se kestää nipussa 10tkm niin se on maksanut itsensä takas. Remontteja on tehty ja osaa laitettu, mutta sen verran on halvalla silti päässyt että tavoite on ylitetty kirkkaasti. Epäluotettava hidas paska se silti on :)
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
V_T_E_C
Pyörä:
honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
Paikkakunta:
RAISIO
Liittynyt:
9.10.2011 20:59
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut V_T_E_C » 21.11.2013 19:42

Yläkerta on vaihdettu 3-4tkm sitten(pytty, mäntä, kans,i nokka) ;) Saisikohan ketjun vaihdettua silleen, että liittäisi vanhan ja uuden toisiinsa ja pyörittää konetta sen verran että uusi ketju on paikalla? :lol:
Tai sitten ajaa ketjun poikki ja vaihtaa koneen :lol: Tallissa pyörii toinen kone mikä ei ole käynyt 3-4vuoteen(ajettu 2tkm) :lol:
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 21.11.2013 19:43

Ei saa ketjua vaihdettua luotettavasti noin ja olisi hankala niitata se paikallaan taas kasaankin kun ketjulukkoahan ei tietysti ole. Eli ainut keino on vaan se koneen purku jotta saa kampuran pois.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
V_T_E_C
Pyörä:
honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
Paikkakunta:
RAISIO
Liittynyt:
9.10.2011 20:59
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut V_T_E_C » 21.11.2013 19:46

Ok. kiristimen päähän vedetään joku klimppi niin hiljenee ketjun ääni ja ajetaan ketju poikki ;) sitten vaihdetaan kone ;)
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
R20+
Liittynyt:
11.3.2012 20:24
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut R20+ » 23.11.2013 13:52

Vaihdoin juuri uudet jarrukengät taakse ja nyt jarruttaessa kuuluu kovaa vinkunaa. Onko normaalia? Pitääkö vain jarrutella että kengät kuluisi vähän ja vähentyisi vinkuminen?
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 23.11.2013 13:57

Hio jarrurummusta kiilto poies.
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 23.11.2013 14:02

Onkos 125 ja 150cc koneiden kansissa pakoputken kiinnityspultit samassa kohdassa ja kulmassa kuin 50cc? Noita 125/150 putkia sais melko halvalla ulkomailta...
R20+
Liittynyt:
11.3.2012 20:24
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut R20+ » 23.11.2013 14:40

Nyt se vinkuna väheni kun vähän jarrua päälle ja pientä kaasua.
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 23.11.2013 18:22

Ei auta mitään. Itsellä kolmas kiinanskootteri menossa, parilla kaverilla myös, ja sama vika kaikissa. Tottuuhan siihen vinkumiseen, mutta enpä ole vaan keksinyt keinoa jolla sen voisi ehkäistä. Uudet jarrukengät ehkä lieventäisi asiaa? :D
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista