Alluu-
- Pyörä:
- Suzuki PV -97
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 10.4.2010 14:31
Mikähän voisi olla kytkentä ihan tuossa perus fudessa, jossa 10" 669 hihnalla? Koitin kummallakin tavalla, sekä kolmannella cdiboksilla, ei tulosta.
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
radon- kirjoitti:Kiinanpaskoissahan on samanlaiset CDI:t kaikissa sisuskaluiltaan, pinnien järjestys eroaa lähestulkoon aina kun hypätään merkistä toiseen...
Sikäli on sisuskaluillakin eroa, että on AC ja DC virroille bokseja. Eivät tietenkään toimi suoraan ristiin, mutta ovat nekin muutettavissa joskin muutostyö on vähän suurempi kuin vain johtojen vaihto cdi boksissa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
V_T_E_C
- Pyörä:
- honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
- Paikkakunta:
- RAISIO
- Liittynyt:
- 9.10.2011 20:59
Onko tollaiseen kinuskin 4t moottoriin paha vaihtaa nokkaketju? Täytyykö jotain muuta vaihtaa samalla? Ajettu +20tkm
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Riippuu miten pahan määrittää, lohkot täytyy ottaa auki. En itte lähtis siihen touhuun jos ei jotain vikaa löydy, sanokoon huolto-ohjelma mitä vaan.
radon-
- Pyörä:
- 110cc Monkey
- Paikkakunta:
- Kajaani
- Liittynyt:
- 23.7.2010 19:47
Ei mahda kiinanskootterissa huolto-ohjelmaa olla noin pitkälle, suunniteltu kestämään sen 5000km ja sen jälkeen ostetaan uusi
Mitäpä sitä vaihtamaan jos vanha on ehjä, uusii sitten yläkerran samalla jos sattuu katkeamaan se ketju. Onhan tuo itselläkin 15tkm ajettu kone kiinni ja hyvin pelaa. "Korjataan hajoamisen jälkeen" -periaatetta kannattaa noudattaa kiinalaisten kanssa, turhaa hifistelyä syytä välttää.
V_T_E_C
- Pyörä:
- honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
- Paikkakunta:
- RAISIO
- Liittynyt:
- 9.10.2011 20:59
Siks pitäis vaihtaa kun on venynyt niin paljon ettei kiristin kiristä enempää(pitää aika ilkeää ääntä kun on niin löysällä)
Voisikohan kiristimen päähän hitsata lisää tavaraa? Ei tarttis sitten ketjuu vaihtaa
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
V_T_E_C kirjoitti:Voisikohan kiristimen päähän hitsata lisää tavaraa? Ei tarttis sitten ketjuu vaihtaa
Voi tietysti, mutta ei se ketjua paranna yhtään. Sikäli homma on siis asperiini. (
Asperiini on elektroniika-alan termi kun hoidetaan oiretta ei korjata varsinaista ongelmaa). Jos ketju on niin loppu että säätövara loppuu kesken niin koneella on luultavasti rullattu jo sen verran että kannattaisi ehkä harkita vähän perusteellisempaakin koneremppaa ja samalla sen ketjunkin vaihtaa kun ei ole järin hintavakaan.
Oma kysymyksensä on sitten kannattaako näihin kovin perusteellista koneremppaa tehdä. Omalla on ajettu nyt hivenen yli 20tkm ja kun ostin sen romun silloin 2005 tarjoushintaan 499€, päätin että jos se kestää nipussa 10tkm niin se on maksanut itsensä takas. Remontteja on tehty ja osaa laitettu, mutta sen verran on halvalla silti päässyt että tavoite on ylitetty kirkkaasti. Epäluotettava hidas paska se silti on
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
V_T_E_C
- Pyörä:
- honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
- Paikkakunta:
- RAISIO
- Liittynyt:
- 9.10.2011 20:59
Yläkerta on vaihdettu 3-4tkm sitten(pytty, mäntä, kans,i nokka)
Saisikohan ketjun vaihdettua silleen, että liittäisi vanhan ja uuden toisiinsa ja pyörittää konetta sen verran että uusi ketju on paikalla?
Tai sitten ajaa ketjun poikki ja vaihtaa koneen
Tallissa pyörii toinen kone mikä ei ole käynyt 3-4vuoteen(ajettu 2tkm)
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Ei saa ketjua vaihdettua luotettavasti noin ja olisi hankala niitata se paikallaan taas kasaankin kun ketjulukkoahan ei tietysti ole. Eli ainut keino on vaan se koneen purku jotta saa kampuran pois.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
V_T_E_C
- Pyörä:
- honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
- Paikkakunta:
- RAISIO
- Liittynyt:
- 9.10.2011 20:59
Ok. kiristimen päähän vedetään joku klimppi niin hiljenee ketjun ääni ja ajetaan ketju poikki
sitten vaihdetaan kone
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
R20+
- Liittynyt:
- 11.3.2012 20:24
Vaihdoin juuri uudet jarrukengät taakse ja nyt jarruttaessa kuuluu kovaa vinkunaa. Onko normaalia? Pitääkö vain jarrutella että kengät kuluisi vähän ja vähentyisi vinkuminen?
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Hio jarrurummusta kiilto poies.
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Onkos 125 ja 150cc koneiden kansissa pakoputken kiinnityspultit samassa kohdassa ja kulmassa kuin 50cc? Noita 125/150 putkia sais melko halvalla ulkomailta...
R20+
- Liittynyt:
- 11.3.2012 20:24
Nyt se vinkuna väheni kun vähän jarrua päälle ja pientä kaasua.
radon-
- Pyörä:
- 110cc Monkey
- Paikkakunta:
- Kajaani
- Liittynyt:
- 23.7.2010 19:47
Ei auta mitään. Itsellä kolmas kiinanskootteri menossa, parilla kaverilla myös, ja sama vika kaikissa. Tottuuhan siihen vinkumiseen, mutta enpä ole vaan keksinyt keinoa jolla sen voisi ehkäistä. Uudet jarrukengät ehkä lieventäisi asiaa?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista