Keskustelua ilmanputsareista

petéé
Pyörä:
Honda FMX650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
13.3.2007 16:23

ViestiKirjoittanut petéé » 9.12.2007 19:04

Onkos kaikissa noissa vaahtis putsareissa toi et joutuu vaihtaa suutinta isommaks ja bensankulutuss kasvaa? (ja haluan tosiaan TNT laatu tuotteita ;))
malaco
Pyörä:
Yamaha YZ125
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
28.4.2007 16:42

ViestiKirjoittanut malaco » 9.12.2007 19:11

löylykauha kirjoitti:Onkos kaikissa noissa vaahtis putsareissa toi et joutuu vaihtaa suutinta isommaks ja bensankulutuss kasvaa? (ja haluan tosiaan TNT laatu tuotteita ;))

Onhan noissa kaikissa sama koska ilma virtaa vapaasti joten kone saa sitä paljon enemmän kun vakioputsarilla. Jotta seos ei olis liian laiha, joutuu suutinta isontaan.
jeffe
Liittynyt:
20.9.2005 18:52

ViestiKirjoittanut jeffe » 6.1.2008 4:01

Mikäs olis paras mahdollinen ilmanputsari 19mm arrecheen?
Commando
Pyörä:
Kymco zx -02
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
31.12.2007 3:38

ViestiKirjoittanut Commando » 6.1.2008 13:00

Elikkäs en jaksanut lukea koko aluetta läpi joten kysyisin että onko nuo helixin putsarit hyviä? ite ainakin vaihdoin vasta ja n.5 nroa isomman suuttimen. moponi on "lähes" vakio. Säädöissä on ollut koviakin vaikeuksia mm.tyhjäkäynnissä, eli ovatko hyviä vai paskoja? :S
petéé
Pyörä:
Honda FMX650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
13.3.2007 16:23

ViestiKirjoittanut petéé » 14.1.2008 18:51

Mites nyt ku tollanen tnt:n ilmanputsari tuli, ni siel sisäl oli semmonen pieni kumiletkunpätkä mis oli kierteet. Mikäs se on? varmaan joku millä saa pienennettyy sitä reikää vai?

Ja sitte olikos se jotenki silleen et ilmanputsari pitää kastaa johonki ennen asennusta? vai muistanko ihan väärin :D
_nikko Eläkeläinen
Pyörä:
Myyty
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
5.7.2006 18:18

ViestiKirjoittanut _nikko » 14.1.2008 19:42

löylykauha kirjoitti:Mites nyt ku tollanen tnt:n ilmanputsari tuli, ni siel sisäl oli semmonen pieni kumiletkunpätkä mis oli kierteet. Mikäs se on? varmaan joku millä saa pienennettyy sitä reikää vai?

Suunnilleen niin. Sen avulla ilmanputsarin saa kiinni vaikka dellun PHBG:hen, jossa 32mm kiinnitys, kun taas ilman sitä kumihärpäkettä sen saa kiinni 35mm kiinnityksellä olevaan kaasariin.

löylykauha kirjoitti:Ja sitte olikos se jotenki silleen et ilmanputsari pitää kastaa johonki ennen asennusta? vai muistanko ihan väärin :D
Se vaahtomuovi kannattaa kastaa vaikka 2-tahti öljyssä ja puristaa liiat öljyt sitten pois siitä. Tietysti ilmanputrasiöljy olisi varmaankin parasta, mutta turhaa tärkeilyä mun mielestä.
}oni
Liittynyt:
15.1.2008 16:29

ViestiKirjoittanut }oni » 16.1.2008 15:47

Mikäs ois hyvä ilmanputsari Speedfightiin teharin ja 17,5mm Arrechen kanssa vai pitäiskö pysytellä vakiossa?
tomì
Pyörä:
ei ole
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
21.5.2006 12:06

ViestiKirjoittanut tomì » 16.1.2008 16:55

}oni kirjoitti:Mikäs ois hyvä ilmanputsari Speedfightiin teharin ja 17,5mm Arrechen kanssa vai pitäiskö pysytellä vakiossa?


Vakio on hyvä.
Donppa
Pyörä:
Rieju SMX125, Aprilia SR50, Tunturi Sport, Ögland
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
28.6.2006 1:46

ViestiKirjoittanut Donppa » 16.1.2008 21:01

malaco kirjoitti:
löylykauha kirjoitti:Onkos kaikissa noissa vaahtis putsareissa toi et joutuu vaihtaa suutinta isommaks ja bensankulutuss kasvaa? (ja haluan tosiaan TNT laatu tuotteita ;))

Onhan noissa kaikissa sama koska ilma virtaa vapaasti joten kone saa sitä paljon enemmän kun vakioputsarilla. Jotta seos ei olis liian laiha, joutuu suutinta isontaan.


Ohhoh.
Eikös nyt ole näin, että jos alunperin ilman ja bensan seos on X:Y, ja vaihdetaan vapaammin virtaava ilmanpuhdistin, saa moottori enemmän ilmaa. (Esim Z:Y)
Sitten jos (olettettavasti onkin) seos on liian laiha, niin vaihdetaan isompaa suutinta, jotta polttoainetta menee enemmän sen ilman kanssa, tavoitteena alkuperäinen X:Y seos, mutta sitä seosta menisi yhteensä enemmän.

Tietenkin jos nyt pitää sitä kaasukahvaa täyskaasulla, kyllähän siinä kuluu enemmän polttoainetta kun kerran sitä seosta menee enemmän sinne sylinteriin
Samahan on isomman kaasarin kanssa... Jos ostat 16mm tilalle 20mm ja ajat edelleen kokoajan täydellä kaasulla, tietenkin sitä polttoainetta kuluu enemmän. Tarkoitushan on saada mahdollisimman paljon sitä tavaraa sinne sylinteriin.

Jos teho kasvaa, niin silloinhan samaan nopeuteen tarvitaan pienempi määrä seosta (Kaasukahva ei ole on/off.. ainakaan minulla). Jos teho ei kasva, niin koko toimenpide oli turha. Ellei nyt imuääniä ja ulkonäköä halua...
ankka v2
Pyörä:
tunturi break,mbk nitro
Liittynyt:
11.1.2008 21:10

ViestiKirjoittanut ankka v2 » 21.1.2008 0:59

mikä olis paras power filtter keeway factii jossa on multivari ja gianellitehari? vai onks noi nyt nii mitää eroa?
MazuMas
Liittynyt:
22.9.2005 16:41
Imuäänet?

ViestiKirjoittanut MazuMas » 23.1.2008 12:13

Semmoista kysyisin, kuin että tuleeko CPI Popcornin imuäänistä ylettömän kovat, jos laittaa Pipercross-filtterin? Alkavatko poliisit kiinnittää huomiota?

Yritin yhdesti vääntää paikalleen Red Filteriä, mutta se oli sinne katteiden alle liian suurikokoinen. Sillä oli ainakin valtavat imuäänet, mutta seos oli silloin kyllä liian ohuella, joka kait aiheuttaa imuäänten voimistumista entisestään. (Koska moottori booaa niin luisti on suhteessa kierroksiin enemmän auki.)
OSTETAAN 6 V JÄNNITEREGU (TASAAJA)!!
Soliferia - ehkä maailman paras Solifer -sivusto: Liity, ILMAISEKSI.
http://soliferia.parasiitti.org/
luupaa55
Paikkakunta:
Juuka
Liittynyt:
30.1.2006 22:00

ViestiKirjoittanut luupaa55 » 6.2.2008 16:48

Tekeekö tuolla "mikki" ilmanputsarilla mitään? ja mitenkä paljon isomman suuttimen se vaatii jos vaihtaa sen vakion tilalle?
Näyttää siltä ettei hyvältä näytä..
Snuuk
Pyörä:
Honda manki, sutsuki peevee, tunturi tiger, s1, lätkäpullo ja jamaha airox
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
7.4.2006 17:14
Re: Imuäänet?

ViestiKirjoittanut Snuuk » 8.2.2008 19:13

Masku-Mas kirjoitti:Semmoista kysyisin, kuin että tuleeko CPI Popcornin imuäänistä ylettömän kovat, jos laittaa Pipercross-filtterin? Alkavatko poliisit kiinnittää huomiota?

Yritin yhdesti vääntää paikalleen Red Filteriä, mutta se oli sinne katteiden alle liian suurikokoinen. Sillä oli ainakin valtavat imuäänet, mutta seos oli silloin kyllä liian ohuella, joka kait aiheuttaa imuäänten voimistumista entisestään. (Koska moottori booaa niin luisti on suhteessa kierroksiin enemmän auki.)


Tulee kovat piperillä.
tjl-ttg
Paikkakunta:
TTG<333
Liittynyt:
11.9.2006 16:55
Re: Imuäänet?

ViestiKirjoittanut tjl-ttg » 22.2.2008 17:18

Snuuk kirjoitti:
Masku-Mas kirjoitti:Semmoista kysyisin, kuin että tuleeko CPI Popcornin imuäänistä ylettömän kovat, jos laittaa Pipercross-filtterin? Alkavatko poliisit kiinnittää huomiota?

Yritin yhdesti vääntää paikalleen Red Filteriä, mutta se oli sinne katteiden alle liian suurikokoinen. Sillä oli ainakin valtavat imuäänet, mutta seos oli silloin kyllä liian ohuella, joka kait aiheuttaa imuäänten voimistumista entisestään. (Koska moottori booaa niin luisti on suhteessa kierroksiin enemmän auki.)


Tulee kovat piperillä.



ei piperillä mitkää järettömän kovat tuu... siin on aika pehmeet imu äänet
joni'
Liittynyt:
3.10.2006 20:20

ViestiKirjoittanut joni' » 22.2.2008 18:18

tjl-ttg kirjoitti:
Snuuk kirjoitti:
Masku-Mas kirjoitti:Semmoista kysyisin, kuin että tuleeko CPI Popcornin imuäänistä ylettömän kovat, jos laittaa Pipercross-filtterin? Alkavatko poliisit kiinnittää huomiota?

Yritin yhdesti vääntää paikalleen Red Filteriä, mutta se oli sinne katteiden alle liian suurikokoinen. Sillä oli ainakin valtavat imuäänet, mutta seos oli silloin kyllä liian ohuella, joka kait aiheuttaa imuäänten voimistumista entisestään. (Koska moottori booaa niin luisti on suhteessa kierroksiin enemmän auki.)


Tulee kovat piperillä.



ei piperillä mitkää järettömän kovat tuu... siin on aika pehmeet imu äänet
No kylläpähän ne sen verran isot on, että niihin kiinnittää huomioo kuka vaan.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista