Keskustelua kaasuttimista #3

temeee.
Pyörä:
KTM Exc 300
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.3.2010 10:17
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut temeee. » 8.5.2012 21:48

Ei gurtnerissa ainakaan minusta ollu muita suuttimia ku pääsuutin ;)
MaNeero
Pyörä:
Yamaha jog vm.2008
Liittynyt:
9.10.2011 13:42
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut MaNeero » 8.5.2012 22:33

aaa.. tyhmä minä. Antaako isompi kaasari muuten huippuja lisää jos nyt on 12 mm gurtner ja stage 6 pro replica putki? Vääntöä ja kiihtyvyyttä varmaankin antaa, mutta antaako huippuja. 17.5 mm meinaan joskus hommata.
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Zoneri » 8.5.2012 22:47

Eipä pahemmin tuo huippuja.
Suosittelen pysymään ihan vakiokaasareissa teharivireillä. Tässä meikän zonerissa löytyy 16mm mikuni ja alle 5.5/100km ei meinaa päästä. :D Vääntöähän tuo tuo jonkin verran. Tietenkin tuokin riippuu kaasukädestä, mutta noi arvot on perus 55km/h ajoa. ;)
Paska mikä paska.
[juhis]
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
14.9.2004 9:32
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut [juhis] » 9.5.2012 14:03

Miten dellorto phva 17,5 kaasarissa toimii sähköryyppy ? Pitäisikö ryypyn olla päällä kun johtoja ei ole kytketty ? Voiko tuota ryypyn toimintaa testata mitenkään ?

Tällä hetkellä ryyppy irroitettu kaasarista, mutta en saanut siitä irroitettua kun päällä olevan muovikuoren. Saako tuota purettua enempää osiin puhdistusta varten ?
JaQQeri
Pyörä:
Aprilia SR '10 (ex), Gilera Runner SP '08
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
30.7.2010 14:54
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut JaQQeri » 9.5.2012 21:07

Alkaa pikkuhiljaa hermot mennä ton kaasarin kanssa. Pari kuukautta sitte laitoin kiinni hukkaputkettoman alkukäyrän (Aprilia SR '10) ja nyt EILEN rupes kaasari takkuumaan, ei ilmeisesti saa tarpeeks pensaa? Tyhjäkäynnillä ei pysy käynnissä kovin kauaa ja jos äkkiä antaa kaasua = boooo ja sammuu eikä sen jälkeen kovin helposti käyntiin lähe. Välillä tuntuu siltä, että kaasupohjassa ei vauhissakaan nosta enää kierroksia niin ylös kun pitäis = kiihtyy huonommin. Vaihoin alkuperäsen 53 suuttimen tilalle 60, ajossa toimii nyt vähän paremmin, mutta tyhjäkäyntiongelmat jatkuu. Mikä halavattu tässä mättää? Pitäskö laittaa vielä isompaa suutinta vai mitä pirua.

E:
Seosruuviaki on kokeiltu pyörittää vaikka mihin asentoon = en huomaa minkäänlaista eroa.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 9.5.2012 23:03

Putsaa se kaasari.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
JaQQeri
Pyörä:
Aprilia SR '10 (ex), Gilera Runner SP '08
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
30.7.2010 14:54
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut JaQQeri » 10.5.2012 19:51

Nyt 20km ajon jälkeen huomasin että kohokammion reuna ihan märkä = pyyhkäsin sormella ja tuoretta pensaahan sieltä tihkuu, hitaasti mutta varmasti. Liekkö tämä onkelman aiheuttaja?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 10.5.2012 19:54

Epäilen hyvin vahvasti ettei vaikuta. Mutat vaiha uus kohokammion tiiviste/kato että vanha on hyvin ja kunnossa ja putsaa se kaasari samalla.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
JaQQeri
Pyörä:
Aprilia SR '10 (ex), Gilera Runner SP '08
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
30.7.2010 14:54
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut JaQQeri » 10.5.2012 19:57

Vanha tiiviste on (vähän) karhea siitä kohtaa mistä se sitä pensaa vuotaa. Mut täytyy katella kuhan jaksaa
rasssee
Liittynyt:
9.4.2011 15:31
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut rasssee » 10.5.2012 20:51

Mikä vois kaasarissa olla vikana ku vuotaa löpöä? Kohokannen tiiviste uusia? Mulla ei olllu putsaria kiinni eikä sitä pikkuletkua mikä lähtee kohokammion pohjalta, voivatko nämä vaikuttaa siihe? Läpät vaihoin vehkeesee nii en tajua mistä se läpi sylkee? :|
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Zoneri » 10.5.2012 21:05

Neulaventtiili vuotaa. Vaihda se
Paska mikä paska.
rasssee
Liittynyt:
9.4.2011 15:31
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut rasssee » 10.5.2012 21:34

Missä semmonen on :D
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut jkoljo » 11.5.2012 10:35

Kaasuttimen kohokammiossa, kiinni kohossa + kaasarin rungossa.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
JaQQeri
Pyörä:
Aprilia SR '10 (ex), Gilera Runner SP '08
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
30.7.2010 14:54
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut JaQQeri » 11.5.2012 11:15

JaQQeri kirjoitti:Alkaa pikkuhiljaa hermot mennä ton kaasarin kanssa. Pari kuukautta sitte laitoin kiinni hukkaputkettoman alkukäyrän (Aprilia SR '10) ja nyt EILEN rupes kaasari takkuumaan, ei ilmeisesti saa tarpeeks pensaa? Tyhjäkäynnillä ei pysy käynnissä kovin kauaa ja jos äkkiä antaa kaasua = boooo ja sammuu eikä sen jälkeen kovin helposti käyntiin lähe. Välillä tuntuu siltä, että kaasupohjassa ei vauhissakaan nosta enää kierroksia niin ylös kun pitäis = kiihtyy huonommin. Vaihoin alkuperäsen 53 suuttimen tilalle 60, ajossa toimii nyt vähän paremmin, mutta tyhjäkäyntiongelmat jatkuu. Mikä halavattu tässä mättää? Pitäskö laittaa vielä isompaa suutinta vai mitä pirua.

E:
Seosruuviaki on kokeiltu pyörittää vaikka mihin asentoon = en huomaa minkäänlaista eroa.

^ Tyhjäkäyntisuutin oli tukossa + kaasari putsattu = nyt toimii.
zolle
Pyörä:
KTM exc 125 -07
Liittynyt:
6.5.2012 23:49
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut zolle » 13.5.2012 22:35

mikä voi olla ku trekkeri ei tykkää toimii lämpimäl koneel, kylmäl kiihtyy oikee mukavasti mut sitä kestää sen 2 ekaa mutkaa:/. Tosiaan suutin on 62 viriä on prikka pois ja tehari ja VAKIO ilmanputsarin imu-aukos pitää pitää sukkahousun palast et toimii kunnol :eek: , ilman sitä sammuu jos vääntää kaasun nopeesti loppuun. Mutta jos laittaa ryypyn päälle niin ei toimi yhtä hyvin sukkahousun palasella tai ilman. Suutinta isompaan vai pienempään. Kyllä kuitenkin toimii mutta varmasti saisi lähtemään paremmin ja huippuja paljon lisää jos ois oikeest saadöt. :s

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista