Tekniset ongelmat

ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut ramba__ » 2.9.2012 22:32

rambox kirjoitti:
Nyt olisi ongelmaa speedfight 2 kanssa. Ennen tätä vaihdettiin stefat,laakerit ja tiivisteet. Nyt kone on taas kiinni. Ongelmana on se, että mopoa käynnistäessä se saavuttaa paljon aika vaaleaa savua ja tyhjäkäynniltä kun vääntää kaasua , kierrokset ei nouse vaan se alkaa booamaan rajusti. Takarengas ei pyöri ollenkaan. Tyhjäkäynnilä toimii normaalisti. Bensaa saa, kipinä ja ryyppy katottu. Sitten vielä osaako joku sanoa minne kuuluvat lohkossa olevasta mustasta mötikästä lähtevät letkut vai kuuluuko minnekkään?


?


Neste? Vuotaa jäähdytysnestettä palotilaan :s
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Juunish » 2.9.2012 22:40

Olisko muita vaihtoehtoja kun väljä sylinteri? Oireina siis heikko käynnistyvyys ja ei käy tyhjäkäyntiä. Rikkoo myöskin tulppia. Sylinteri oli porauksessa 500km sitten. Samalla tietysti löivät uuden männän käteen. Vaikutti olevan sopivan kokoinen.

Läpät tsekkasin silloin sylinteri paikalleen laiton yhteydessä myös. Eivät raottaneet.

Outoa on, että mopo toimi ihan nätisti silloin kun sen sylinterin laitoin paikalleen. Booaili kyllä välillä, korjaantu kun pesin ilmanputsarin... Kaiken lisäksi on paskonut nyt kaksi tulppaa 50km sisään. Mitähän tässä lähtisin tekemään?
Midrace Aerox projekti
--JogR--
Pyörä:
Yamaha jog-r
Liittynyt:
16.11.2011 21:19
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut --JogR-- » 3.9.2012 9:42

Tälläne pikku kysymys tähä välii,kuinka kuumaks variaattorrin koppa yleensä lämpiää ilmaminarellilla?Mulla meinaa polttaa kättä kun on ajanut 15 km :)
Jos nissan motorsport on nismo niin mikäs silloin on honda motorsport?
jertsu9
Liittynyt:
16.3.2012 22:11
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut jertsu9 » 3.9.2012 14:17

Elikkäs laitoin tos sivu takaperin kysymyksen mut laitan sen nyt viel vähä selvemmäs muodos. Eli skootterini ei lähde käyntiin ilman 15min potkiskeluja kun sen vihdoin saa käymään se ei nosta kierroksia kunnolla ja tehoja on vähän hävinnyt, mutta voi ajaa hetken kunnes tapahtuu jotain? Tuntuu kuin kytkin alkais luistaa, miten se on mahdollista et aina ku lähen kotipihast ni samas kohdas alkaa luistaa, 3 eri kytkintä koitettu=kaikilla sama juttu samas kohdas, joka kytkimel ollu uus oikeen mittane hihna ei vaikutusta ja jousii koitettu vaihtaa kireämpiin ja löysempiin ei vaikutusta. Missä vois vika ? Voiks noi viat johtuu männäst tai männän renkaist ? Joo sori siel voi olla pilkkui ja pistei vääräs paikas ja tuli vähä pitkä teksti mut saisko vähä apui noihi ? :nolo:
rambox
Liittynyt:
31.8.2012 7:34
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut rambox » 3.9.2012 15:25

Neste? Vuotaa jäähdytysnestettä palotilaan


Kannentiiviste vaihdettu eikä nesteitä katoa paisarista. Nyt on kummankin puolen stefat tarkastettu kampiakselista. Jäi kuitenkin mietityttämään että onko tuo mg puolen stefa oikein. Ensin jätettiin aivan pinnalle ja sen jälkeen työnnettiin syvemmälle mutta ei mitään reaktiota. Ei tuota kuitenkaan voi syvemmälle työntää, muuten putoaa juuri ennen laakeria "koloon". Tähän mennessä tehtyä: kaasarin täysi puhdistus, ryypyn toiminnan tarkistus, kannen- sekä kammenstefojen tarkistus, bensat vaihdettu sekä hana testattu.

Oisko vinkkiä ?
Drifer94
Liittynyt:
4.2.2011 12:48
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Drifer94 » 5.9.2012 11:56

Osaisko joku kertoa mikä tossa roxissa on vikana? Ku välillä se lähtee muutamalla polkasulla ja pysyy hyvin tyhjäkäynnillä ja toimii hetken aikaa. Sitte ku sammuu nii ei lähdekkään enää käyntiin tai sitte hörähtelee vaan tai lähtee hetkeks käyntiin ja sammuu jos vääntää kaasua tai antaa käydä hetken tyhjäkäyntiä ja välillä käy niin että sitä saa polkea 20min,kyllä se hörähtelee muttei lähe käyntiin ja välillä se ei lähde ollenkaan käyntiin. Kerran tehny silleen että pysy käynnissä antamatta kaasua,kävin koeajolla,ei kiihtyny 0-20km/h:lla ollenkaan mutta sitte siitä eteenpäin niin otti törkeän piikin ja toimi hetken aikaa ja ku tulin takasin pihalle ja sammutin nii ei lähteny enää sen jälkeen käyntiin. En tiiä enää mitä tehdä ku on uusittu osiaki sen verran että luulis toimivan...oli huollossa joskus 4kk sitten ja ku tuli huollosta nii ei toiminu sen jälkeen ollenkaan eikä oo rahaa laittaa enää huoltoon joten APUA!

P.S Käynnistyy ilman virtalukkoa ja joutuu sammuttamaan ottamalla puolan johdon irti,missä vika? Virtalukko on ihan uus...

Setuppeina:
RMS Blue Line(vaihdettu huollossa 200km sitten)
Stage6 Pro Replica (kuriton)
Stage6 Sport Pro-etuvariaattori Stage6:sen 4,75g 15x12 rullilla(uusittu vasta)
Stage6 Sport Pro-kytkin Hard kytkinjousilla ja vastapainejousella(uusittu vasta)
Stage6 Sport Pro hihna(uusittu vasta)
Stage6 DL- ilmansuodatin elementti vakio ilmansuodatinkopassa
Dellorto 17,5mm PHBN LS 95 suuttimella (vakio 90)(uusittu vasta)
Malossin hiilikuituläpät

Muuta uusittua osaa:
Uusi tulppa ja tulpanhattu ja antaa iloisesti kipinää
Uudet bensat laitettu 3% seoksella
Pytyn ja kaasarin väliset jäädytysletkut uusittu mutta amispatentoitu kiinni nippusiteillä(toimii muuten ihan hyvin mutta välillä ruiskuttaa jäähärinesteitä ulos liitoskohdasta)
Stage6 ryyppyvaijeri
Virtalukko
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Zoneri » 5.9.2012 12:03

Maadoitus..? Perus jutut: puhdista kaasari, varmista, että bensaa kone saa, katso läpät.

Laita kunnolla jäähytysletkut KUNNOLLA kiinni, eikä amishpatentteja.
Paska mikä paska.
MK96
Liittynyt:
20.1.2012 23:41
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut MK96 » 5.9.2012 14:19

Mikäs on roksissa ku puolkaasulla jos ajaa ni alkaa heti booaamaaolle ja lopulta kierrokset laskee tyhjäkäynnin tasolle eikä vastaa kaasuun vaikka kääntäyis pohjaan ja lopulta sammuu. jos laskee kaasun kokonaan ja painaa kaasun pohjaan ni toimii ihan tavallisesti. eli toimii aivan normaalisti täyskaasulla mutta pintakaasulla ajaessa alkaa booaamaan ja kierrokset laskrvat tyhjäkäynnil tasolle. ilmanotossa jotain häikkää?

Ja toinen asia, tuorevoiteluhan tuossa on mutta yhtään vahvemmilla seoksilla esim 4.5% ei suostu toimimaan, booaa täyskaasullakin ja kaikki tehot kadonnu eikä huippuja kierry kun vajaat 40:D ei tässä muuten mutta eikö pitäisi toimia vaikka 8% seoksilla normaalisti ilman booaamista yms..?:D
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Juunish » 5.9.2012 16:29

No ei se nyt ainakaan normaalisti toimi. Todennäkösesti vaikeuksia käyynnistää mopoa jos on tollaset seokset, savuttaa varmaan melko kivasti yms. Katoppa että onko neula kunnolla paikallaan ja siirrä sokkaa hieman alemmas että on puolikaasulla rikkaammalla. Vaikuttais siltä että saattaa käydä liian laihalla siinä puolkaasulla ja sen takia boooaa.
Midrace Aerox projekti
erska420
Liittynyt:
29.4.2012 23:54
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut erska420 » 6.9.2012 20:32

tietääkö kukaan että paljon irtoaa tehoa tuollaisesta malossin 70cc mhr replica sylinteristä ? :) yasuni c16 putkella !
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 6.9.2012 21:54

Ei kyllä kuulu tänne. Mutta se riippu hyvin paljon muusta setupista.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Gasket
Liittynyt:
12.4.2012 20:42
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Gasket » 7.9.2012 16:57

LMGTFY

MHR REPLICA CYLINDER KIT

The MHR Replica line of cylinder was created especially for the International Scooter Trophy * 70cc Automatic Class. These cylinder kits were designed to guarantee maximum performance in this category, while at the same time assuring extremely long product life.

In order to guarantee these special characteristics, Malossi MHR Replica cylinder kit have pistons with two chrome-plated rectangular segmants and a compression ratio of 13.8:1, plus torque value of 7.35 N.m. (o.75 Kgm) at 8.000 rpm and power of 6.6 Kw (9 C.V.) at 8.500 rpm.


On noista saatu 10..12 hp jossain 10..11 krpm välissä. Eli tuolla huitteilla. Vaikuttaisi ihan hyvältä perus katupytyltä. Rakenne hyvä portattavaksi ja kaiveltuna noilla on näemmä menty aika lujaakin. Joku vertasi ihan S6 racingiin. (Edit: siis potentiaaliltaan, ei out of the box)
Viimeksi muokannut Gasket päivämäärä 7.9.2012 19:27, muokattu yhteensä 1 kerran
Edestakainen liike on perusedellytys elämän jatkumiselle.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Shape » 7.9.2012 18:35

Malossi MHR Replica on aikalailla samaa tasoa kuin Stage6 Sport Pro MK I
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut jonik1 » 7.9.2012 21:38

Motoforce Racing on lähes samalla porttauksella kuin MHR Replica.
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi
Gasket
Liittynyt:
12.4.2012 20:42
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Gasket » 8.9.2012 16:34

Onko sulla tarkempaa tietoa noiden aukotuksesta, vai meinaatko vaan pakoaukon rakennetta?
Edestakainen liike on perusedellytys elämän jatkumiselle.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista