Reetuhai2 kirjoitti:Kapeella remmillä huiput kans putoo.
Tuosta oon erimieltä.
Itellä kuluneella remmillä n.2mm kapeammalla kulkee enemmän entä leveemmällä koska kapeempi nousi ylemmässä etuvarissa koska se pääsi syvemmälle takavarissa.
Reetuhai2 kirjoitti:Kapeella remmillä huiput kans putoo.
n0pZ kirjoitti:Ainoo miten voi kulkee reilusti kuluneella hihnalla paremmin on jos on liian jäykkä VP jous!
Mutta joo, kiitoksia vastauksista lähinnä hihnan pituuden vaikutusta nopeutee olis ollu hakusessa, koska tos nopeella testauksella huiput tippu taas aika rajusti ku hihna piteni, kiihtyvyys tosin parani, mut se nyt oli tiedossa jo et näin käy kun hihna nous ylös päin.
Eli matkanopeus(gps) suoralla tippu siintä 55-58km/h --> 47-->50km/h, toki en kovinkaa pitkää matkaa käyny ajelemassa eli hihnaa ei o sisää vielä ajettu joten voi luistaa, muistaaksee vanhallaki hihnalla hetki meni enneku rupes toimimaa paremmin noiden huipujen osalta.
Kaveri kuka on mekaanikko ja huoltaa skoottereita työkseen väittää kovasti että pitempi hihna laskee huippuja, mutta lisää kiihtyvyyttä.. olin eri mieltä huippujen suhteen, mutta, mutta...
n0pZ kirjoitti:Ite oon täs kovasti miettinny tommosta "high speed" variaattorin laippaa et josko siintä olis hyötyä ees vähäsen, eiks niissä o loivempi kulma ku vakiossa, joten saattas noussa sen kans hihna ylemmäs., toi 43e on vaa aika tyyristä pelkkää kokeilua varten
EDIT: Pitänee ihan huviksee kokeilla noita vakio 7.5g rullia et miten toimii tolla pitemmällä hihnalla nyt kun kerta on pienempiä välityksiäkin tarjolla, jos ei sekää auta ni sit kokeilen viel löysempää VP jousta.
Mikäs tässä on rassaillessa, tuntuu et on nykyä joka päivä vari auki Kymcossa
n0pZ kirjoitti:Toki, mut osat löytyy hyllystä ni samahan toi on kokeilla, ei noissa mun VP jousissa kumminka niin paljo ole eroa, max 5%.
EDIT:
Nonii tuli sitte testailtua sen mitä voi noilla mun osilla.
- Bando 729x18(oikeasti reilusti pitempi kun tuo toinen) + 6.75g + 1500rpm vp = suoralla 50. huiput 55.
- Bando 729x18 + 7.5g + 1000rpm vp = Suoralla 52. huiput 57
Etulautasesta jää käyttämättä 9mm,taka 3mm,
- Alkuperäinen 732x18.5 + 6.75g + 1000rpm vp = suoralla 56. huiput 59.
Etulautasesta jää käyttämättä 8mm, taka 6mm.
- Alkuperäinen 732x18.5 + 7.5g + 1000rpm vp = suoralla 58, huiput 63
Etulautasesta jää käyttämättä 7mm, taka 6mm.
Vauhdit GPS mukaan, huiput alamäkeen, vp:tä ei jaksan vaihella joka testiin kun ei o pulttipyssyä.
Pitemmällä(Bando) hihnalla kiipeää mäet paremmin/lähtee paremmin luonnollisesti, mut rankasee aika pahasti huipuissa, pitänee alkaa miettimää uutta pyttyä kai sitte
Parta779 kirjoitti:Jos haluat nopeutta osta tehari ja isompi gassu.
Kanttii koittaa malossin kevlari remmillä kans.