MWD186
- Liittynyt:
- 29.6.2006 0:16
Scotter kirjoitti:ongelma on siis tämännäköinen:
siis kun tossa ilmanputsarin ilmanottputken kohilta lähtee pienempi putki suoraan sylinteriin ni onko kellään tietoa mitä virkaa sillä mahtaa olla? ois ihan kiva tietää koska vaihoin vakio ilmanputsarin toho pipercrossiin ja nyt sieltä putkesta puskee öljyä pitkin ja poikin mopoa
Mistä mallista edes kyse?:o nuissa kiinalaisissa oli nuita letkuja, jotka suurin osa oli turhia, joidenkin piti pakokaasuja pienentää, mutten tiiä sitten...
nosliw_
- Pyörä:
- ei ole
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 23.8.2005 19:40
Scotter kirjoitti:ongelma on siis tämännäköinen:
siis kun tossa ilmanputsarin ilmanottputken kohilta lähtee pienempi putki suoraan sylinteriin ni onko kellään tietoa mitä virkaa sillä mahtaa olla? ois ihan kiva tietää koska vaihoin vakio ilmanputsarin toho pipercrossiin ja nyt sieltä putkesta puskee öljyä pitkin ja poikin mopoa
riippumatta oikeestaan mopoa voin melko varmana sanoa että kannattaisi laittaa se vakioptsari aivan helvetin nopeesti paikalleen jos siitä letkusta tulee sitä öljyä. saattaa täystuho yllättää muuten
Laman ja energiansäästysyiden takia valo tunnelin päässä on nyt sammutettu. -Jumala
Commando
- Pyörä:
- Kymco zx -02
- Paikkakunta:
- Haukipudas
- Liittynyt:
- 31.12.2007 3:38
Sen tarkoitus tietääkseni on voidella putsaria, jotta se suodattaisi paremmin sekä antaa öljyä sylinteriin voideltavaksi. eli se on täysin normaalia et sitä öljyä tulee sinne.
SonicFireStorm
- Liittynyt:
- 21.4.2008 19:35
Kellään tietoo mikä on trekkerin -00 kaasarin halkasija? Kun oon filsua hommaamassa. Ja pitääkö sen olla suora, 45, vai 90 asteen mutkalla?
nosliw_
- Pyörä:
- ei ole
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 23.8.2005 19:40
Commando kirjoitti:Sen tarkoitus tietääkseni on voidella putsaria, jotta se suodattaisi paremmin sekä antaa öljyä sylinteriin voideltavaksi. eli se on täysin normaalia et sitä öljyä tulee sinne.
hieman epäillyttävältä vaikuttaa kuitenkin mun mielestä mutta mikäs siinä jos kerran oot varma
Laman ja energiansäästysyiden takia valo tunnelin päässä on nyt sammutettu. -Jumala
juise
- Liittynyt:
- 5.3.2007 15:49
Kuten kaikki asiaan perehtyneet varmasti tietävät pitää 2 tahtiläppäkoneen ilmanpuhdistimessa olla mahdollisimman pieni vastus mahdollisimman suuren virtauksen aikaansaamiseksi. Joissakin tehokkaissa ilmajäähdytetyissä moottorisahoissa osa puhaltimelta tulevasta jäähdytysilmasta ohjataan ilmanpuhdistimeen ennen ilmansuodatinta, jolloin on mahdollista käyttää tehokasta ilmansuodatinta. Puhaltimesta pienellä paineella tuleva ilma pienentää ilmanpuhdistimen aiheuttaman vastuksen lähes nollaan, jolloin vaikkapa vähääänistä vakiopuhdistinta voidaan käyttää ja se saadaan vastaamaan tehollisesti ilman ilmansuodatinta olevaa moottoria. Lisäksi puhallin pyörteyttää ilman valmiiksi ennen kaasutinta mikä tarkoittaa parempaa bensiinihiukkasten ja ilman sekoittumista. Tuskin vaikutusta vakiokoneessa, mutta korkeaviritteisiin koneisiin tuo varmasti pienen lisätehon. Miinuksena pieni jäähdytysilman hukka eli kone käy hivenen kuumempana.
Jartza92
- Paikkakunta:
- Kokkola
- Liittynyt:
- 2.12.2007 3:05
Auttaako powerfilter kurittoman skootterin tehoihin mitenkään?
Ari$aka
- Pyörä:
- Honda CRF 450 '04
- Paikkakunta:
- Soini
- Liittynyt:
- 2.10.2006 20:01
Jartza92 kirjoitti:Auttaako powerfilter kurittoman skootterin tehoihin mitenkään?
Ei.
Hegitsu
- Pyörä:
- Honda CBR 125R -08
- Paikkakunta:
- Kuopio
- Liittynyt:
- 18.7.2007 22:51
Jos tohon mun vakioon Kymcoon hankkis powerfiltterin tai jonkun muun ilmanputsarin, niin vaikuttaisiko se mitenkään? Kiihtyisikö/kulkisiko kovempaa?
nosliw_
- Pyörä:
- ei ole
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 23.8.2005 19:40
Cheki kirjoitti:Jos tohon mun vakioon Kymcoon hankkis powerfiltterin tai jonkun muun ilmanputsarin, niin vaikuttaisiko se mitenkään? Kiihtyisikö/kulkisiko kovempaa?
ei
Laman ja energiansäästysyiden takia valo tunnelin päässä on nyt sammutettu. -Jumala
Scotter
- Liittynyt:
- 14.10.2006 14:00
ei tuu muutaku vähä pareet imuäänet mutta suosittelen jtn muuta kun power filsua...huonoja kokemuksia siitä nääs oli kuukauden ajon jälkeen imukaula niin paskassa että ei hengittäny oikee kunnol enää
Scotter
- Liittynyt:
- 14.10.2006 14:00
ja tietysti siinä samassa kaasari piti putsata
Razerno
- Pyörä:
- Honda NSR -98
- Paikkakunta:
- Raisi0
- Liittynyt:
- 8.7.2007 23:25
ja pytty väljänä. Sekin pitääpi vamrrn sitten vaihtaa.
niiin tai sitte yhdistät kyykyn tehon,customin väännön,moton hauskuuden ja ostat kilosen itävaltalaisen ja piirrät mustaa raitaa perässäs auringonlaskuun ;)
Ariete^
- Pyörä:
- joskus sitte
- Paikkakunta:
- Kauhava
- Liittynyt:
- 16.6.2007 14:29
Tarviiko vaihtaa suutinta jos laittaa tällasen:
nosliw_
- Pyörä:
- ei ole
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 23.8.2005 19:40
juise kirjoitti:Kuten kaikki asiaan perehtyneet varmasti tietävät pitää 2 tahtiläppäkoneen ilmanpuhdistimessa olla mahdollisimman pieni vastus mahdollisimman suuren virtauksen aikaansaamiseksi. Joissakin tehokkaissa ilmajäähdytetyissä moottorisahoissa osa puhaltimelta tulevasta jäähdytysilmasta ohjataan ilmanpuhdistimeen ennen ilmansuodatinta, jolloin on mahdollista käyttää tehokasta ilmansuodatinta. Puhaltimesta pienellä paineella tuleva ilma pienentää ilmanpuhdistimen aiheuttaman vastuksen lähes nollaan, jolloin vaikkapa vähääänistä vakiopuhdistinta voidaan käyttää ja se saadaan vastaamaan tehollisesti ilman ilmansuodatinta olevaa moottoria. Lisäksi puhallin pyörteyttää ilman valmiiksi ennen kaasutinta mikä tarkoittaa parempaa bensiinihiukkasten ja ilman sekoittumista. Tuskin vaikutusta vakiokoneessa, mutta korkeaviritteisiin koneisiin tuo varmasti pienen lisätehon. Miinuksena pieni jäähdytysilman hukka eli kone käy hivenen kuumempana.
yritänpä huvikseni osoittaa että olet väärässä
eli siis liian pieni vastus ilmansuodattimessa voi myös johtaa käyntihäiriöihin eteenkin isommilla kaasareilla sillä jos on isompi kaasari ja parempi virtaavuus sylinterin oma imuvoimia heikkenee ja alipaine ennen kaasaria vähenee, siksi jotkut ilmansuodattimet kuten esimerkiksi tuo minun doppler air boxi käyttää erikokoisia putkia kuristaakseen ilmansaantia hieman ja siten nostaen alipainetta kaasarin kohdalla joka parantaa imua ja siten myös virtausta kaasarin läpi sylinteriin.
sitten se idea että johdatettaisiin ilmaa jäähdytystuulettimessa on sinänsä ihan toimiva konsepti tosin syy että sitä ei (ainakaan tietääkseni) käytetä mopoissa on että jäähdytysilma lämpenee ohittaessaan sylinterin. kuten kaikki tiedämme kylmä ilma sisältää enemmän happea kuin lämmin ilma ja happi teitenkin tehostaa palamista. tehokkaissa ahdetuissa moottoreissa käytetään esimerkiksi ilman välijäähdytintä ilman jäähdyttämiseksi jotta koneesta saataisiin irti maksimaalinen teho ja tämä ongelma saadaan täysin eliminoitua tosin itse välijäähdytin hidastaa mymös ilman virtausta.
myös läppäohjatun kaksitahtikoneen läppätoiminta voisi häiriintyä jos menetelmää kuten juuri "ahtamista" yritettäisiin toteuttaa virityksenä.
näin väitän minä
väittäkää vapaasti vastaan ja todistakaa että minäkin olen väärässä niin saadaan kunnon keskustelu käyntiin, näin sitten tapahtuu kun mulla on tylsää
Laman ja energiansäästysyiden takia valo tunnelin päässä on nyt sammutettu. -Jumala
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista