Kääntä
- Pyörä:
- ZX9R
- Paikkakunta:
- Ylivieska
- Liittynyt:
- 4.1.2008 16:49
Ar$ka kirjoitti:Tarviiko vaihtaa suutinta jos laittaa tällasen:
jos tuosta pitäs tulla joku poweerfiltteri tai piperi nii pitää
Ogww
- Pyörä:
- Z750
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 20.4.2008 13:55
Mitä Fude sanois vaahtomuovi-/harsoputsarista(suoraan kaasariin kii) suoranputken,jäykemmän vpjousen ja prikanpoiston kanssa? Auttaisko paljoki??
Scarce
- Pyörä:
- Yamaha Aerox
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 10.6.2008 18:23
vaikuttaako nää esim malossin normi (kotelolliset) ilmanputsarit imuääniin ja miten virtauksiin?
Lazyzombie
- Pyörä:
- Honda NSR 125cc, Fude 50cc
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 1.7.2008 21:10
Hei miten tommonen Malossi red sponge-filtteri vaikuttaa imuääniin, nopeuteen, kiihtyvyyteen ja bensan kulutukseen, nouseeko äänet ja bensan kulutus vaan tommosella, ja onko tosta mitään HYÖTYÄ?
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=1411407Eli jos ostan tommosen filtterin ilmanputsariin pitääkö suutinta vaihtaa suurempaan?
TNT tuning is a crime
Karvan0ppa
- Pyörä:
- GG SM300
- Paikkakunta:
- Kerava
- Liittynyt:
- 21.4.2004 17:08
Ei vaikuta mihinkään millään tavalla, kyseessä on alkuperäistä vastaava tarvikesuodatin.
Lazyzombie
- Pyörä:
- Honda NSR 125cc, Fude 50cc
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 1.7.2008 21:10
Karvan0ppa kirjoitti:Ei vaikuta mihinkään millään tavalla, kyseessä on alkuperäistä vastaava tarvikesuodatin.
Oot melkee 3vk myöhässä, itellä ostin tommosen Red spongen pari viikkoa sitte, parempi se on kun vakioelementti, hengittää paremmin ja muutenkin on parempaa materiaalia.
TNT tuning is a crime
Karvan0ppa
- Pyörä:
- GG SM300
- Paikkakunta:
- Kerava
- Liittynyt:
- 21.4.2004 17:08
Lazyzombie kirjoitti:parempi se on kun vakioelementti, hengittää paremmin ja muutenkin on parempaa materiaalia.
Teoriassa, käytännössä sillä ei ole eroa alkuperäiseen uuteen suodattimeen.
jkoljo
Moderaattori
- Pyörä:
- Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 9.2.2008 20:02
Karvan0ppa kirjoitti:Lazyzombie kirjoitti:parempi se on kun vakioelementti, hengittää paremmin ja muutenkin on parempaa materiaalia.
Teoriassa, käytännössä sillä ei ole eroa alkuperäiseen uuteen suodattimeen.
Teoriassa se on paljon hengittävämpi kun vakiosuodatin, käytännössä sama homma.
On paljon huokoisempaa materiaalia. Ja tuon kanssa _pitää_ vaihtaa suutin.
sasu`
Moderaattori
- Pyörä:
- Cb 350
- Paikkakunta:
- Tuusula
- Liittynyt:
- 24.2.2005 20:15
Nojaa. Itellä on ainakin kolmessa, ellei jopa neljässä moposkootterissani ollut käytössä tollanen malossin redsponge -suodatinelementti vakioputsariin, eikä niissä mitään eroa oo ollu hengittävyydessä vakioputsariin verrattuna. Enkä kertaakaan oo vaihtanu suutinta vartavasten tolle redspongelle, ja hyvin on pelittäny.
jkoljo
Moderaattori
- Pyörä:
- Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 9.2.2008 20:02
sasu` kirjoitti:Nojaa. Itellä on ainakin kolmessa, ellei jopa neljässä moposkootterissani ollut käytössä tollanen malossin redsponge -suodatinelementti vakioputsariin, eikä niissä mitään eroa oo ollu hengittävyydessä vakioputsariin verrattuna. Enkä kertaakaan oo vaihtanu suutinta vartavasten tolle redspongelle, ja hyvin on pelittäny.
Ai? Aika jännä, mulla paransi piaggiossa kiihtyvyyttä rutosti, varsinkin toi vääntöä mäkiin. Ja se söi 75 suuttimen vakion 53 tilalle, muuten booaili. Yksilöitä, mut ei luulis noin hurjaa eroa olevan.
GrapL
- Pyörä:
- Piaggio TPH 50, Suzuki S 80
- Paikkakunta:
- Savonlinna
- Liittynyt:
- 20.11.2004 11:29
Piaggiossani kyllä jouduin vaihtamaan suutinta, sillä Malossin redspongen kanssa kierrokset eivät juurikaan nousseet -> ajaminen lähes tulkoon mahdotonta, mikäli halusi päästä mäkiäkin ylös.
Mutta, ihmeisesti näissä on jonkin muotoisia huokoisuus eroja malleja kohti. Sillä piaggio TPH:n redsponge on käsi/näkö tuntumalla paljon huokoisempi kuin normaali piaggion valmistama ns. "tiheän oloinen" suodatin.
TPH:n kaasarin ilmakuristuksen poistolla ja redspongen vaihdolla toimi minulla parhaiten suutin kokoa 67, kun taas vakio on 56, 17.5 dellorto phbg:ssä. Ilman ilmakuristuksen poistoa, arvelisin pelkälle red spongelle suuttimen kooksi 58-64.
PIAGGIO MIEHET HOI! Uusi kehityksen alla oleva piaggio foorumi on avattu, rekisteröitykää ihmeessä! Sieltä saat apua teknisissä ongelmissa ja vinkkejä tuunaukseen!
http://piaggio.foorumit.org/index.php
k.kumpulainen
- Liittynyt:
- 25.11.2008 14:51
Pipercrossi ni KeWliI!!1111
laukkanen-
- Pyörä:
- Aprilia sr -97
- Liittynyt:
- 9.8.2008 15:22
mites tommonen vapaavirtaussuodatin toimii talvella? eikös se tarvi saada lämmintä ilmaa jostakin?
jkoljo
Moderaattori
- Pyörä:
- Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 9.2.2008 20:02
laukkanen- kirjoitti:mites tommonen vapaavirtaussuodatin toimii talvella? eikös se tarvi saada lämmintä ilmaa jostakin?
Ihan hyvin se toimii, tarvitsee hieman isomman suuttimen talvella kuten vakioputsarikin. Ei tarvitse saada lämmintä ilmaa, miksi sen tarvisi saada? Itsellä on pipercross kiinni pösössä ja malossin red kiinni piaggiossa, molemmat toimivat kuin unelma kovemmillakin pakkasilla. Vesikelillä tosin pipercrossia pitää vähän varoa, kone ei tykkää.
laukkanen-
- Pyörä:
- Aprilia sr -97
- Liittynyt:
- 9.8.2008 15:22
jkoljo kirjoitti:laukkanen- kirjoitti:mites tommonen vapaavirtaussuodatin toimii talvella? eikös se tarvi saada lämmintä ilmaa jostakin?
Ihan hyvin se toimii, tarvitsee hieman isomman suuttimen talvella kuten vakioputsarikin. Ei tarvitse saada lämmintä ilmaa, miksi sen tarvisi saada? Itsellä on pipercross kiinni pösössä ja malossin red kiinni piaggiossa, molemmat toimivat kuin unelma kovemmillakin pakkasilla. Vesikelillä tosin pipercrossia pitää vähän varoa, kone ei tykkää.
ok kiitos tiedosta. En tiedä.. tämmöistä olen vaan kuullut
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista