Keskustelua ilmanputsareista

Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49

ViestiKirjoittanut Kääntä » 4.10.2008 21:10

Ar$ka kirjoitti:Tarviiko vaihtaa suutinta jos laittaa tällasen:

Kuva

jos tuosta pitäs tulla joku poweerfiltteri tai piperi nii pitää
Ogww
Pyörä:
Z750
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.4.2008 13:55

ViestiKirjoittanut Ogww » 4.10.2008 22:07

Mitä Fude sanois vaahtomuovi-/harsoputsarista(suoraan kaasariin kii) suoranputken,jäykemmän vpjousen ja prikanpoiston kanssa? Auttaisko paljoki??
http://www.nettimoto.com/kawasaki/z/1497797
Scarce
Pyörä:
Yamaha Aerox
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2008 18:23

ViestiKirjoittanut Scarce » 5.10.2008 10:45

vaikuttaako nää esim malossin normi (kotelolliset) ilmanputsarit imuääniin ja miten virtauksiin?
Lazyzombie
Pyörä:
Honda NSR 125cc, Fude 50cc
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
1.7.2008 21:10

ViestiKirjoittanut Lazyzombie » 13.10.2008 18:42

Hei miten tommonen Malossi red sponge-filtteri vaikuttaa imuääniin, nopeuteen, kiihtyvyyteen ja bensan kulutukseen, nouseeko äänet ja bensan kulutus vaan tommosella, ja onko tosta mitään HYÖTYÄ?

http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=1411407

Eli jos ostan tommosen filtterin ilmanputsariin pitääkö suutinta vaihtaa suurempaan?
TNT tuning is a crime
Karvan0ppa
Pyörä:
GG SM300
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
21.4.2004 17:08

ViestiKirjoittanut Karvan0ppa » 3.11.2008 22:49

Ei vaikuta mihinkään millään tavalla, kyseessä on alkuperäistä vastaava tarvikesuodatin.
Lazyzombie
Pyörä:
Honda NSR 125cc, Fude 50cc
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
1.7.2008 21:10

ViestiKirjoittanut Lazyzombie » 3.11.2008 23:32

Karvan0ppa kirjoitti:Ei vaikuta mihinkään millään tavalla, kyseessä on alkuperäistä vastaava tarvikesuodatin.


Oot melkee 3vk myöhässä, itellä ostin tommosen Red spongen pari viikkoa sitte, parempi se on kun vakioelementti, hengittää paremmin ja muutenkin on parempaa materiaalia.
TNT tuning is a crime
Karvan0ppa
Pyörä:
GG SM300
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
21.4.2004 17:08

ViestiKirjoittanut Karvan0ppa » 3.11.2008 23:35

Lazyzombie kirjoitti:parempi se on kun vakioelementti, hengittää paremmin ja muutenkin on parempaa materiaalia.


Teoriassa, käytännössä sillä ei ole eroa alkuperäiseen uuteen suodattimeen.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 4.11.2008 11:24

Karvan0ppa kirjoitti:
Lazyzombie kirjoitti:parempi se on kun vakioelementti, hengittää paremmin ja muutenkin on parempaa materiaalia.


Teoriassa, käytännössä sillä ei ole eroa alkuperäiseen uuteen suodattimeen.

Teoriassa se on paljon hengittävämpi kun vakiosuodatin, käytännössä sama homma.
On paljon huokoisempaa materiaalia. Ja tuon kanssa _pitää_ vaihtaa suutin.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
sasu` Moderaattori
Pyörä:
Cb 350
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
24.2.2005 20:15

ViestiKirjoittanut sasu` » 4.11.2008 22:33

Nojaa. Itellä on ainakin kolmessa, ellei jopa neljässä moposkootterissani ollut käytössä tollanen malossin redsponge -suodatinelementti vakioputsariin, eikä niissä mitään eroa oo ollu hengittävyydessä vakioputsariin verrattuna. Enkä kertaakaan oo vaihtanu suutinta vartavasten tolle redspongelle, ja hyvin on pelittäny.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 4.11.2008 22:47

sasu` kirjoitti:Nojaa. Itellä on ainakin kolmessa, ellei jopa neljässä moposkootterissani ollut käytössä tollanen malossin redsponge -suodatinelementti vakioputsariin, eikä niissä mitään eroa oo ollu hengittävyydessä vakioputsariin verrattuna. Enkä kertaakaan oo vaihtanu suutinta vartavasten tolle redspongelle, ja hyvin on pelittäny.

Ai? Aika jännä, mulla paransi piaggiossa kiihtyvyyttä rutosti, varsinkin toi vääntöä mäkiin. Ja se söi 75 suuttimen vakion 53 tilalle, muuten booaili. Yksilöitä, mut ei luulis noin hurjaa eroa olevan.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
GrapL
Pyörä:
Piaggio TPH 50, Suzuki S 80
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
20.11.2004 11:29

ViestiKirjoittanut GrapL » 4.11.2008 22:48

Piaggiossani kyllä jouduin vaihtamaan suutinta, sillä Malossin redspongen kanssa kierrokset eivät juurikaan nousseet -> ajaminen lähes tulkoon mahdotonta, mikäli halusi päästä mäkiäkin ylös.

Mutta, ihmeisesti näissä on jonkin muotoisia huokoisuus eroja malleja kohti. Sillä piaggio TPH:n redsponge on käsi/näkö tuntumalla paljon huokoisempi kuin normaali piaggion valmistama ns. "tiheän oloinen" suodatin.

TPH:n kaasarin ilmakuristuksen poistolla ja redspongen vaihdolla toimi minulla parhaiten suutin kokoa 67, kun taas vakio on 56, 17.5 dellorto phbg:ssä. Ilman ilmakuristuksen poistoa, arvelisin pelkälle red spongelle suuttimen kooksi 58-64.
PIAGGIO MIEHET HOI! Uusi kehityksen alla oleva piaggio foorumi on avattu, rekisteröitykää ihmeessä! Sieltä saat apua teknisissä ongelmissa ja vinkkejä tuunaukseen!
http://piaggio.foorumit.org/index.php
k.kumpulainen
Liittynyt:
25.11.2008 14:51

ViestiKirjoittanut k.kumpulainen » 25.11.2008 14:59

Pipercrossi ni KeWliI!!1111
laukkanen-
Pyörä:
Aprilia sr -97
Liittynyt:
9.8.2008 15:22

ViestiKirjoittanut laukkanen- » 30.11.2008 21:54

mites tommonen vapaavirtaussuodatin toimii talvella? eikös se tarvi saada lämmintä ilmaa jostakin?
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 30.11.2008 22:34

laukkanen- kirjoitti:mites tommonen vapaavirtaussuodatin toimii talvella? eikös se tarvi saada lämmintä ilmaa jostakin?

Ihan hyvin se toimii, tarvitsee hieman isomman suuttimen talvella kuten vakioputsarikin. Ei tarvitse saada lämmintä ilmaa, miksi sen tarvisi saada? Itsellä on pipercross kiinni pösössä ja malossin red kiinni piaggiossa, molemmat toimivat kuin unelma kovemmillakin pakkasilla. Vesikelillä tosin pipercrossia pitää vähän varoa, kone ei tykkää.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
laukkanen-
Pyörä:
Aprilia sr -97
Liittynyt:
9.8.2008 15:22

ViestiKirjoittanut laukkanen- » 1.12.2008 0:50

jkoljo kirjoitti:
laukkanen- kirjoitti:mites tommonen vapaavirtaussuodatin toimii talvella? eikös se tarvi saada lämmintä ilmaa jostakin?

Ihan hyvin se toimii, tarvitsee hieman isomman suuttimen talvella kuten vakioputsarikin. Ei tarvitse saada lämmintä ilmaa, miksi sen tarvisi saada? Itsellä on pipercross kiinni pösössä ja malossin red kiinni piaggiossa, molemmat toimivat kuin unelma kovemmillakin pakkasilla. Vesikelillä tosin pipercrossia pitää vähän varoa, kone ei tykkää.


ok kiitos tiedosta. En tiedä.. tämmöistä olen vaan kuullut :s

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista