Yleistä keskustelua variaattorista

Moilas_
Liittynyt:
25.11.2017 1:43
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Moilas_ » 23.4.2018 18:45

Moro!

Skootteri on Keeway Fact -09 ja tuli eilen sellane ongelma että olin ajamassa ja liikennevaloissa rupes ihmeellisesti tärisemään ja jumpsuttamaan iha sikana ja ei pysyny käynnissä ilma että antaa kaasua. Sitte kotona rupesin pohtimaan että mikä vikana ja kaveri sano että varissa saattais olla jotai vikaa ni osaisko joku vastata että mikä on vikana ja että pitääkö jotain mahdollisesti vaihtaa?
Putin
Liittynyt:
9.5.2018 8:16
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Putin » 9.5.2018 8:25

Tuntuiko ajossa aaltoilevaa resonointia jo kauan ennen jumpsutusta>rullat/rullakupin "topparit" loppu tai jotain löysällä variaattorissa>kiristys.
Moilas_
Liittynyt:
25.11.2017 1:43
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Moilas_ » 9.5.2018 10:59

Ongelma selvis, kytkin ilmeisesti hajalla :)
Jogiyamaha
Liittynyt:
25.7.2018 1:35
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Jogiyamaha » 25.7.2018 2:01

Nyt tulee sitten aika pitkä teksti niin valmistautukaa
Eli Skootterini on yamaha jog r ja vireinä on:
70cc malossi sport
Gianelli extra V2
19mm dellortto PHBG
Yasuni Pro Race variaattori
ja tuon variaattorin tilasin kun minarellin vakio vari on huono sillä pääsin jonkun 2km ja sitten veto hävisi ja kone alkoi huutamaan sammutin moottorin ja kotiin päästyäni avasin variaattorin kopan ja siellä oli hihna palasina, rullat sulanut rullakuppiin kiinni ja liukupalat myös sulaneet. Sitten iskin tilaukseen tuon yasunin pro race variaattoin jossa sanotaan että se kestää 70cc virit ja kyllähän tuon kesti sinänsä. Pääsin 15km kylälle ja takaisin tienvarteen asti sammutin moottorin ja talutin skoban kotiin. Kotona avasin variaattorin kopan, hihna ei ollut katkennut mutta variaattorin rullat oli sulanut kiinni rullakuppiin taas. Sitten kun aloin etuvariaattoria purkamaan niin huomasin että tuuletuslaipasta olin unohtanut laittaa tähtiprikan takaisin ja se yksi osa joka on siinä pultin ja prikan ja tuuletuslaipan välissä oli kairannut ne kulmat pois siitä tuuletuslaipasta missä tähtiprikan oli takoitus olla. Niin mietin vaan että onko tämän seuraksena tuuletin lopettanut pyörimisen ja sitä myötä myös jäähdyttämisen ja että siellä on osat käynyt niin kuumana että rullat on sulanut kiinni.(ja kun avasin etuvarin siellä oli kaikki osat ihan tulikuumia) rullat jotka suli oli 4g rullat. nyt laitoin siihen kiinni 5.5g rullat ja uuden tähtiprikan ja tuuletuslaipan mutta en ole sillä kehannut paljon ajaa kun en tiedä johtuko se siitä tuulettimesta tai jostain muusta. vielä yksi kysymys onko mahdollista että rullat ovat liian kevyet niin että oikein kone huutaa, ja että kun ne on liian kevyet ne sulaa kiinni? Pitäisikö variaattorin koppaan tehä jotain tuuletusreikiä ja jos niin millä?
linkki variaattoriin: https://www.tekant.fi/fi/tuote/15511751
Kiitos vastauksista!
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 25.7.2018 11:36

Ei se huutamisesta kyllä voi johtuu, ja sen kyllä huomaa jos se huutaa. Ettei vaan hihna luistais? Varikoppaan on hyvä tehä jäähyreikiä, varsinki ku on näin kuuma keli. Jäähdytetty kytkinkelloki auttaa varissa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Ärräksä
Liittynyt:
24.1.2005 12:40
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Ärräksä » 16.9.2018 20:02

Kaasari Aprilia SR50 2008, Piaggion lc kone.

Tilasin stage6 streetrace 70cc pytyn. Kaveriksi Leo Vince Touring putki ja vakio 17,5mm kaasari ilman kuristusta.

https://www.tuningmatters.com/reviews/e ... aust-test/

Tässä artikkelissa on minarellissa käytetty samaa sylinteriä ja vertailtu putkien tehoa. Tuo Leo Vince touring löytyy ihan heti ensimmäisenä ja sen dynokäppyrä on tällainen:

https://www.tuningmatters.com/wp-conten ... 40x342.jpg

Huipputeho on tuossa käppyrässä n. 7000 kierroksen kohdalla. Sylinterin spekseissä kuitenkin sanotaan, että huipputeho saavutetaan 10 000rmp kohdalla.

JOTEN

Mille kierrosalueelle ne variaattorin painot pitäisi säätää?
pewpew
Liittynyt:
26.10.2018 4:17
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut pewpew » 26.10.2018 4:19

Olin vaihtamassa malossi multivaria vakion tilalle, mutta etuvarin holkki on jumissa akselissa. Yritin wd-40 ja muilla liuottimilla irrottaa mutta ei lähteny, olisko mitään keinoja millä sen sais irti?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 26.10.2018 16:20

Lämpöä, ja koittaa varovasti naputella vasaralla. Ja pitää toista vasaraa holkissa kiinni, vastapuolella, kun mihin lyö. Ja järki päässä, ettei mee kieroks.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
pewpew
Liittynyt:
26.10.2018 4:17
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut pewpew » 29.1.2019 22:17

En tiiä onko tässä foorumissa enään yhtään eloa mut mikä vois olla kun puolkaasulla ja täyskaasulla ei oo mitään eroa kun imuäänet? En tiiä mistä johtuu ni siks laitan tänne.
Edit: Tekniikka siis:
Airsal 50 Sport
Yasuni R
Stage6 imukaulasarja
17.5mm phva (135ps)
Pipercross
Malossi Multivar
Polini kytkin
Stage6 hihna
Stage6 laippa
Stage6 kytkinkello
+50 kytkinjouset
+50 vp
7.5gr rullat
Kaikilla osilla ajettu max 50km joten mikään ei ole löystynyt yms.
Kyseessä Peugeot Trekker.
Pieru mrx
Liittynyt:
25.8.2018 14:30
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Pieru mrx » 14.5.2019 17:47

Mites ku ostin omaan solikkaan 729 18 hihnan nii en saa tota etuvarin päälli levyä millään pohjaan eli sitä metalli holkki vasten koska se hihna tulee sen holkin ylitte. Nii miten mä saisin sen pohjaan? Onko mitään neuvoja.
höponassux
Liittynyt:
27.9.2019 16:05
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut höponassux » 27.9.2019 16:11

Mikähän mahtas roxissa olla kun kiihtyy hyvin mutta ei kulje kun ehkä 40-45? Ite veikkaisin vp jousta
Virit:
kuriton technigas next-r
Prikka poistettu
Putsarin kuri poistettu
Speedfight3.
Liittynyt:
18.3.2020 0:11
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Speedfight3. » 18.3.2020 0:14

Mitä pitäs tehä skootterille laitoin just malossin multivarin kii ja 7 g rullat ja siin on myös tehari ja rajotin levy otettu pois eikä oikee toimi pitäskö suutin ja kytkin jouset vaihtaa?
artturin
Liittynyt:
17.4.2020 21:03
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut artturin » 17.4.2020 21:06

mitä tehdä kun minulla on stage 6 tehoputki ja 5.1g rullat mutta lähtee vieläkin todella hitaasti niinkuin vakio rullilla ja ihan 50cc on ja prikka pois otettu
kössii
Liittynyt:
4.6.2020 19:59
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut kössii » 4.6.2020 20:07

Moi,

Minulla on n. 9000 km ajettu Peugeot Tweet. Lähdin sitten eilen sillä ajelemaan, niin kiihdytyksen jälkeen kuului aivan järkyttävää rätinää? Pysähdyin, ja se loppui, mutta aina ajoittain ilmeni uudestaan, etenkin kovemmissa vauhdeissa.

Skootterista on prikka otettu pois. Kosketin myös pysähdyksissä käynnistyspoljinta, ja kuuluu hiljaista rätinää. Liittyykö tämä variaattoriin, ja mikä mahtaisi olla hajalla?

Tosiaan meteli oli melkein korvia särkevä. Edessähän olisi 10 tkm huolto, ja se taitaa olla laajempi, joka koskee myös variaattoria. Ajatuksia?
Kymco agilty
Liittynyt:
24.7.2020 18:34
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Kymco agilty » 3.8.2020 17:45

Mikähän mahtaa olla
Viimeksi muokannut Kymco agilty päivämäärä 12.8.2020 19:03, muokattu yhteensä 1 kerran

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista